سیاه‌وسفید استقلالِ «ساپینتو»؛ رویای بزرگ آبی‌ها محقق می‌شود؟

استقلالی‌ها تحت هدایت سرمربی پرتغالی خود موفق شدند دومین پیروزی‌شان را در لیگ برتر جشن بگیرند.

سیاه‌وسفید استقلالِ «ساپینتو»؛ رویای بزرگ آبی‌ها محقق می‌شود؟

به گزارش منیبان، بعد از کامبک 3گله در انزلی و پیروزی مقابل ملوان، آبی‌پوشان پایتخت شب گذشته به مصاف مس کرمان رفتند و انگیزه‌شان کسب دومین پیروزی پیاپی و اولین برد خانگی بود. ریکاردو سا پینتو سرمربی استقلال که رفته‌رفته به آشنایی کامل از تیمش می‌رسد، امیدوار بود که شاگردانش بتوانند خواسته‌های او را در میدان مسابقه پیاده‌سازی کنند و استقلالی‌ها با یک نمایش مالکانه و تهاجمی موفق شدند مقابل حریف تازه لیگ برتری شده خود به پیروزی برسند. آبی‌ها که در خلق موقعیت‌های باکیفیت گلزنی روی دروازه مس کرمان ناکام بودند، روی تیزهوشی کوین یامگا در دقیقه 75 به گلی 3 امتیازی دست پیدا کردند تا در حضور بیش از 20 هزار تماشاگر آبی‌پوش، استقلال اولین پیروزی خانگی خود را جشن بگیرد و شاگردان سا پینتو با 6 امتیاز به رتبه دوم جدول صعود کنند و دومین برد متوالی‌شان در لیگ بیست‌ودوم را به‌دست آورند.

بازگشت به کلین‌شیت

حسین حسینی بعد از 2 بازی ناکامی در کلین‌شیت و دریافت 3 گل، موفق شد شب گذشته دروازه‌اش را در مقابل حملات مس کرمان بسته نگه دارد و اولین کلین‌شیت خود در لیگ بیست‌ودوم را به‌ثبت برساند تا یکی از نقاط قوت برد شب گذشته آبی‌ها، بسته ماندن دروازه‌شان بعد از 2 مسابقه باشد. حسینی برای ثبت اولین کلین‌شیت خود در لیگ بیست‌ودوم، 2 شوت در چارچوب خود دید که با واکنش‌های مناسب توانست مانع از گلزنی مهاجمان زهردار مس کرمان شود و با عملکردی قابل‌قبول، یکی از چهره‌های شاخص ترکیب آبی‌پوشان پایتخت در هفته سوم لیگ برتر بود. تصمیم ویژه ریکاردو سا پینتو در اعمال سیستم 4دفاعه از ابتدای دیدار با مس کرمان هم یکی دیگر از شاخص‌های مهم برای بسته ماندن دروازه آبی‌ها بود.

رسیدن به ترکیب اصلی

سا پینتو برای رسیدن به ترکیب ایده‌آل تیمش در هفته‌های گذشته تلاش زیادی داشته و به نظر می‌رسد که سرمربی استقلال توانسته بازیکنان ترکیب اصلی تیم خود را شناسایی کند. هر چند که هنوز برخی احتمالات درباره ترکیب استقلال مطرح است و جدی‌ترین احتمال هم حضور مهدی قایدی در ترکیب اصلی آبی‌هاست اما در سایر پست‌ها به نظر می‌رسد که سا پینتو بازیکنان دلخواه خود را شناسایی کرده است. آبی‌ها شب گذشته و در مصاف با مس کرمان، با 2 تغییر نسبت به دیدار قبلی‌شان با ملوان به میدان آمدند. ابوالفضل جلالی که نمایش درخشانی در نیمه دوم دیدار با ملوان داشت، به جای جعفر سلمانی به ترکیب استقلال اضافه شده بود و آرش رضاوند هم از ابتدا به جای سعید مهری به میدان رفت و سایر نفرات همان بازیکنانی بودند که در مصاف با ملوان هم از ابتدا در ترکیب استقلال حضور داشتند.

درخشش الماس فرانسوی؛ موتور «یامگا» روشن شد

استقلالی‌ها که رویای دفاع از قهرمانی خود را در ذهن می‌پرورانند، در شرایطی برای رسیدن به هدف خود تلاش می‌کنند که یکی از مهم‌ترین بازیکنان آبی‌پوش در مسیر قهرمانی فصل گذشته در ترکیب استقلال حفظ شده است؛ کوین یامگا. وینگر فرانسوی که فصل گذشته با 10 گل و 3 پاس‌گل نقش پررنگی در قهرمانی شاگردان فرهاد مجیدی در لیگ بیست‌ویکم داشت و با حضور ستارگانی چون محمد محبی و مهدی قایدی، بازهم یامگا در ترکیب استقلال حضور دارد.

ستاره فرانسوی آبی‌ها در لیگ بیست‌ودوم هم شروع موفقی داشته است. او هفته گذشته در انزلی، با گل‌سازی خود زمینه‌ساز کامبک شاگردان سا پینتو مقابل ملوان شد و شب گذشته با استفاده از تیزهوشی و فرصت‌طلبی‌اش توانست گل 3امتیازی آبی‌ها را رقم بزند تا برای چهارمین‌بار در طول 2 فصل اخیر، استقلالی‌ها با درخشش یامگا به امتیاز کامل در دیدارهای خود رسیده باشند!یامگا آخرین‌بار در هفته بیست‌ویکم فصل گذشته توانسته بود برای استقلال گل بزند؛ در مصاف با گل‌گهر و در دیداری که آبی‌ها توانستند با 2 گل ستاره فرانسوی خود مقابل یکی از رقبای‌شان در مسیر قهرمانی به پیروزی ارزشمند در ورزشگاه آزادی تهران دست پیدا کنند.

خط آتش آبی‌ها و یک آمار ناامیدکننده؛ در انتظار تصمیم «سا پینتو»

سجاد شهباززاده، گزینه نخست ریکاردو سا پینتو برای خط حمله آبی‌ها در 3 بازی اخیر بوده است اما شهباززاده نتوانسته انتظارات را برآورده کند و عملکرد خوبی را از خود به جای نگذاشته است. او در هر 3 مسابقه در نیمه دوم از ترکیب آبی‌ها خارج شده و زوج پیمان بابایی و آرمان رمضانی از سوی ریکاردو سا پینتو به کار گرفته شده‌اند که این دو مهاجم هم در رسیدن به اولین گل خود در فصل جدید ناکام بوده‌اند. شهباززاده، بابایی، رمضانی و البته کاوه رضایی مهاجمان هدف تخصصی استقلال در لیگ بیست‌ودوم هستند اما به جز رضایی که هنوز فرصت بازی دوباره در ترکیب استقلال را به دلیل مشکلات اداری پیدا نکرده، سایر مهاجمان آبی‌پوش ناکام در گلزنی برای تیم‌شان بوده‌اند تا 4 گل استقلالی‌ها در لیگ بیست‌ودوم توسط عارف غلامی، مهدی قایدی، مهدی مهدی‌پور و کوین یامگا به‌ثمر رسیده باشد!

ریکاردو سا پینتو که تلاش زیادی دارد تا بتواند تیمی با رویکرد تهاجمی را به میدان بفرستد، امیدوار است بتواند نقطه ضعف اصلی آبی‌پوشان در خط حمله را برطرف کند و باید دید آیا سرمربی پرتغالی استقلال در برطرف نمودن ضعف خط حمله تیمش می‌تواند موفق عمل کند و از هفته آینده، مهاجمان استقلال هم پای‌شان به گلزنی می‌شود یا خیر.


ت ت
کدخبر: 105471 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها