بررسی دستیاران کی‌روش در ایران؛ مهمان ویژه در کنار چهره‌های آشنا

کارلوس کی‌روش با تیمی متشکل از همکاران قدیمی خود، قرار است تیم ملی را در جام جهانی هدایت کند.

بررسی دستیاران کی‌روش در ایران؛ مهمان ویژه در کنار چهره‌های آشنا

به گزارش منیبان، تغییرات روی نیمکت تیم ملی، فقط در پست سرمربیگری خلاصه نشده و کادرفنی ایران هم با ورود کی‌روش تغییر خواهند کرد. کارلوس کی روش که قبلا نشان داده حساسیت و سخت‌گیری زیادی روی کادرفنی‌اش دارد، می‌خواهد از جواد نکونام در کنار چند دستیار خارجی استفاده کند. تکلیف نکونام هنوز مشخص نیست و فولاد اجازه جدایی او را نداده است. درباره دستیاران خارجی کی‌روش هم ابتدا نام‌های مختلفی مطرح شد که بیشتر آن‌ها بخاطر قرارداد کوتاه مدت تا پایان جام جهانی، جواب منفی دادند. بر اساس آخرین اخبار، کی‌روش به همراه تیمی از همکاران قدیمی‌اش تیم ملی را در جام جهانی هدایت می‌کنند.

دستیاری با زادگاه مشترک

دستیار اول خارجی کی‌روش، راجر ده‌سا، مربی اهل آفریقای جنوبی است. ده‌سا مثل خود کی‌روش، در موزامبیک متولد شده و تا پیش از همکاری با او، به عنوان سرمربی فعالیت می‌کرد. ده‌سا دو دهه، در تیم‌های مختلف آفریقای جنوبی سرمربی بود و علاوه بر قهرمانی جام حذفی این کشور، موفق شده تا فینال لیگ قهرمانان آفریقا جلو برود. مهمترین بخش دوران مربیگری ده‌سا، به سال‌های 2012 تا 2014 و حضورش در اورلاندو پایرتس مربوط می‌شود. ده‌سا پس از قهرمان کردن بیدوست ویتس در جام حذفی، به اورلاندو پایرتس رفت و روی نیمکت یکی از باشگاه‌های بزرگ آفریقای جنوبی نشست. ده‌سا به همراه اورلاندو پایرتس در لیگ قهرمانان آفریقا در سال 2013 شرکت کرد و توانست، با این تیم تا فینال جلو برود. آن‌ها در فینال، مقابل الاهلی مصر شکست خوردند. ده‌سا در سال‌های بعد هم، کارش در دیگر تیم‌های آفریقای جنوبی را ادامه داد و آخرین باشگاهی که با آن قرارداد بست، کیپ تاون آل استارز بود. همکاری آن‌ها، با پیشنهاد کی‌روش که سرمربی تیم ملی مصر شده بود به پایان رسید. ده‌سا به عنوان دستیار کی‌روش، حضور در فینال جام ملت‌های آفریقا را تجربه کرد و قرار است در ایران هم، دستیار این سرمربی پرتغالی باشد.

همکاران قدیمی

مربی دروازه‌بان‌ها، به همراه مربی توانبخشی و فیزیوتراپ تیم ملی هم، نام‌هایی کاملا آشنا هستند. الکساندر لوپز، قرار است مربی دروازه‌بان‌های ایران در جام جهانی باشد. مربی که دوره قبلی حضورش، همراه ایران به جام جهانی و جام ملت‌های آسیا رفت و عملکرد بیرانوند در آن مسابقات، باعث شد کسی از او ناراضی نباشد. لوپز بعد جدایی از تیم ملی، در سه تیم باشگاهی سطح اول کلمبیا، تایلند و کویت فعالیت کرد و حالا به تیم ملی گینه بیسائو رفته است. مایکل موریرا هم مربی توانبخشی ایران خواهد بود. مربی که هنوز، به سن 30 سالگی نرسیده و جام جهانی قبلی هم در ایران کار می‌کرد. با توجه به اهمیت زیاد کیفیت بدنسازی و آمادگی جسمانی بازیکنان، موریرا نقش مهمی در تیم کی‌روش دارد. سرمربی ایران، در جام جهانی 2018 از عملکرد موریرا راضی بود و دوباره، می‌خواهد او در کنارش داشته باشد. در کنار این سه نفر، ژائو پیسیرو به عنوان آنالیزور و ریکاردو سیلوا به عنوان مربی انفرادی بازیکنان، قرار است به کادرفنی ایران اضافه شوند.


ت ت
کدخبر: 109072 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها