کاپیتان های تیم ملی پس از خروج اشکان دژاگه و مسعود شجاعی

پس از جواد نکونام که سال ها او را به عنوان کاپیتان تیم ملی می دیدیم، دیگر نفرات حاضر در اردوی های تیم ملی تاکنون نتوانستند به میزان سال هایی که او سرگروه تیم ملی بود، نزدیک شوند.

کاپیتان های تیم ملی  پس از خروج اشکان دژاگه و مسعود شجاعی

به گزارش منیبان، آندرانیک تیموریان، سیدجلال حسینی، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه کاپیتان های تیم ملی فوتبال ایران پس از دوران حضور جواد نکونام محسوب می شوند اما این روزها دیگر جایی در تیم ملی ندارند. آندو و سیدجلال در همان دوران حضور کی روش از تیم ملی کنار رفتند و شجاعی و دژاگه نیز به اردوهایی که دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شده است دعوت نمی شوند و به این ترتیب باید دوران جدیدی در کاپیتانی تیم را متصور باشیم. 

در ماه های اخیر و در دوران حضور دراگان، تیم ملی در دو دیدار به میدان رفته است و در هر دو بازی حاج صفی کاپیتان تیم بود. هر چند در دوره جدید تیم ملی تاکنون رسما اعلام نشده است کدام بازیکنان کاپیتان های تیم ملی هستند، در این مطلب و با توجه به نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی سعی در معرفی سرگروه های تیم ملی داریم.

احسان حاج صفی ، او از سرگروه های بازمانده از قبل محسوب می شود. ضلع سوم مثلثی که هم در تیم ملی و هم در تراکتور با هم پا به میدان می گذاشتند و هر چند که بعضی اوقات حتی با حضور دژاگه و نیمکت نشینی شجاعی، حاج صفی را بازوبند به دست می دیدیم اما در مجموع باید بگوییم احسان حاج صفی با حضور مسعود و اشکان کاپیتان سوم تیم ملی محسوب می شد که با دو پله ارتقا توانست خود را به عنوان نفر اول تیم ملی در میدان معرفی کند. 

امید ابراهیمی ، او پیش از این در دو دیدار سابقه بستن بازوبند از ابتدای بازی را در کارنامه خود دارد. بازی تدارکاتی تیم ملی برابر سیرالئون و دیدار برابر تیم ملی عراق در بازی های جام ملت های آسیا.

کریم انصاری فرد ، او هم قطعا در میان سه نام اول برای بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی حضور دارد هر چند تاکنون در دیدارهای زیادی پس از تعویض کاپیتان از زمین، بازوبند بر بازوی او بسته شد.

پس از این سه نفر می توان نفرات دیگری نیز برای حضور در لیست رزرو متصور شد. بازیکنانی که از نظر کسوت قدیمی تر از بقیه نفرات حاضر در اردوی فعلی تیم ملی هستند. 

وحید امیری ، او از جام ملت های آسیا 2015 به تیم ملی دعوت می شود و بعد از همان بازی ها، موفق شد یکی از بازیکنان ثابت تیم کی روش لقب بگیرد.

سردار آزمون ، او هم تا حد زیادی به مانند وحید امیری است. سردار البته در آخرین اردوهای تیم ملی برای حضور در جام جهانی برزیل هم به اردو دعوت می شد اما در نهایت راهی به تیم ملی نیافت.

علیرضا بیرانوند، محمد حسین کنعانی زادگان و مهدی طارمی  نیز نفراتی هستند که می توانند در پایان لیست کاپیتان های تیم ملی قرار بگیرند.


ت ت
کدخبر: 10982 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها