اوج‌گیری ستاره استقلال در ژوپیرلیگ؛ از شارلوا به سوی دوحه؟

پدیده جوان فصل گذشته استقلال در 2 هفته اخیر توانسته عملکردی درخشان در ترکیب شارلوا داشته باشد.

اوج‌گیری ستاره استقلال در ژوپیرلیگ؛ از شارلوا به سوی دوحه؟

به گزارش منیبان، امیرحسین حسین زاده تنها ستاره‌ای که از لیگ برتر فوتبال ایران در نقل‌وانتقالات تابستانی اخیر راهی فوتبال اروپا شد و بعد از درخشش در ترکیب استقلال و کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر همراه این تیم تصمیم گرفت تا در 21 سالگی پیراهن شارلوا بلژیک را به تن کند و به عنوان جدیدترین لژیونر فوتبال ایران خود را معرفی کند. حسین‌زاده در شرایطی به شارلوا پیوست که انتقال دیرهنگام مبلغ رضایت‌نامه او به حساب باشگاه استقلال باعث شد تا پدیده جوان آبی‌ها هفته‌های ابتدایی ژوپیرلیگ بلژیک را از دست بدهد و نتواند همراه تیمش باشد. پدیده 21 ساله فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران که از سوی دراگان اسکوچیچ هم به اردوی تیم ملی دعوت شده و حتی در بازی دوستانه مقابل الجزایر هم فرصت بازی به‌دست آورد، در 5 هفته نخست جایی در فهرست شارلوا نداشت.

10 هفته چشم‌انتظاری برای فیکس شدن

امیرحسین حسین‌زاده بعد از آنکه مدیران باشگاه بلژیکی موفق به پرداخت هزینه رضایت‌نامه او به باشگاه استقلال شدند، از هفته ششم ژوپیرلیگ قادر به همراهی شارلوا بود اما ناآمادگی ستاره ایرانی باعث شد تا او حدفاصل هفته‌های ششم تا نهم تنها در 2 مسابقه مقابل خنت و لوون در واپسین دقایق به ترکیب تیمش اضافه شود و مجموعاً 3 دقیقه زمان بازی به‌دست آورد. حسین‌زاده در هفته دهم رقابت‌های باشگاهی بلژیک توانست فرصت حضور در ترکیب اصلی شارلوا را به‌دست آورد. او 62 دقیقه به عنوان مهاجم هدف در ترکیب شارلوا به میدان رفت اما نتوانست انتظارات را برآورده کند و ناکام در فروپاشی دروازه حریف بود. عملکردی که باعث شد تا ستاره جوان شارلوا به نیمکت منتقل شود و در بازی حساس هفته یازدهم مقابل استانداردلیژ به عنوان یار جانشین به ترکیب تیمش اضافه شد اما نتوانست مانع شکست تیمش بشود.

روزهای طوفانی؛ از گلزنی تا گل‌سازی!

ستاره 21 ساله فصل گذشته استقلال در هفته یازدهم ژوپیرلیگ بلژیک مقابل سنت ترویدن به عنوان یار جانشین به ترکیب تیمش اضافه شد تا بلکه بتواند مانع شکست شارلوا شود. امیرحسین حسین‌زاده تلاش زیادی برای گلزنی داشت تا این‌که در دقیقه (2+90) توانست دروازه حریف را باز کند اما گلزنی حسین‌زاده مانع از شکست شارلوا نشد، با این‌حال ستاره ایرانی توانست بار دیگر فرصت حضور در ترکیب اصلی تیمش را به‌دست آورد. حسین‌زاده که در بازی سنت ترویدن جای علی قلی‌زاده را در ترکیب تیمش گرفته بود، حالا این‌بار در نقش جانشین قلی‌زاده در ترکیب اصلی شارلوا قرار گرفت و همبازی ایرانی‌اش را نیمکت‌نشین کرد. امیرحسین حسین‌زاده بعد از ثبت اولین گل در ژوپیرلیگ، در مقابل کوتریک به درخشش خود در ترکیب شارلوا ادامه داد و موفق شد این‌بار در نقش گل‌ساز بدرخشد و سازنده گل دوم تیمش در مسابقه دیشب بود.

درخشش «حسین‌زاده» چشم «کی‌روش» را می‌گیرد؟

امیرحسین حسین‌زاده در دوره حضورش در استقلال با توجه به درخشش در جمع آبی‌پوشان پایتخت توانست نظر دراگان اسکوچیچ را جلب کند و در 3 بازی ملی برای شاگردان اسکوچیچ به میدان رفت. بعد از افت مقطعی و دوری از ترکیب شارلوا، حالا ستاره 21 ساله توانسته خود را به فرم ایده‌آل برساند و با گلزنی و گل‌سازی در ترکیب تیم بلژیکی به دنبال جلب نظر کارلوس کی‌روش است. تیم ملی فوتبال ایران در پست وینگر ستارگان پرشماری دارد و امیرحسین حسین‌زاده برای اضافه شدن به ترکیب تیم ملی چالش بسیار دشواری را در مقابل خود می‌بیند، اما ستاره فصل گذشته استقلال امیدوار است بتواند در فرصت زمانی کوتاه باقی‌مانده تا جام جهانی نظر سرمربی تیم ملی را تغییر بدهد و بعد از جلب نظر دراگان اسکوچیچ، این‌بار موفق در تغییر نظر کارلوس کی‌روش باشد و بتواند خود را در فهرست مسافران جام جهانی جای بدهد.


ت ت
کدخبر: 116267 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها