پیشکسوت استقلال در گفتگو با منیبان؛

آقای فکری! روی حاشیه ها تمرکز نکن/ استقلال باید با بردهایش صدرنشین شود نه با خوش شانسی

پیشکسوت استقلال گفت: استقلال باید خوب بازی کند و ببرد تا صدرنشین بماند وگرنه خوش شانسی همیشه نصیب این تیم نخواهد شد.

آقای فکری! روی حاشیه ها تمرکز نکن/ استقلال باید با بردهایش صدرنشین شود نه با خوش شانسی

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی منیبان؛ درباره شرایط استقلال اظهارداشت: به اعتقاد من یکی از مشکلات عمده استقلال در لیگ بیستم این است که چرا با وجود گذشت سیزده هفته از شروع مسابقات هنوز ترکیب اصلی استقلال مشخص نیست.اینکه چرا هنوز استقلال نتوانسته به یک ترکیب ثابت دست پیدا کند برای ما هم جای سوال دارد. این موضوع نشان می دهد که محمود فکری هنوز نتوانسته به شناخت کاملی از تیمش دست پیدا کند. من گریزی می زنم به زمان منصوریان که تیم خوبی داشت و یارگیری فوق العاده ای انجام داده بود اما چون ترکیب ثابت نداشت به وحدت تاکتیکی نرسید و نتوانست در استقلال نتیجه بگیردپیدا کردن ترکیب ثابت اولین کار هر سرمربی است و مهم ترین فاکتور نوسان های استقلال همین موضوع است.

پیشکسوت استقلال افزود: فکری اگر می خواهد امسال با استقلال به قهرمانی برسد باید از همین هفته نفرات اصلی تیمش را بشناسد و زودتر به ترکیب ایده آل تیمش برسد. استقلال اگر در نتیجه گیری ثبات ندارد به دلیل نشناختن ترکیب اصلی است که امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق رخ دهد. تغییرات پی در پی در ترکیب تیم نشان می دهد سرمربی هنوز به شناخت کافی از بازیکنان دست پیدا نکرده است که در آستانه پایان نیم فصل اول قابل باور نیست که واقعا یک سرمربی بعد از گذشت این همه مدت هنوز از توانایی های بازیکنانش شناخت کافی را به دست نیاورده باشد.

لطیفی با اشاره به تغییر دروازه بان استقلال در دیدار هفته گذشته این تیم بیان کرد: مخالف تغییر دروازه بان استقلال بودم. در تیم های بزرگ باید یک دروازه بان ثابت وداشته باشی وجود داشته باشد و نفر دوم قبول کند که دوم است. مثل شرایطی که در بارسا و رئال دیده می شود. مربیان بزرگ به این فکر نمی کنند که دروازه بان اول چون مدت ها درون دروازه بوده برای اینکه جلوی اعتراض نفر دوم گرفته شود یک بازی هم به او میدان دهیم. در نهایت کاری که می شود کرد این است که در رقابتی مثل جام حذفی به دروازه بان دوم بازی داده شود اما سیستم یکی در میان بازی کردن گلرها در استقلال جواب نداده است. مثل دوره رحمتی و طالب لو و رحمتی و حسینی که ما دیدیم هم دروازه بان ها آسیب دیدند هم تیم. البته در این مورد تصمیم گیرنده خود فکری است و قطعا برای این کار دلیلی داشته اما نیمکت نشین کردن مظاهری کار درستی نبود چون حسینی مدت ها درون دروازه نبوده و از شرایط مسابقه دور بود و عملکرد او را دیدیم.

لطیفی با اشاره به ادامه صدرنشینی استقلال افزود: استقلال هم در این هفته و هم در هفته گذشته خوش شانس بود که توانست با وجود پیروز نشدن صدرنشین بماند اما این خوش شانسی مدت زیادی ادامه نخواهد داشت. در وهله اول خود استقلال باید خوب بازی کند و ببرد تا صدرنشین بماند وگرنه خوش شانسی همیشه نصیب این تیم نخواهد شد. استقلال در شرایط فعلی پرمهره ترین تیم فوتبال ایران است و فکری باید از این مهره ها نهایت استفاده را ببرد.

بازیکن اسبق استقلال ادامه داد: فکری باید در ترکیب و چیدمان هایش تغییری اساسی ایجاد کند و بازیکنان را در پست های تخصصی خودشان به میدان بفرستد. در هفته های اخیر ما دیده ایم که برخی از بازیکنان در پست های غیر تخصصی به کار گرفته شده اند و هیچ کارآیی برای استقلال نداشته اند.

لطیفی با اشاره به صحبت های فکری درباره دست های پشت پرده علیه استقلال، گفت: به اعتقاذ من فکری فقط باید تمام ذهنش روی مسایل فنی باشد و اجازه ورود حاشیه به تیمش را ندهد. استقلال افرادی مثل مرفای و مظلومی را دارد که می توانند به تیم کمک زیادی کنند و نگذارند استقلال درگیر مسایل حاشیه ای شود. فکری اگر این روند را ادامه دهد بیشتر آسیب می بیند تا اینکه مشکلاتش برطرف شود. استقلال آنقدر مهره دارد که نیازی به این حرف ها نیست. اگر هم قرار است بعد از هر بازی چنین حرف های حاشیه ای به میان بیاید دستیاران فکری حرف بزنند و خود او تمرکزش را روی مسایل فنی بگذارد. استقلال توانمندی قهرمان شدن را دارد به شرطی که حاشیه های این تیم مدیریت شود.

 


ت ت
کدخبر: 1203 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها