24 ساعت سرنوشت‌ساز در انتظار ملی‌پوشان؛ بلیت کدام ستاره‌ها مُهر می‌شود؟

تیم ملی فوتبال ایران در حالی باید فردا به مصاف نیکاراگوئه برود که برخی از بازیکنان حاضر در اردو کار سختی برای جلب نظر کی‌روش دارند.

24 ساعت سرنوشت‌ساز در انتظار ملی‌پوشان؛ بلیت کدام ستاره‌ها مُهر می‌شود؟

به گزارش منیبان، ایران در اولین بازی دوستانه در تعطیلات پیش از جام جهانی باید فردا در ورزشگاه آزادی مقابل نیکاراگوئه قرار گیرد. البته که باتوجه به اینکه هنوز به صورت رسمی فیفادی ماه نوامبر آغاز نشده، خبری از حضور لژیونرها در مسابقه فردا نخواهد بود و این مسئله می‌تواند فرصت خوبی برای کادرفنی تیم ملی باشد تا بازیکنان لیگ برتری مدنظرش را برای حضور در فهرست نهایی تیم ملی در جام جهانی گلچین کند. کارلوس کی روش که باید 23 آبان‌ماه به صورت رسمی از فهرست تیم ملی در جام جهانی رونمایی کند، این روزها به شدت مشغول بررسی عملکرد بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی است تا بهترین تصمیم را در قبال آن‌ها اتخاذ کرده و بازیکنان منتخب لیگ برتر فوتبال ایران را در فهرست خود جای بدهد. سرمربی پرتغالی تیم ملی البته برای دیدار با نیکاراگوئه راهی جز استفاده از بازیکنان تیم ملی جوانان ایران هم در فهرست خود ندارد، چون در حال حاضر فقط 16 ملی‌پوش در اردوی تیم ملی حضور دارند! علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، روزبه چشمی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، امید ابراهیمی، وحید امیری و رامین رضاییان بازیکنانی هستند که به نظر می‌رسد حضورشان در جام جهانی قطعی بوده و باتوجه به علاقه کارلوس کی‌روش به سبک بازی آن‌ها بعید است که آن‌ها دغدغه حضور در جام جهانی را داشته باشند اما هنوز شرایط برای 8 بازیکن دیگر حاضر در اردوی تیم ملی مشخص نیست.

شانس بالای «حسینی»؛ کدام دروازه‌بان خط می‌خورد؟

حسین حسینی، پیام نیازمند و محمدرضا اخباری دروازه‌بانان حاضر در اردوی تیم ملی فوتبال ایران هستند. باتوجه به عملکرد حسین حسینی در استقلال و البته تداوم حضور او در فهرست تیم ملی از اولین روز بازگشت کارلوس کی‌روش تا به امروز، به نظر می‌رسد که دروازه‌بان استقلال در کنار بیرانوند مسافر قطر شود اما اینکه سهمیه سوم در خط دروازه به کدام بازیکن می‌رسد علامت سوال بزرگی است. پیام نیازمند و محمدرضا اخباری دروازه‌بانان آماده‌ای هستند که این روزها در کمپ تیم‌های ملی مشغول آماده‌سازی خود بوده و در تلاش هستند تا بتوانند با حضور در مقابل نیکاراگوئه و درخشش در خط دروازه تیم ملی در فهرست نهایی کارلوس کی‌روش قرار گیرند. البته آن‌ها یک رقیب غایب هم دارند و او امیر عابدزاده است و مشخص نیست از میان این 3 دروازه‌بان، تصمیم نهایی کی‌روش چه خواهد بود و او کدامیک از آن‌ها را در فهرست نهایی تیم ملی جای خواهد داد.

علامت سوال بزرگ در خط دفاعی؛ فهرست تیم ملی سوپرایز دارد؟

سامان فلاح مدافع جوان پیکان یکی از چهره‌های ویژه حاضر در اردوی تیم ملی است که در تلاش بوده تا بتواند نظر کارلوس کی‌روش را جلب کند. فلاح البته برای حضور در جام جهانی کار دشواری دارد، بازیکنانی مثل شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، روزبه چشمی، مجید حسینی و البته مرتضی پورعلی‌گنجی گزینه‌های در دسترس کارلوس کی‌روش در پست مدافع میانی هستند و به نظر می‌رسد که مدافع جوان پیکان شانس بالایی برای حضور در جام جهانی نداشته باشد، البته که امیدِ فلاح به دیدار با نیکاراگوئه و حضور در ترکیب تیم ملی است تا بلکه شرایط را به سود خود تغییر بدهد.ابوالفضل جلالی و امید نورافکن هم 2 مدافع چپ حاضر در اردوی تیم ملی هستند. مدافعان استقلال و سپاهان که انگیزه بالایی برای حضور در جام جهانی دارند و هنوز به نظر می‌رسد کی‌روش تصمیم نهایی خود را نگرفته و مشخص نیست از میان این 2 ستاره کدام بازیکن شانس حضور در قطر را پیدا می‌کند. دیدار با نیکاراگوئه آخرین فرصت برای جلالی و نورافکن پیش از جام جهانی است تا بتوانند خود را به کارلوس کی‌روش اثبات کنند.میلاد محمدی در کنار احسان حاج‌صفی و وحید امیری گزینه‌های کارلوس کی‌روش در پست دفاع چپ هستند و باید دید موضع سرمربی پرتغالی تیم ملی در قبال ابوالفضل جلالی و امید نورافکن چه خواهد بود و به کدامیک از آن‌ها اعتماد خواهد کرد.

سرنوشت مبهم 2 پرسپولیسی

میلاد سرلک برای حضور در جام جهانی قطر رقبای سرسختی را در مقابل خود می‌بیند. از سعید عزت‌اللهی و احمد نوراللهی تا امید ابراهیمی و علی کریمی و حتی احسان حاج‌صفی. مصاف با نیکاراگوئه آخرین بخت سرلک برای آزموده شانس خود برای حضور در فهرست نهایی تیم ملی برای شرکت در جام جهانی است و هافبک پرسپولیس امیدوار است با درخشش در این بازی دوستانه، نظر کی‌روش را نسبت به خود تغییر بدهد.مهدی ترابی، دیگر پرسپولیسی حاضر در اردوی تیم ملی هم شرایط نامشخصی دارد. علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده و وحید امیری رقبای ترابی در فهرست تیم ملی هستند، هر چند که کی‌روش در جام جهانی قبلی از مهدی طارمی هم در پست وینگر استفاده می‌کرد و با این اوصاف، وینگر سرخ‌پوشان پایتخت برای حضور در فهرست نهایی تیم ملی راهی جز درخشش در دیدار دوستانه مقابل نیکاراگوئه ندارد.


ت ت
کدخبر: 120471 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها