از محبی و نیازمند تا قایدی و کاوه؛ کاش برنمی‌گشتید!

در سال منتهی به جام جهانی و به دلیل سیاستهای عجیب و غریب اسکوچیچ! ستاره‌های زیادی تصمیم گرفتند بی خیال فوتبال خارجی و زندگی لاکچری خارج از ایران شده و به ایران برگردند.

از محبی و نیازمند تا قایدی و کاوه؛ کاش برنمی‌گشتید!

به گزارش منیبان، آنها برگشتند تا جلوی چشم سرمربی تیم ملی باشند و با درخشش در لیگ برتر، بلیت جام جهانی 2022 را اوکی کنند اما برکناری مرد کروات و برگشتن کی‌روش همه چیز را خراب کرد و رویای شیرین برگشته‌ها خیلی زود به کابوس تلخ تبدیل شد. در این گزارش به مثالهای نقض هم می پردازیم چرا که در این میان، مثال‌های نقض هم وجود داشت.

* محمد محبی

 با پیراهن سپاهان، تبدیل به یک ستاره در فوتبال ایران شد. جوانی که خیلی زود توسط ویلموتس به تیم ملی دعوت شد و در همان اولین بازی ملی‌اش هم دبل کرد. محبی اما خیلی زود وارد مرحله افت شد و پیراهن تیم ملی را از دست داد. حضور در پرتغال و پوشیدن پیراهن سانتاکلارا هم باعث نشد در قاب چشمان اسکوچیچ قرار بگیرد. بنابراین تصمیم گرفت به ایران برگردد و جلوی چشم باشد. محبی در پیراهن استقلال، یک ستاره تمام‌عیار است و به مینی‌کمپ‌های تیم ملی دعوت می‌شد اما ناگهان اردوی آخر را از دست داد تا مشخص شود جایی در قطر ندارد. البته یکی از سوالات مهم که از کی روش باید پرسید و استقلالی ها هم به شدت پیگیرش هستند، این است که چرا محبی در اوج کیفیتش باید خط بخورد آن هم درحالی که تیم ملی با 25 بازیکن به قطر رفته و یک نفر جای خالی داشته است! در هر حال ماجرای محبی و استقلال پیچیده شده و اگر سانتاکلارا پرداخت استقلالی ها را تایید نکند، احتمال دارد، محبی به پرتغال هم بازگردد!

* پیام نیازمند

شاید اگر سپاهان را به مقصد پرتغال ترک نمی‌کرد، حالا شانس بیشتری برای فیکس شدن تیم ملی داشت. نیازمند در تیم پرتغالی، به ندرت بازی می‌کرد و هرگاه هم درون دروازه قرار می‌گرفت، مثل بازی با پورتو کلکسیونی از گلها وارد دروازه‌اش می‌شد. او هم تصمیم گرفت برگردد و دوباره با پوشیدن پیراهن سپاهان به تیم ملی برسد. البته به لطف سیاست عجیب کی روش که تیم ملی با چهاردروازه بان به قطر رفت، توانست در لیست نهایی قرار بگیرد اما مطمئنا نیازمند، فعلا با حضور بیرانوند که دروازه‌بان شماره یک است و سیدحسین حسینی آماده، به دروازه تیم ملی نخواهد رسید.

* مهدی قایدی

شاید بتوان گفت قایدی با حضور در امارات، همه داشته‌های فوتبالی‌اش را از دست داد. او وقتی لیگ بیستم تمام شد، کاندیدای حضور در جام جهانی بود ولی خیلی زود مسیرش از تیم ملی جدا شد. درحقیقت هرچه از زمان حضور او در شباب الاهلی می‌گذشت، فاصله‌اش با تیم ملی هم افزایش پیدا می‌کرد. قایدی هم به همین دلیل تصمیم گرفت ابتدای فصل به استقلال برگردد تا دوباره ملی‌پوش شود. نمایش درخشان برابر ملوان اما بیشتر یک جرقه بود. شماره 20 سپس وارد دوران آرامی شد و از ترکیب اصلی ساپینتو هم بیرون رفت. حتی نمایش ویژه سوپرجام هم باعث نشد قایدی به تیم ملی برگردد. او ظرف 2 سال، هم تیم ملی و جام جهانی را از دست داد و هم حضور در ترکیب ویژه‌ترین قهرمان تاریخ لیگ برتر را. قهرمانی که حتی یک بازی را هم در لیگ برتر دوره قبل نباخت.

* کاوه رضایی

مصدومیت‌های طولانی، قصه کاوه رضایی و فوتبال و تیم ملی را دچار خلل کرد. به همین دلیل هم رضایی تصمیم گرفت برگردد تا خودش را نشان دهد و در سال منتهی به جام جهانی، وارد کاروان تیم ملی شود. رضایی با وجود حضور در اردوی خارجی استقلال و تمرین با این تیم درنهایت راهی تبریز شد. او با پیراهن تراکتور هم جز یکی دو گل کار خاصی نکرد و خیلی زود مشخص شد خبری از تیم ملی نخواهد بود. 

* پارادوکس: پرسپولیسی‌ها

برخلاف افراد این سیاهه، 3 پرسپولیسی در بازگشت به فوتبال ایران خیلی زود در قاب چشمان تیم ملی قرار گرفتند. بیرانوند ملی‌پوش بود ولی پوشیدن پیراهن تیم ملی باعث شد جایگاه از دست رفته‌اش در ترکیب اصلی را از عابدزاده پس بگیرد. درخصوص مرتضی پورعلی‌گنجی و رامین رضاییان اما قصه برعکس بود. برگشتن آنها به فوتبال ایران با اتفاق ویژه‌ای همراه شد: رفتن اسکوچیچ و برگشتن کی‌روش. مرد پرتغالی هم خیلی زود دو بازیکن محبوبش را به تیم ملی فراخواند و حالا این دو نفر، قطعا در جام جهانی حاضر هستند. رامین رضاییان مغضوب اسکوچیچ بود و حالا با حضور کی روش، محبوب کی روش به لیست برگشته است. پورعلی گنجی هم از محبوب های کی روش در دوران حضورش در تیم ملی بود و با بازگشت کی روش، او هم به لیست برگشت.

* مورد ویژه: امیرحسین حسین‌زاده

درحالیکه تعداد زیادی از بازیکنان ایرانی شاغل در خارج از کشور، این تابستان تصمیم به برگشت گرفتند، امیرحسین حسین‌زاده تصمیم گرفت برود. او که در مقطع پایانی بازیهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی، فرصت حضور در زمین را هم پیدا می‌کرد، شروع خوبی در بلژیک نداشت ولی هرچه زمان جلو رفت، اوضاع بهتر شد. اما درنهایت او هم جزو کسانی قرار گرفت که جام جهانی را باید از پای تلویزیون تماشا کند. بسیاری فکر می‌کردند که او هم شانس حضور در لیست نهایی دارد، اما حسین زاده هم در نهایت مثل محمد محبی، راهی به لیست تیم ملی پیدا نکرد. 


ت ت
کدخبر: 121673 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها