ادامه مخالفت وزارت ورزش با حضور بانوان داخل رینگ

رئیس هیات بوکس خراسان رضوی تاکید کرد فعالیت بانوان در این رشته با وجود حجاب اسلامی غیر قانونی است.

ادامه مخالفت وزارت ورزش با حضور بانوان داخل رینگ

به گزارش منیبان، فعالیت زنان در برخی ورزش‌های انفرادی به‌ویژه رشته‌های رزمی در ایران با چالش‌های بسیاری مواجه بوده است. هرچند بانوان در رشته‌هایی مانند کاراته، تکواندو و ووشو سال‌هاست حضور دارند و مدال‌های رنگارنگ جهانی و المپیکی نیز کسب کرده‌اند اما همچنان فعالیت در رشته‌ای مانند کشتی و بوکس برای آنها ممنوع است. زنان در وزنه‌برداری نیز به تازگی و بعد از پشت سر گذشتن موانع بسیار، فرصت تقابل با پولاد سرد را پیدا کرده‌اند. به طور مثال داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون در مخالفت با این اتفاق گفته بود: «وزنه زدن زنان باعث افتادگی رحم و از دست دادن قدرت باروری آنها می‌شود!» اما فدراسیون وزنه‌برداری با موافقت وزارت ورزش و جوانان، این رشته را در بخش زنان راه انداخت و در ادامه ورزشکاری مانند الهام حسینی توانست در مسابقات قهرمانی آسیا، سه مدال طلا نیز کسب کند. این موانع مقابل بوکس زنان همچنان وجود دارد و رئیس هیات بوکس خراسان رضوی معتقد است حتی با وجود حجاب اسلامی، وزارت ورزش صلاح نمی‌بیند این رشته را در بخش زنان راه‌اندازی کند.

حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس که در حال حاضر در اسپانیا به سر می‌برد و اعلام کرده دیگر به ایران بازنمی‌گردد نیز معتقد بود بوکس برای بانوان بی‌خطرتر از دیگر رشته‌های رزمی است، در حالی که بوکس زنان به شکل غیرقانونی و به اصطلاح زیرزمینی در ایران وجود دارد. او تیرماه سال ۱۳۹۹ در این باره گفته بود: واقعیت این است که باید بر اساس نکات موجود و ارزیابی مسائل تصمیم گرفت. آنچه ما بر اساس تصاویر و منابع موجود در نقاط مختلف ایران می‌بینیم، بانوان زیادی به صورت غیررسمی در بوکس فعالیت می‌کنند، این در حالی است که هم اکنون فدراسیون جهانی (aiba) با درخواست کشورهای اسلامی مبنی بر حضور بانوان محجبه در این رشته با در نظر گرفتن همه ضوابط، موافقت کرده است.

حمید قبایی‌زاده دبیر وقت فدراسیون بوکس هم چند روز پیش درباره راه‌اندازی بوکس بانوان اظهار نظر کرد: این موضوع مطالبه ۳۰ ساله دختران ورزشکار ایرانی است. خیلی جالب است که بدانید اکثر بانوان رزمی‌کار برای موفقیت در رشته‌های دیگر رزمی ابتدا بوکس را یاد می‌گیرند. با توجه به تحقیقات میدانی توسط هیات‌های بوکس، در حال حاضر چند هزار نفر از بانوان عزیز در سراسر کشور به طور غیرقانونی مشغول فعالیت در این رشته هستند و با توجه به عدم صدور مجوز از سوی وزارت ورزش، هیچ‌گونه نظارتی توسط فدراسیون نمی‌توانیم داشته باشیم.

حالا امیرحسین اخوان رئیس هیات بوکس خراسان رضوی در خصوص فعالیت در بوکس بانوان صحبت و تأکید کرده این ممنوعیت همچنان وجود دارد. او در این باره اظهار داشت: برای فعالیت بانوان در رشته بوکس مجوز رسمی وجود ندارد و به تمام استان‌ها اطلاع‌رسانی شده است. در حال حاضر فعالیت بانوان در این رشته غیر قانونی است و حتی با وجود حجاب اسلامی، صلاحدید وزارتخانه بر عدم برگزاری مسابقات است. امیدواریم که مجوزها در این خصوص صادر شود تا بانوان بتوانند استعداد خود را در رشته بوکس به نمایش بگذارند.

ت ت
کدخبر: 122411 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها