سال ها از بی برنامگی رنج بردیم

عزیزی‌ خادم: افراد حاضر در فدراسیون فوتبال از بهترین ها هستند

شهاب‌ الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال فرا رسیدن سال جدید را تبریک گفت و درمورد ارزیابی عملکردش در فدراسیون فوتبال گفتگویی انجام داد.

عزیزی‌ خادم: افراد حاضر در فدراسیون فوتبال از بهترین ها هستند

به گزارش منیبان، عزیزی خادم در ابتدا اظهار داشت: وقتی می‌خواهیم وارد یک مجموعه‌ای شویم باید اسناد و مدارکی داشته باشیم. از وقتی که به فدراسیون فوتبال آمدیم، اعضای هیأت رئیسه را انتخاب کردیم. یک جلسه را هم با حضور آنها برگزار کردیم.

وی افزود: افرادی همچون ماجدی، افشاریان، سراجی، بهاروند، بهرام رضائیان، براتی، موسوی و مهرعلی را برای بخش‌های مختلف انتخاب کردیم که همگی از بهترین‌ها محسوب می‌شوند. در مجموع تیمی متحد و منسجم داریم.

وی درخصوص اینکه سابقه فوتبالی صرفاً برای انتخاب افراد مدنظر قرار گرفته نشده است، ادامه داد: فردی همچون مهرعلی فردی بین‌المللی است. باید از زحمات نبی تشکر کنم که خودش انصراف داد. قنبرزاده، مدیرعامل نفت و عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ هم به عنوان سرپرست دبیرکلی انتخاب شد. در حوزه حقوقی از رفیعی استفاده می‌کنیم. در مدتی که ما آمده‌ایم نیمی از زمان تعطیلی بود، اما روند رو به جلو است. شرایط فدراسیون فوتبال بسیار سخت بود و همه از آن آگاه هستند. ما هم آگاهانه این سمت را پذیرفتیم.

عزیزی خادم عنوان کرد: سال‌ها از بی‌برنامگی رنج بردیم که از جمله آنها میزبانی‌ها و بدهی‌ها بود که باید دسته ‌بندی کرده و با زمان‌بندی درست به سرانجام برسانیم. ابتدا درحال حسابرسی هستیم تا ببینیم چه چیزی تحویل گرفته‌ایم. باید همه چیز را شفاف کنیم تا مردم در جریان باشند، چون این فوتبال متعلق به مردم است.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد بحث میزبانی‌هایی که از ایران گرفته شد، خاطرنشان کرد: مردم باید در جریان باشند. بعد از اینکه با لطف خدا و اعتماد مجمع به عنوان رئیس انتخاب شدم نامه‌ای زده شد. بخشی از آن هم از قبل برنامه‌ریزی شده بود. من حقوقدان نیستم و رفیعی این موضوع را راهبری می‌کند. این میزبانی حق واقعی فوتبال ایران است را جابجا کردند. اسکوچیچ و خراطی در جلسه‌ای که داشتند زیربار برگزاری مسابقات به صورت متمرکز نرفتند. در مباحث حقوقی از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده کردیم تا بتوانیم حداقل جوابگوی مردم باشیم. به دادگاه بین‌المللی ورزش هم رفتیم. سه بازی میزبان بودیم و از دو جهت باید این موضوع را بررسی کرد. ما سال قبل هم میزبان بودیم و احساس کردیم این ظلمی است که به فوتبال ایران روا داشته شده است.

عزیزی خادم در پاسخ به این سوال که آیا شکایت ایران به نتیجه خواهد رسید یا خیر، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نتیجه ناامید نیستم. مردم باید قبل از ما در جریان قرار می‌گرفتند. جلسه ای با شیخ سلمان داشتم و دیدم که او برای تحکیم روابط آمده بود، اما ما موضوعات مدنظر خود را اعلام کردیم. من دیپلماسی را متوجه می‌شوم و قطعاً مشورت می‌کنم. اعتقاد دارم که باید مسالمت‌آمیز رفتار کنیم، اما چیزی که برای ما مهم است ظلمی بود که به فوتبال ایران تحمیل شد. اگر خودم بیرون فوتبال بودم نسبت به شرایط انتقاد می‌کردم و می‌گفتم چرا از این فرصت استفاده نشد؟

وی ادامه داد: بحث اعتراض ما به میزبانی در لحظه آخر ثبت شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا دو وکیل را معرفی کرده و تا چند روز آینده تعیین تکلیف خواهد شد که یا کشور دیگری میزبان شود یا فرایند حقوقی طی شود و تصمیم نهایی اتخاذ شود. این اتفاق پیش از این رخ نداده بود. من اعتراض می‌کنم، همیشه در کنار مردم هستم. کرسی‌های بین‌المللی ما خنثی و بی‌مصرف بودند و به همین دلیل در مدتی که آمدیم به اندازه یک سال نامه‌نگاری و مذاکره کردیم تا حق فوتبال ملی زنده شود. این اتفاق یکی از میراثی است که به ما داده‌اند. پروند ویلموتس اوایل تیرماه است، چون آنها خواستار یک جلسه غیرحضوری بودند که ما نپذیرفتیم. همین موضوع همه را گرفتار کرده و بی اعتباری برای فدراسیون فوتبال پیش آورده است. خسارت مالی زیادی هم دیدیم. فوتبال در یک سال گذشته مسائل خاص خودش را داشته، اما حالا وارد مسیر جدیدی شدیم. صورت‌های مالی در حال بررسی است و تیم‌های ملی یک ریال هم درآمدزایی نداشته‌اند.

عزیزی‌خادم عنوان کرد: برای بحث لیگ برتر کارگروهی تشکیل شده است. یک بسته اقتصادی تدارک دیده‌ایم و کارشناس دادگستری هم آورده‌ایم تا فوتبال را رفته رفته اقتصادی کنیم. تیم ملی اولویت ما است و باید جذب اسپانسر داشته باشیم. کارشناس اقتصادی قیمت می‌دهد و ما آگهی می‌کنیم که بعدها نهادهای نظارتی به راحتی بتوانند بررسی کنند. تا روز گذشته 3 گزارش از تیم‌های ملی داشتیم؛ عده‌ای می‌گفتند 18 تیم ملی داریم و عده‌ای می‌گویند 14 تیم ملی داریم. تیم ملی باید به مسیر اصلی خود باز گردد.


ت ت
کدخبر: 13415 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها