چند ستاره در دام نفرین سرخ؛ به پرسپولیس «نه» نگویید!

چند ستاره‌ فوتبال ایران در چند فصل اخیر به پیشنهاد پرسپولیس پاسخ منفی دادند ولی عاقبت خوشی در انتظارشان نبود.

چند ستاره در دام نفرین سرخ؛ به پرسپولیس «نه» نگویید!

به گزارش منیبان، انسان در زندگی همواره در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرد که باید انتخاب کند یا انتخاب شود. از طرفی قدرت انتخاب داشتن یک موهبت است و از طرفی دیگر به قول فردریک بکمن (نویسنده‌ی مشهور سوئدی) یکی از بدترین قسمت‌های بزرگ شدن، همین انتخاب کردن و انتخاب شدن است. تصمیم‌های ما در لحظات حساس و انتخاب‌هایی که انجام می‌دهیم می‌تواند آینده‌ ما را به‌کلی تغییر دهد. در دنیای فوتبال هم مصادیق فراوانی از انتخاب‌های اشتباه بازیکنان وجود داشته است. ستاره‌هایی که با پیشنهادهای مختلفی مواجه شدند و نتوانستند بهترین تصمیم را اتخاذ کنند. انتخاب‌های اشتباه آن‌ها دوران بازیگری‌شان را تحت تاثیر قرار داد و آن‌ها را با افتی فاحش مواجه کرد. این‌بار به‌سراغ چند ستاره‌ای رفتیم که در یکی 2 سال اخیر مورد توجه تیم پرسپولیس بودند اما نهایتا به این تیم جواب «نه» دادند و تیمی دیگر را برای آینده‌ خود برگزیدند. آن‌ها بعد از عدم انتخاب پرسپولیس، دوران کابوس‌واری را پشت سر می‌گذارند.

کاوه رضایی

ابتدای فصل یحیی اصرار داشت که همکاری مجددی را با کاوه داشته باشد. گویا حتی توافقاتی هم بین طرفین حاصل شد اما به یک‌باره با اضافه شدن رسمی استقلال به مشتریان ستاره‌ اسبق شارلروا، کاوه ترجیح داد به‌جایی بازگردد که به آنجا متعلق بود. اوضاع اما خوب پیش نرفت. لیست استقلال خالی نشد و رضایی بیرون گود ماند. بالاجبار راهی تراکتور شد تا نیم‌فصل بتواند دوباره پیراهن آبی‌ها را بر تن کند اما دیگر استقلال تمایلی به جذب او نداشت و رضایی که به هوای پوشیدن پیراهن آبی‌پوشان قرارداد خود را با تبریزی‌ها فسخ کرده بود، در یک شرایط عجیب قرار گرفت. پاکو خمس رسما اعلام کرد تا وقتی در تبریز باشد، کاوه جایی در تراکتور ندارد. حالا بازیکنی که می‌توانست در ابتدای فصل با پیوستن به پرسپولیس، مرد اصلی خط حمله‌ سرخ‌پوشان باشد، احتمالا باید تا پایان نیم‌فصل دوم بیرون از مستطیل سبز بماند.

گادوین منشا

آقای گل لیگ بیست‌ویکم به بهترین شکل ممکن عملیات ری‌برندینگ را انجام داد. او دوباره مشتریان زیادی را در پی خود می‌دید و پرسپولیس هم تصمیم گرفت تا مهاجمی که یک روزی کنارش گذاشته بود را مجددا استخدام کند. به‌نظر می‌رسید پروسه‌ بازگشت این ستاره‌ نیجریه‌ای در حال تمام شدن است اما پیشنهاد جدید کارخانه‌ مس، او را وسوسه کرد. وسوسه‌ای که منشا را در رفسنجان نگه داشت. روزهای خوب گذشته ادامه پیدا نکرد. منشا در لیگ بیست‌ودوم تبدیل به مهره‌ای ناکارآمد شد و تا پیش از هفته‌ی نوزدهم حتی یک گل هم به‌ثمر نرسانده بود. او اکنون گزینه‌ اصلی ربیعی برای خط حمله‌ نارنجی‌پوشان نیست اما اگر در ابتدای فصل راهی پرسپولیس می‌شد، شاید اتفاقات بهتری برایش رخ می‌داد.

امین قاسمی‌نژاد

شاه‌ماهی نقل‌وانتقالات فصل قبلی بود. ماجرا تمام شده بود. همه منتظر تماشای او با لباس پرسپولیس بودند. ناگهان فرهاد مجیدی دست روی او گذاشت. قاسمی‌نژاد که قرار بود در نیم‌فصل دوم لیگ بیستم به استقلال بپیوندد، تصمیم گرفت پیشنهاد تیم محبوبش را رد نکند و آبی‌پوش شود. ستاره‌ بیستمین دوره‌ لیگ برتر اما در میان انبوه مهره‌های تهاجمی استقلال نتوانست جایی برای خودش دست و پا کند و خیلی زود به نیمکت تبعید شد. در نیم‌فصل شاهد انتقال او به گل‌گهر بودیم. حالا این بازیکن کهنه‌کار در تیم امیر قلعه‌نویی یک مهره‌ نیمی فیکس-نیمی نیمکت‌نشین است. او در هفته‌های اخیر کمی از آن قاسمی‌نژاد پدیده را به منصه‌ی ظهور گذاشته اما با خودِ واقعی‌اش همچنان فاصله دارد. شاید اگر پرسپولیسی می‌شد...

سجاد شهباززاده

داستان سجاد تلفیقی است از قصه‌ نفرات قبلی؛ سابقه‌ پوشیدن پیراهن استقلال را داشت، با آقای گلی در لیگ بیستم دوباره نامش را بر سر زبان‌ها انداخته بود و قرار بود در ابتدای این فصل به همراه سروش رفیعی، گیورگی گولسیانی و دانیال اسماعیلی‌فر از اصفهان به تهران بیاید. در عمل هم این اتفاق رخ داد اما سجاد به جای باشگاه پرسپولیس، راهی استقلال شد. او لباس آبی را برای سومین مقطع به‌تن کرد اما بنا نبود اتفاقات خوب گذشته تکرار شود. او کارش را با شماره‌ 10 و ترکیب اصلی استارت زد و سپس تبدیل به یک نیمکت‌نشین ثابت شد. آقای گل 2 فصل پیش لیگ برتر حالا تا پایان هفته نوزدهم حتی یک گل هم به‌ثمر نرسانده و ممکن است هرازگاهی چند دقیقه به میدان برود.  البته که این‌ها یک سوی ماجراست. در نقطه‌ مقابل هم می‌توانیم از بازیکنانی یاد کنیم که با انتخاب پرسپولیس در میان گزینه‌های روی میز، دچار افت شدند. نمونه‌ عیان این ماجرا سعید صادقی است؛ بهترین پاس گل‌دهنده‌ لیگ بیست‌ویکم، تمام تیم‌های بزرگ لیگ را جزو مشتریان خود می‌دید اما تصمیم گرفت راهی پرسپولیس شود. او در حالی که 19 هفته از مسابقات سپری شده، نتوانسته 10 درصد از توانایی خود را بروز دهد. رضا اسدی و بازیکنانی دیگری هم بدون شک به ذهن شما خطور می‌کنند. بازیکنانی که با یک تصمیم اشتباه و آمدن به پرسپولیس، آینده‌ خود را تحت تاثیر قرار دادند. 


ت ت
کدخبر: 139093 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها