«یحیی» به دنبال رویایی‌ترین ترکیب؛ از «سروش» و «عمری» تا «پریرا»

سرمربی پرسپولیس بعد از پیروزی روحیه‌بخش تیمش مقابل سپاهان، به دنبال انتخاب ترکیبی پرستاره برای رویارویی با نفت مسجدسلیمان است.

«یحیی» به دنبال رویایی‌ترین ترکیب؛ از «سروش» و «عمری» تا «پریرا»

به گزارش منیبان، پرسپولیس در اصفهان برد 4 گله‌ای را جشن گرفت؛ بردی که شاید خوش‌بین‌ترین هوادار این تیم هم تصورش را نمی‌کرد اما نمایش بی‌نقص و موفق شاگردان یحیی گل‌محمدی در مقابل سپاهان باعث شد تا همه معادلات روی کاغذ تغییر کند و سرخ‌پوشان پایتخت بتوانند به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی صعود کنند. بعد از برتری روحیه‌بخش مقابل سپاهان در جام حذفی، حالا پرسپولیس باید در کورس رقابت قهرمانی لیگ برتر خود را به طلایی‌پوشان نزدیک کند و شاگردان گل‌محمدی باید در اولین گام بعد از رویارویی با سپاهان، در خانه و در ورزشگاه آزادی مقابل نفت مسجدسلیمان به میدان بروند. یحیی گل محمدی با وجود آنکه سعید صادقی و شیخ دیاباته را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، اما با این وجود برای چینش ترکیب اولیه پرسپولیس دردسر شیرینی دارد و بازیکنانی آماده‌ای را در مقابل خود می‌بیند که کار انتخاب ترکیب اصلی را برای او دشوار می‌کند. هر چند که گفته می‌شود در کنار صادقی و دیاباته، احتمال غیبت دانیال اسماعیلی‌فر به دلیل سرماخوردگی وجود دارد.

ترکیب دفاعی با یک سورپرایز

علیرضا بیرانوند روز کم‌افت‌وخیزی را مقابل سپاهان گذراند و با وجود آنکه در ثبت کلین‌شیت ناکام بود اما بدون‌شک گزینه اول یحیی گل‌محمدی است. در دفاع میانی هم مرتضی پورعلی‌گنجی و گیورگی گولسیانی زوج تغییرناپذیر خط دفاعی سرخ‌پوشان پایتخت هستند که عملکرد خوبی را هم از خود در دیدار با سپاهان به جای گذاشتند.دانیال اسماعیلی‌فر حتی اگر در شرایط مسابقه قرار گیرد، احتمالاً به واسطه نمایش درخشان وحدت هنانوف در اصفهان، نیمکت‌نشینِ این مدافع تاجیکستانی خواهد شد و هنانوف در دیدار با نفت مسجدسلیمان هم در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار می‌گیرد و در دفاع چپ هم با وجود در دسترس بودن علی نعمتی، وحید امیری همچنان انتخاب اول یحیی گل‌محمدی است.

معمای «رفیعی» در خط هافبک

میلاد سرلک هم از جمله بازیکنان مورد علاقه یحیی گل‌محمدی و بازیکنان بدون‌جانشین در ترکیب پرسپولیس است. با وجود جایگاه ثابت سرلک در ترکیب سرخ‌ها، زوج او همواره در حال تغییر بوده و سینا اسدبیگی، کمال کامیابی‌نیا و البته سروش رفیعی در هفته‌های اخیر در ترکیب پرسپولیس به عنوان زوج میلاد سرلک به میدان رفته‌اند که به نظر می‌رسد برای دیدار پیش‌رو مقابل نفت مسجدسلیمان که دوشنبه هشتم اسفندماه برگزار خواهد شد، احتمالاً سروش رفیعی به واسطه درخشش در اصفهان در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت قرار خواهد گرفت. یحیی گل محمدی که سعید صادقی را در پست وینگر ندارد، بازیکنان آماده‌ای مثل مهدی ترابی، محمد عمری، امید عالیشاه و سیامک نعمتی را در مقابل خود می‌بیند که برای حضور در ترکیب اولیه، استفاده از زوج ترابی - عمری محتمل‌تر از سایر گزینه‌ها به نظر می‌رسد تا ترکیب پرسپولیس پرستاره‌تر از همیشه باشد. 

و سرانجام پایان چشم‌انتظاری ستاره برزیلی؟

گل‌محمدی در هفته‌های گذشته همواره در تلاش بوده تا بتواند از مهاجمان تخصصی در خط حمله تیمش استفاده کند اما مصدومیت شیخ دیاباته و ناآمادگی لیاندرو پریرا برنامه سرمربی پرسپولیس را تغییر داد اما حالا در آستانه دیدار هفته بیست‌ویکم مقابل نفت مسجدسلیمان، به نظر می‌رسد پریرا به مرز آمادگی ایده‌آل رسیده و می‌تواند در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت قرار گیرد.پریرا در دیدار گذشته مقابل سپاهان، بازیکن موثری بود و توانست هم برای تیمش پنالتی بگیرد و هم موقعیت‌های خطرناک گلزنی را با تیزهوشی خود به‌دست آورد. در کنار لیاندرو پریرا هم گزینه یحیی گل‌محمدی برای حضور در خط حمله، عیسی آل‌کثیر است؛ مهاجم جنوبی که هفته گذشته مقابل سپاهان موفق به گلزنی شد و حالا در بهترین فرم خود آماده درخشش در برابر نفت مسجدسلیمان و گلزنی دوباره در لیگ برتر فوتبال ایران است.


ت ت
کدخبر: 141233 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها