سجاد علیه ماندن در کورس قهرمانی!

استقلال با تساوی مقابل نساجی از پرسپولیس دو امتیاز عقب بیفتد.

سجاد علیه ماندن در کورس قهرمانی!

به گزارش منیبان؛ در روزگاری که اکثر تیمها فوتبال بازی نمی کنند دیدن بازی استقلال لذت بخش است. تیمی که به تعداد انگشتان دو دست در هر بازی موقعیت ایجاد می کند و بازی زیبایش چشم نواز است. استقلال در قائمشهر علیرغم از دست دادن امتیاز فوتبال را معنا کرد. البته در فوتبال به بازی زیبا امتیاز نمی دهند. ریکاردو ساپینتو به ترکیب دلخواهش رسیده، استقلال با کمترین تغییرات به تیمی هماهنگ در همه خطوط بدل شده، اما هنوز در مواقع ضروری آن تیمی که باید فرصت طلب و تیزچنگ باشد نیست. موقعیت ایجاد کردن هنر است، فرصت سوزی بی هنری. در لیگ برتر تیمی قهرمان می شود که از کمترین فرصت بیشترین بهره را ببرد. استقلال موذی و فرصت طلب نیست و بیش از اندازه سخاوتمند است.  نساجی مقابل استقلال به جز شوت کلانتری که به سه جاف دروازه سید حسین حسینی نشست، حرفی برای گفتن نداشت. مطهری این بار برخلاف بازی دور رفت و سوپرجام استراتژی متفاوتی را اتخاذ کرد. او ترجیح داد با تجمع در زمین خودی و بستن فضاها به استقلال موقعیت ندهد که البته در این امر ناموفق بود. استقلال هر وقت اراده کرد صاحب فرصت گلزنی شد و اگر نتیجه بازی مساوی شد آن را به حساب بی دقتی استقلالی ها و شکم سیری شان بگذارید.

استقلال در نیم فصل دوم دچار سندروم خوردن گل از روی ضربات ایستگاهی شده است. نورافکن، رستمی و کلانتری زیباترین گلها را به دروازه بانهای شوت نگیر استقلال زده اند. دیدن لیگ در این روزها با حضور تماشاگران، حال دیگری در این روزها دارد. بعد از سه سال ورزشگاهها انگار دوباره زنده شده اند. شما در کوچه هم فوتبال بازی کنید چهار تا همسایه بازی شما را از پنجره نگاه کنند کیفیت و شور فوتبال بیشتر می شود. البته به شرط اینکه به مربی حریف بطری نزنند و به بازیکن خودی نوشابه ندهند. هیچ وقت تیمهایی که در لیگ زمین چمن خوبی ندارند را درک نمی کنم، واقعا چه جوری می شود روی زمین بی کیفیت فوتبال تاکتیکی اجرا کرد؟ اینهمه هزینه تیمداری می کنید چرا برای زمین چمنتان هزینه نمی کنید؟ مگر چقدر است؟سجاد شهباز زاده موقعیتی را خراب کرد که نظیرش را در سالهایی که فوتبال بازی می کند به خاطر نداریم، شهباززاده به سبب نیمکت نشینی های زیاد کاملا از فرم خوب گذشته خارج شده و وظیفه ساپینتو برگرداندن شهباز به شرایط ایده آل در سی درصد پایانی لیگ است. استقلال روی نیمکت کم مهره ندارد، اما آنگونه که باید تأثیرگذار نیستند.حمید مطهری اولین سال سرمربیگری خود را در سن ۴۸ سالگی می گذراند. او در تمام این سالها بیشتر نفر دوم بوده تا سرمربی. صبر و اعتماد مدیران نساجی به او تاکنون قابل تقدیر بوده و مطهری باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرد و خودش را تثبیت کند. اینکه او واقعیتها را در کنفرانس کتمان کند فقط خود را گول زده است.

با تقدیر از محمدمحبی که کاملا احیا شده نشان می داد بهترین بازیکن استقلال در قائمشهر آرش رضاوند بود. بازیکنی که در همین سال گذشته شدید ترین انتقادها را به او در بخش "ده نکته" تداشتیم، اما حالا تمام آن نقدها جای خود را به تعریف داده است. به فوتبال او تافت بزنید.استقلال اگر چه دو امتیاز از دست داد اما بازی سفت و محکم شاگردان رحمتی در اراک اجازه نداد فاصله تا صدر بیشتر از سه امتیاز شود. استقلال قبل از عید دو بازی سخت مقابل گل گهر و فولاد دارد که بسیار در روند جدول تأثیرگذار است، همه می گویند استقلال در نیم فصل دوم بعد از باخت به سپاهان هنوز به صخره سخت نخورده، بفرمایید این استقلال ساپینتو و صخره قلعه نویی و بعد صخره علی منصور.


ت ت
کدخبر: 142635 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها