فرهاد مجیدی شجاع‌ترین مربی ایران!

فرهاد مجیدی این روز‌ها در امارات مشغول مربیگری است تا به عصر نه چندان طولانی مربیگری‌اش تجربیات جدیدی اضافه کند.

فرهاد مجیدی شجاع‌ترین مربی ایران!

به گزارش منیبان؛ موضوعی که داستان فرهاد مجیدی در عصر مربیگری‌اش را جذاب‌تر می‌کند، ریسک‌پذیری این مربی جوان است؛ به طوری که می‌توان در بین مربیان نوظهور ایرانی، او را شجاع‌ترین مربی کنونی توصیف کرد. این مورد را می‌توان در چند بخش زیر ذره‌بین برد ولی عمده‌ترین دلیل آن می‌تواند همین فکت مهم باشد که مجیدی این روز‌ها تنها مربی ایرانی مطرحی است که از لیگ ایران راهی لیگ دیگری شده تا به عنوان سرمربی مشغول فعالیت شود.

این امر در روز‌هایی که تیم ملی در مسیر انتخاب سرمربی است، می‌تواند بعد تازه‌تری به خود بگیرد. طبق لیست اعلام شده به غیر از فرهاد مجیدی، تمامی مربیان دیگر در لیگ ایران مشغول به کار بوده و پیشنهادی ملموس از کشور یا لیگی دیگر نداشته‌اند؛ این اتفاقی است که او را از سایرین متمایز می‌کند و این تمایز دقیقا شجاعت او در ریسک‌پذیری را نشان می‌دهد.

به ماجرای فرهاد مجیدی می‌توان از زاویه‌ای دیگر نگریست تا این بخش بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. او فصل گذشته سرمربی باشگاه استقلال بود و توانست به ناکامی 9 ساله آبی‌پوشان در مسیر قهرمانی پایان دهد. استقلال آخرین بار در شرایطی قهرمان لیگ شده بود که فرهاد مجیدی برای همین تیم بازی می‌کرد. او نه تنها کاپیتان سابق استقلال است بلکه DNA این باشگاه را هم داشت و به لطف همین شناخت توانست با استقلال قهرمان لیگ برتر شود. 

او درست در روزهایی که می‌توانست صندلی راحت را انتخاب کرده، در ایران بماند و هدایت مدافع عنوان قهرمانی را به دست بگیرد ولی راهی کشوری دیگر شد به این دلیل که احتمالا می‌خواهد عصر جدید حرفه‌ای‌اش را متفاوت‌تر دنبال کند. 

این یکی همان خصیصه‌ای است که فرهاد مجیدی را متفاوت‌تر از سایر مربیان ایرانی می‌کند؛ مربیان داخلی که ادعای دانش به قدر کافی دارند و خودشان را در سطح هدایت تیم ملی می‌دانند ولی احتمالا از حضور در لیگی دیگر و محک‌ زدن دانش فنی‌شان هراس دارند یا اینکه اگر هراسی هم در کار نباشد، پیشنهادی از راه نمی‌رسد. شجاعت فرهاد مجیدی در ریسک‌پذیری حتی اگر آن ریسک کمی آن‌طرف‌تر از ایران و در تیمی باشد که سطحش از بسیاری از تیم‌های ایرانی پایین‌تر است، باز هم درخور توجه است. او می‌داند اگر قرار است جایی برای پیشرفت در این عرصه باشد، راهش از دل پذیرش چالش‌های سخت می‌گذرد.


ت ت
کدخبر: 142754 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها