۱۰ نکته خواندنی درباره انتخاب قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی

امیر قلعه نویی بعد از کش وقوس فراوان به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد.

۱۰ نکته خواندنی درباره انتخاب قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی

به گزارش منیبان؛ این نکات جالب را در ادامه می خوانید.

یک: از آخرین باری که یک ایرانی روی نیمکت تیم ملی ایران نشست حدود دوازده سال می‌گذرد. آخرین بار علیرضا منصوریان در ژانویه ۲۰۱۱ به عنوان سرمربی موقت سکاندار هدایت تیم ملی بود تا دیروز امیر قلعه‌نویی دوباره صاحب این نیمکت شود.

دو: امیر قلعه‌نویی در بین اهالی فوتبال و هواداران هم طرفداران سرسختی دارد و هم منتقدان جدی که سالها هم با یکدیگر بحث و مناظره کنند هیچ کس از مواضعش کوتاه نخواهد آمد. 

سه: در واقع موافقان افتخارات قلعه‌نویی را در دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ به رخ می‌کشند و مخالفان سالهای بدون جام در یک دهه اخیر و برخی رفتارهای شخصی او را به چالش می‌کشند.

چهار: پر واضح است که در بین گزینه‌های داخلی مطرح شده برای تیم ملی امیر بهترین انتخاب بود. تجربه و مدیریت او  می تواند کمک حال تیم ملی در سال جام ملتها باشد. اما توقع قهرمانی ار ایران، توقع بالایی است آن هم با توجه به کیفیت رقبایی چون ژاپن، کره، عربستان و استرالیا. به تیمهای درجه دوم اشاره ای نمی‌کنیم هر چند آنها هم در حال پیشرفت هستند.

پنج: بعد از باخت در ضربات پنالتی مقابل کره جنوبی و حذف ایران در جام ملتهای ۲۰۰۷ ، امیر هرجا که نشست با حسرت و بغض از جفایی که در حقش شد گفت. اگر چه برخی رفتارها با او دور از انصاف بود اما نمایش تیم ملی هم در آن تورنمنت از نظر فنی چنگی به دل نمی‌زد. قلعه‌نویی سالهاست که از آن برنامه نود که محاکمه شد گله‌مند است!

شش: واقعیت آن است که هم امیر نسبت به پانزده سال قبل عوض شده و هم شرایط فدراسیون و فوتبال و تیم ملی. دو نسل در تیم ملی تغییر کرده‌اند و امیر با تیمی روبروست که پا به سن گذاشته است. باید دید هدف فدراسیون از این انتخاب چیست؟ آیا تغییر نسل در راه است یا برای تحقق رویای ۴۷ ساله به قطر می‌رویم؟

هفت: دیکته نانوشته غلط ندارد. پیش‌داوری کردن در این شرایط از منطق به دور است و باید ببینیم سرمربی تیم ملی چه برنامه‌هایی در این ۱۱ ماه در سر دارد. 

هشت: جام ملتها می‌تواند یک پیش‌قراول خوب برای جام جهانی ۲۰۲۶ باشد. به شرط اینکه قلعه‌نویی از فرصت پیش‌آمده و اعتماد مسئولان فدراسیون نهایت استفاده را ببرد و بتواند رأی اعتماد عمومی را با عملکرد خوب بگیرد.

نه: یکی از اشتباهات امیر قلعه نویی در دوره قبلی کادر ضعیف ولی پرتعدادش بود که در مواقع حساس کمکی به او نمی‌کردند. همچنین او با بازیکنانی پا به مالزی گذاشت که دوران فوتبال خیلی از آنها به سر آمده بود. وقتی از میدان بزرگی مثل جام جهانی به جام ملتها قرار است بروید با بازیکنانی روبرو هستید که از نظر انگیزشی در سطح پایین‌تری نسبت به جام جهانی روبرو هستند . این یکی از مهمترین چالشهای امیر در تورنمنت بعدی است.

ده: در شرایطی که بسیاری از مردم مثل چند سال پیش نیستند و آن اقبال عمومی به سوی فوتبالیستهای ملی‌پوش و تیم ملی سرازیر نیست یکی از مهمترین نکات برگرداندن جو اتحاد و یکدلی بین مردم و رسانه‌ها و تیم ملی است که سرمربی تیم ملی برای این مهم کار سختی در پیش دارد. در هر حال تیم ملی مملکت در اولویت اول همه فوتبالدوستان است.


ت ت
کدخبر: 144533 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها