علیرضا دبیر: با کسی شوخی ندارم!

جلسه رئیس فدراسیون کشتی با کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد.

علیرضا دبیر: با کسی شوخی ندارم!

به گزارش منیبان، علیرضا دبیر در این جلسه با تأکید بر اینکه سال سختی از لحاظ فنی پیش روست، تصریح کرد: حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان که کسب سهمیه المپیک نیز هست، امیدهای جهان و مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در تهران را امسال پیش رو داریم و اگر از الان برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب به جهت هماهنگی‌های لازم نشود، قطعا به مشکل برخواهیم خورد.

دبیر اظهار کرد: موضوع دیگر، برنامه‌ریزی کادرهای فنی برای حضوری موفق در رقابت‌های پیش رو است. ما به عنوان فدراسیون کشتی تمامی پشتیبانی را از نظر تغذیه، اسکان، پرواز، اهدای جوایز و ... انجام می‌دهیم و خیالتان از بابت فدراسیون راحت باشد. من تمام‌قد پای شما ایستاده‌ام و تنها خواست من این است که تیم‌های ملی بدون حاشیه و در آرامش کامل، برنامه‌های خود را جلو ببرند.

او ادامه داد: معتقدم اگر قرار باشد کار فنی خوب پیش برود، باید سرمربی تیم ملی اول از همه خودش پای کار باشد و مانند یک فرمانده در جلوی لشگر قرار بگیرد. کار، با نظم به سرانجام می‌رسد و سرمربی ناظم این کار است.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: به عنوان مثال سرمربی باید خودش از همه زودتر بیدار شود و در غذاخوری به جهت صبحانه حضور داشته باشد تا کشتی‌گیر هم به خود اجازه ندهد که تأخیری در کار داشته باشد. این موضوع باید در تمامی جهات نیز تسری داشته باشد. اولین نفری که در تمرین حاضر می شود سرمربی باشد تا کشتی‌گیران نیز نظم را یاد بگیرند و از سوی دیگر همه حواسشان جمع می‌شود که فرمانده نفر اول است و به همه چیز به صورت کامل احاطه دارد.

او اظهار کرد: کشتی کار پرزحمتی است، چه قهرمان‌شدن، چه سرمربی‌بودن و چه رئیس فدراسیون بودن در کشتی سختی دارد و خدا به زحمت و پشتکار برکت می‌دهد.

دبیر ادامه داد: موضوع دیگر اینکه سرمربیان تیم‌های ملی حتما باید گزارش کار خود را به فدراسیون بدهند و برای اینکار باید برنامه‌ریزی کنند و با گرفتن گزارش کار روزانه از مربیان و برگزاری جلسات فنی، تمامی مسائل و موارد را به صورت مکتوب ارائه دهند تا من نیز در جریان روند تمامی کارها باشم.

او ادامه داد: هیچ دخالتی در بحث فنی ندارم؛ مگر اینکه از من مشورت بخواهند؛ چرا که از عملکرد فنی رنگرز و درستکار اطمینان کامل دارم. هیچ‌وقت رفاقت را در کار دخالت نمی‌دهم و همه می دانند در کار با کسی شوخی ندارم.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار کرد: به عنوان رئیس فدراسیون وقتی که کشتی‌گیران مشکلی دارند، حتما وظیفه دارم به آنها کمک کنم و روحیه من اینگونه است که مشکلات آنها را حل کنم. همه کشتی‌گیران نیز این موضوع را می‌دانند که در بحث‌های فنی باید به سرمربیان خود رجوع کنند. پس برداشت اشتباه نشود که به دنبال دخالت فنی هستم بلکه به دنبال رفع مشکلات شخصی و رفع دغدغه‌های آنها هستم.

دبیر گفت: کشتی آزاد و فرنگی نداریم و از شما می‌خواهم که یکی باشید و همفکری در بین مربیان آزاد و فرنگی باشد و اگر ایرادی دیدید یا ایده‌ای دارید به یکدیگر منتقل کنید؛ چرا که همه ما برای یک هدف تلاش می‌کنیم و آن هم مدال‌آوری و در نهایت افتخار و سربلندی برای مردم و کشور عزیزمان است.

او با بیان اینکه درست زندگی‌کردن را به کشتی‌گیران یاد بدهید، گفت: یک کشتی‌گیر اگر بتواند درست زندگی کند چه از نظر اخلاقی و چه از نظر انضباطی و مباحث تمرینی موفق خواهد شد و این وظیفه کادر فنی است که تجربیات خود را در اختیار این جوانان بگذارند؛ چرا که قطعا در گذشته شما هم مشکلاتی مانند همین کشتی‌گیران داشته‌اید که می‌توانید به خوبی به آنها کمک کنید تا به موفقیت برسند.


ت ت
کدخبر: 146748 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها