هفته طلسم‌شکنی‌های مهم؛ «رحمتی» مقابل تیم سابق کم آورد

سپاهان اصفهان، آلومینیوم اراک، پیکان تهران و صنعت‌نفت آبادان در شرایط متفاوت هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر را به پایان بردند.

هفته طلسم‌شکنی‌های مهم؛ «رحمتی» مقابل تیم سابق کم آورد

به گزارش منیبان، لیگ برتر فوتبال ایران به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و تیم‌ها در تلاش هستند تا بتوانند فارغ از کورس رقابت برای بقا یا قهرمانی، پایانی موفق را در لیگ برتر تجربه کنند و به دنبال ثبت رکوردهای ویژه هستند؛ از جمله این رکوردها می‌توان به رکورد شکست‌ناپذیری در بازی‌های متوالی اشاره کرد و شاید این اتفاق برای تیم‌های پایین جدولی در شرایطی معکوس رخ بدهد، در واقع آن‌ها به دنبال آن هستند تا بعد از ناکامی‌های سریالی بردی را به‌دست آورند که هر 2 مورد در هفته‌ای که گذشت رخ داد.

اولین باخت سپاهان و آلومینیوم در نیم‌فصل دوم

طلایی‌پوشان اصفهانی با هدایت ژوزه مورایس به صدر جدول لیگ بیست‌ودوم تکیه زده‌اند و شب گذشته در تبریز به دنبال آن بودند تا فاصله 3 امتیازی‌شان با استقلال را حفظ کنند اما باخت مقابل تراکتور باعث شد تا آن‌ها تنها به لطف برد در بازی رودررو مقابل آبی‌پوشان پایتخت صدرنشین لیگ بمانند و فاصله‌شان با پرسپولیس هم به حداقل امتیاز کاهش پیدا کرد.

سپاهانی‌ها در کنار هم‌امتیاز شدن با استقلال، یک اتفاق تلخ دیگر را هم شب گذشته تجربه کردند و آن‌هم حذف شدن عدد صفر از مقابل شمار باخت‌هایشان در نیم‌فصل دوم بود؛ به‌طوری که بعد از شکست در مقابل پیکان در هفته چهاردهم لیگ برتر، طلایی‌پوشان شب گذشته در تبریز مقابل تراکتور باختند تا اولین باخت سپاهان در نیم‌فصل دوم به‌ثبت برسد. در کنار شاگردان مورایس، آلومینیوم اراک هم در شرایطی مشابه با پذیرش شکستی یک‌گله مقابل استقلال، اولین شکست خود در نیم‌فصل دوم را تجربه کرد تا عدد صفر از مقابل شمار باخت تیم‌ها در نیم‌فصل دوم پاک شود و همه تیم‌های لیگ برتر در نیم‌فصل دوم حداقل یک شکست را تجربه کرده باشند. اراکی‌ها در شرایطی در مقابل آبی‌پوشان پایتخت متحمل شکست شدند، که شاگردان مهدی رحمتی در 12 بازی گذشته‌شان در لیگ برتر باختی را تجربه نکرده بودند و آخرین شکست آن‌ها به تقابل با ذوب‌آهن در هفته دوازدهم باز می‌گشت. ضمن آنکه آلومینیوم در 5 بازی اخیر خود در لیگ برتر 5 تساوی به‌دست آورده بود اما حالا آن‌ها با شکست مقابل استقلال همه رکوردهای مهم خود را در زمینه شکست‌ناپذیری از دست داده‌اند.

پایان چشم‌انتظاری 7 هفته‌ای خودروسازان

پیکان تهران یکی از تیم‌های پرنوسان حاضر در لیگ بیست‌ودوم است و مجتبی حسینی با توجه به شاگردان عمدتاً جوانی که در اختیار خود دارد، در تلاش بوده تا بتواند امتیاز پیکان را در لیگ برتر حفظ کند که فعلاً به خواسته خود رسیده و دوری پیکان از منطقه قرمز جدول باعث شده تا شاگردان حسینی با خیالی آسوده‌تر لیگ بیست‌ودوم را دنبال کنند. 3 شکست و 4 تساوی در 7 بازی گذشته پیکان در لیگ برتر باعث شده بود تا انتقادهایی نسبت به روند نتیجه‌گیری خودروسازان در لیگ برتر مطرح شود. شاگردان مجتبی حسینی شب گذشته در یکی از دربی‌های استان تهران در ورزشگاه پاس قوامین میهمان تیم هوادار بودند که درخشش ابراهیم صالحیِ باتجربه به کمک پیکان آمد و گلزنی این مهاجم بلندقامت باعث شد تا پیکانی‌ها با دست پر از میدان مسابقه خارج شوند و با کسب پیروزی بتوانند به ناکامی‌های خود در هفته‌های گذشته پایان بدهند. برتری در مسابقه شب گذشته باعث شد تا پیکان با 26 امتیاز صعودی 2 پله‌ای را در جدول تجربه کرده و در جایگاه یازدهم قرار گیرد.

طلسمی که سرانجام در آبادان شکسته شد

زردپوشان آبادانی در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر 3 هدف مهم را دنبال می‌کردند و به دنبال آن بودند تا در خانه با کسب پیروزی مقابل مس کرمان، هم به روند ناکامی‌های خود در دیدارهای خانگی در فصل جاری پایان بدهند، هم از قعر جدول فاصله بگیرند و هم اینکه بعد از 12 هفته مجدداً طعم پیروزی را بچشند. شاگردان عبدالله ویسی برای رسیدن به این مهم حریف سرسختی را در مقابل خود می‌دیدند اما در یک بازی جنجالی و پرماجرا، زردپوشان به خواسته خود رسیدند. صنعت‌نفت آبادان که در لیگ بیست‌ودوم تنها تیم بدون برد در دیدارهای خانگی بود، با شکست دادن مس کرمان توانست 3 امتیاز شیرین خانگی را به‌دست آورد و این 3 امتیاز باعث شد تا هم آن‌ها از قعر جدول فاصله بگیرند و هم اینکه بتوانند بعد از 12 هفته مجدداً طعم پیروزی را بچشند تا بعد از رضا پرکاس و ادسون تاوارس، عبدالله ویسی هم در قامت سرمربی صنعت‌نفت همراه این تیم در لیگ به پیروزی رسیده باشد. برد به‌دست آمده در خانه باعث شد تا امیدهای صنعت‌نفت به بقا در لیگ برتر بیشتر شود و این پیروزی باعث شد تا یک طلسم‌شکنی مهم دیگر در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر به‌ثبت برسد.


ت ت
کدخبر: 148722 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها