نکات جالب دیدار سپاهان و تراکتور

در هفته بیست و پنجم از لیگ برتر فوتبال ایران، تراکتور و سپاهان در تبریز به مصاف هم رفتند و در نهایت این بازی با پیروزی یک بر صفر تراکتور خاتمه یافت.

نکات جالب دیدار سپاهان و تراکتور

به گزارش منیبان، ده نکته را پیرامون این دیدار با هم مرور می کنیم.

 یک: رقابت تراکتور و سپاهان یک شطرنج تمام عیار بین دو سرمربی بود. خمز و مورایس به همراه ساپینتو سطح فنی لیگ ایران را ارتقا داده اند. پس همه بهانه ها و جذابیتها یک جا فراهم بود تا تبریز یک شب ویژه را تجربه کند.

دو: تفاوت فنی دو تیم در حدی نبود که بتوان برتری قاطع را به تراکتور داد، این نتیجه می توانست برعکس هم اتفاق بیافتد و یا حتی مساوی شود. جریان بازی به شکلی پیش می رفت که فقط اشتباهات فردی یا داور می توانست نتیجه را تعیین کند. کما اینکه پنالتی تراکتور را اکرمی گرفت ولی دو پنالتی سپاهان را نگرفت.

سه: اشکال تیم مورایس را باید‌ در وینگرهای سپاهان جستجو کرد. سپاهان هرچقدر مدافعان چپ و راست خوبی دارد در پست وینگر برخلاف استقلال و پرسپولیس دستش خالی است. نه احمدزاده و نه نورافکن وینگر تخصصی نیستند ، آنها هافبکهایی هستند که بیشتر قابلیت به تو زدن دارند.

چهار: شهریار مغانلو در اکثر دقایق بازی تنها بود و از سوی خط هافبک سپاهان حمایت نمی شد برای همین مهار او توسط محمدی و حسینی کار سختی نبود. نکته جالب اینکه به هیچ عنوان مورایس تغییری در این وضعیت به وجود نیاورد.

پنج: تراکتور کم کم در حال پیمودن مرحله گذار است، شاید اگر خمس از ابتدای فصل در این تیم حضور داشت مثلث قهرمانی به مربع تبدیل می شد. تیمی که آرام آرام پوست انداخت و شخصیت متزلزل چند سال گذشته به ثبات رسید.

شش: تراکتور برخلاف سپاهان خارجی های خوبی دارد، مثلث خط میانی این تیم ( صفا هادی، الوز و گوستاوو) ستاره های تأثیرگذار این تیم هستند. در حالیکه سپاهان خارجی هایش اغلب بازیکنان معمولی و نیمکت نشین هستند، از سپاهان که معمولا خارجی خوب می خرید این خریدها بعید بود.

هفت: از تیم یازده نفره ثابت سپاهان در زمین فقط سه بازیکن ( دانشگر، احمدزاده و مغانلو) سابقه قهرمانی در لیگ دارند و همین یک عامل روانی منفی برای این تیم است. در این پنج هفته علاوه بر آمادگی فنی بازیکنان  باید از نظر روانی هم تحمل پذیرش فضای قهرمانی را داشته باشند. 

هشت: جمعه شب خاطره انگیز تبریز را فقط هواداران تراکتور می توانستند اینچنین زیبا کنند. ورزشگاهی که وقتی پر می شود بار روانی سنگینی روی تیم حریف ایجاد می کند. پنالتی که ریگی داد بیشتر از آنکه فنی باشد به دلیل جو سنگین سکوهای یادگار بود که او را وادار به اشتباه کرد.

نه: نکته منفی بازی جمعه شب، لیزر پراکنی هواداران تراکتور بود که باعث شد زیباییهای دیگر تحت الشعاع این حرکت ناجوانمردانه قرار بگیرد. اتفاقی که باید ببینیم واکنش کمیته انضباطی را در پی خواهد داشت یا نه.

ده: با نتایج پنج شنبه و جمعه حاشیه امنیت سپاهان در صدر جدول از بین رفت‌ ولی همچنان طلایی پوشان روی کاغذ شانس اول قهرمانی هستند. در صورتی که در انتهای فصل امتیاز سپاهان چه با استقلال و‌چه با پرسپولیس یکی شود این سپاهان است که با توجه به بازی رودررو قهرمان لیگ خواهد شد.

پی نوشت: سپاهان در مهمترین مقطع زمانی فصل دچار افت فنی شده است.


ت ت
کدخبر: 148834 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها