رقیب «قایدی» از راه رسید؛ می‌خواهم پدیده دربی شوم!

وینگر-مهاجم جوان پرسپولیس با گذر از روزهای مصدومیت توانسته در تمرینات گروهی سرخ‌پوشان در آستانه دربی پایتخت حضور پیدا کند.

رقیب «قایدی» از راه رسید؛ می‌خواهم پدیده دربی شوم!

به گزارش منیبان، دربی پایتخت در سالیان گذشته در شرایطی برگزار شده که رکورد حضور جوان‌ترین بازیکن تاریخ دربی با میدان دادن وینفرد شفر به اللهیار صیادمنش در این مسابقه حساس در لیگ هفدهم شکسته شد و چهره‌هایی مثل محمد شریفی، رضا آذری و امیرحسین حسین‌زاده هم جزو بازیکنان جوانی بودند که در فصول گذشته در دربی پایتخت به میدان رفته‌اند. مصاف شاگردان یحیی گل‌محمدی و ریکاردو سا پینتو در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر در شرایطی برگزار می‌شود که بعید به نظر می‌رسد سورپرایز ویژه‌ای در راه باشد و بازیکن جوانی بخواهد در این مسابقه فرصت درخشش پیدا کند. اللهیار صیادمنش با 17 سال و 117 روز توانست رکورددار عنوان جوان‌ترین بازیکن دربی شود اما نگاهی به فهرست سرخابی‌های پایتخت در آستانه دربی نشان می‌دهد که این رکورد نمی‌تواند توسط چهره‌های شاخص 2 تیم شکسته شود و به نظر می‌رسد که کادرفنی 2 تیم با اعتماد به چهره‌های باتجربه خود پا به حساس‌ترین تقابل لیگ بیست‌ودوم خواهند گذاشت و در این مسابقه که می‌تواند در تعیین وضعیت تیم قهرمان فصل سرنوشت‌ساز باشد، به بازیکنان جوان خود میدان نخواهند داد. مهدی قایدی و محمد محبی با 25 سال سن جزو جوان‌ترین بازیکنان استقلال در دربی پیش‌رو به شمار می‌روند و آن‌سوی میدان هم محمد عمری در 23 سالگی به دنبال انجام دومین بازی خود در دربی پایتخت است. عمری در دیدار اخیر تیمش در کرمان مقابل مس غایب بود و همراه کاروان سرخ‌پوشان پایتخت به کرمان سفر نکرد تا حضورش در مصاف با استقلال در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد اما به نظر می‌رسد که او مشکلی برای همراهی پرسپولیس در مسابقه حساس پیش‌رو ندارد.

اولین تجربه فیکس «عمری» در دربی؟

محمد عمری که در مصاف با ملوان بندرانزلی فقط یک نیمه توانست برای تیمش به میدان برود و سپس جای خود را به سینا اسدبیگی داد و به دلیل مصدومیت قادر به ادامه همراهی پرسپولیس نبود، در بازی رفت سرخابی‌های پایتخت در لیگ بیست‌ودوم، و در شرایطی که پرسپولیسی‌ها در شوک جدایی یورگن لوکادیا بودند، در نیمه دوم به ترکیب تیمش اضافه شد اما نتوانست در تغییر نتیجه به سود سرخ‌پوشان پایتخت موفق عمل کند. وینگر جوان سرخ‌پوشان پایتخت که توانایی بازی در پست مهاجم هدف را هم دارد، حالا بعد از حضور به عنوان یار جانشین در دربی رفت، این فرصت را دارد تا در مسابقه برگشت 2 تیم پرسپولیس و استقلال با تصمیم یحیی گل‌محمدی در ترکیب اصلی به میدان برود. عمری شب گذشته در تمرینات گروهی تیمش شرکت کرد تا خیال گل‌محمدی را درباره وضعیت جسمانی خود آسوده کند و در آستانه دربی، دغدغه سرمربی باتجربه سرخ‌پوشان پایتخت درباره ستاره تیمش برطرف شود.

«یحیی» به دنبال جای خالی برای ستاره جوان

پرسپولیس در دیدار اخیرش مقابل مس کرمان، در غیاب محمد عمری یک تغییر آرایش جالب‌توجه داشت و یحیی گل‌محمدی به سراغ پیاده‌سازی آرایش 3-3-4 رفت و از مهدی عبدی به عنوان مهاجم هدف در ترکیب تیمش بهره برد. با توجه به بازگشت محمد عمری و توانایی این بازیکن جوان برای انجام بازی در پست وینگر و مهاجم هدف، حالا یحیی گل‌محمدی به دنبال تغییر ترکیب تیمش است و احتمال حضور عمری در ترکیب اولیه سرخ‌پوشان پایتخت وجود دارد. استقلالی‌ها از حضور ستارگان خوش‌تکنیک و جوانی مثل مهدی قایدی و محمد محبی در ترکیب تیم‌شان بهره می‌برند و یحیی گل‌محمدی هم برای مقابله با تاکتیک سا پینتو به دنبال استفاده از محمد عمری است. در صورت حضور عمری در خط میانی، احتمال نیمکت‌نشینی سروش رفیعی محتمل است و اگر بخواهد یحیی گل‌محمدی با آرایش تهاجمی تیمش را به میدان بفرستد، احتمال حضور عمری به جای علی نعمتی وجود دارد که در این‌صورت، وحید امیری به خط دفاع منتقل شده و در نقطه مقابل، ستاره جوان سرخ‌ها در خط حمله تیمش حضور پیدا می‌کند. محمد عمری در اولین سال حضورش در لیگ برتر فوتبال ایران، توانسته تاکنون در 14 مسابقه در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت قرار گیرد و در 11 بازی هم در نقش یار جانشین به ترکیب تیمش اضافه شده که در کارنامه عمری ثبت 4 گل و یک پاس گل به چشم می‌خورد و او امید دارد که بتواند در مصاف با استقلال این رکورد را بهبود بخشد.


ت ت
کدخبر: 150896 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها