ماموریت بزرگ برای شاگردان «مازیار»/تعیین سرنوشت قهرمان و سقوط کرده‌ها!

تیم ملوان بندرانزلی با وجود قرار گرفتن در شرایط بحرانی، 4 بازی سرنوشت‌ساز را در مقابل خود می‌بیند.

ماموریت بزرگ برای شاگردان «مازیار»/تعیین سرنوشت قهرمان و سقوط کرده‌ها!

به گزارش منیبان، شاگردان مازیار زارع طی 4 هفته پایانی می‌توانند بیشترین نقش را در تعیین سرنوشت تیم‌ها در لیگ بیست‌ودوم رقم بزنند و احتمال تغییر و تحولات در بالا و پایین جدول به واسطه تغییر روند نتیجه‌گیری ملوان بندرانزلی وجود دارد. انزلی‌چی‌ها که روزهای خوبی را در لیگ بیست‌ودوم تجربه نمی‌کنند، روی کاغذ همچنان یکی از تیم‌های در معرض سقوط به لیگ یک به‌شمار می‌آیند اما فاصله 8 امتیازی موجود تا منطقه قرمز جدول باعث شده تا بسیاری از هواداران فوتبال، بقای ملوان را در فاصله 4 هفته مانده به پایان فصل مسجل بدانند. ملوانی‌ها در لیگ بیست‌ودوم عملکرد پرفرازونشیبی داشته‌اند و نتوانسته‌اند مقابل سرخابی‌های پایتخت امتیازی را به‌دست آورند اما در مقابل تیم‌های بالانشینی مانند سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز و مس رفسنجان کارنامه شاگردان مازیار زارع قابل‌قبول بوده و آن‌ها توانسته‌اند با وجود تجربه اولین فصل بعد از بازگشت دوباره به لیگ برتر، نتایج نسبتاً خوبی را کسب کنند و به نوعی به کمک 2 تیم پرطرفدار پایتخت آمده‌اند!

نگاهی ساپینتو و یحیی گل محمدی به هدیه ملوانی‌ها!

ملوان بندرانزلی در دور رفت یکی از نتایج غیرمنتظره لیگ بیست‌ودوم را رقم زد و شاگردان مازیار زارع توانستند با ثبت یک تساوی ارزشمند مقابل سپاهان در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی، مدعی قهرمانی لیگ را متوقف کنند. حالا در هفته پیش‌رو و در شرایطی که پیش از مصاف سپاهان و ملوان قرار است دربی پایتخت به انجام برسد، کادرفنی سرخابی‌ها امیدوارند که در مسیر رسیدن تیم‌شان به صدر جدول بازهم سپاهان در مقابل حریف شمالی خود امتیاز از دست بدهد. شاگردان زارع در 8 بازی اخیر خود در لیگ برتر نتوانسته‌اند به پیروزی برسند اما نمایش امیدوارکننده ملوانی‌ها در هفته گذشته مقابل تراکتور تبریز و شکست‌ناپذیری برابر این تیم در لیگ بیست‌ودوم و کسب 2 تساوی باعث شده تا دیدگاه‌ها نسبت به تیم ملوان تغییر کند و هواداران سرخابی‌های پایتخت امید دارند که به مانند بازی رفت، بازهم سفیدپوشان بتوانند حریف سخت‌کوش را این‌بار در ورزشگاه نقش جهان اصفهان متوقف کنند تا در کورس قهرمانی، فرصت برای پیشتازی استقلال و پرسپولیس به‌وجود آید. دربی پایتخت در صورتی‌که با نتیجه تساوی به پایان برسد و ملوان بندرانزلی هم مقابل سپاهان شکست بخورد، در آن صورت تقریباً سرنوشت لیگ مشخص خواهد شد و در فاصله 3 هفته مانده به پایان فصل، طلایی‌پوشان اصفهانی می‌توانند با 3 امتیاز فاصله نسبت به تیم دوم جدول کار خود را پیش ببرند که این مسئله نشان از نقش مهم ملوان در تعیین سرنوشت تیم قهرمان در لیگ بیست‌ودوم دارد.

2 تیم برای بقا به سراغ ملوان می‌آیند

ملوانی‌ها بعد از تقابل با سپاهان، باید در هفته بیست‌هشتم لیگ برتر در دیداری خانگی مقابل مس رفسنجان به میدان بروند؛ تیمی که برای حضور در رتبه چهارم جدول تلاش می‌کند و به کسب 3 امتیاز نیاز مبرمی دارد. اما شاگردان زارع باید در پایانی سرنوشت‌ساز و مهم در لیگ بیست‌ودوم، در 2 هفته پایانی فصل به مصاف تیم‌های مس کرمان و نفت مسجدسلیمان بروند که در هفته‌های گذشته رقابت جذابی میان آن‌ها برای بقا در سطح اول فوتبال ایران وجود داشته است. مس کرمان فعلاً تا پایان هفته بیست‌وششم، 21 امتیاز کسب کرده و نفت مسجدسلیمان هم با 16 امتیاز قعرنشین لیگ است و اگر روند نتیجه‌گیری آن‌ها تا هفته بیست‌وهشتم صعودی باشد و آن‌ها امیدوار به بقا در لیگ مانده باشند، آنگاه نقش ملوان که خود به تازگی توانسته به لیگ برتر بازگردد، در تعیین سرنوشت تیم سقوط کننده به لیگ آزادگان بسیار پررنگ خواهد بود. بدون‌شک صنعت‌نفت آبادان امید به آن دارد تا در کنار موفقیت تیمش در بازی‌های پیش‌رو، مس کرمان در کسب نتیجه ناکام بماند که یکی از دیدارهای مهم مسی‌ها در برابر ملوان در هفته ماقبل پایانی خواهد بود. شاگردان زارع با توجه به برنامه دشواری که در 4 هفته پایانی فصل در مقابل خود می‌بینند، این فرصت را دارند تا با تکرار نتایج خوب دور رفت بتوانند هم در سرنوشت تیم قهرمان و هم در سرنوشت تیم‌های سقوط کننده تاثیر بگذارند. ملوانی‌ها در دور رفت در 4 بازی پایانی نیم‌فصل شکست‌ناپذیر بودند و توانستند سپاهان، مس رفسنجان و مس کرمان را متوقف کنند و برابر نفت مسجدسلیمان هم جشن پیروزی گرفتند و حالا امیدوارند که این نتایج در دور برگشت هم تکرار شود.


ت ت
کدخبر: 150904 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها