یحیی چطور مرد رکوردها شد؟

«یحیی گل‌محمدی» با پیروزی در فینال جام حذفی مقابل استقلال، رکوردهای زیادی را شکست و به عملکرد فوق‌العاده خود در عرصه مربیگری ادامه داد.

یحیی چطور مرد رکوردها شد؟

به گزارش منیبان، تیم پرسپولیس در فینال جام حذفی رقابت‌های فوتبال ایران در دیداری دراماتیک با نتیجه 2 بر یک از سد رقیب سنتی خود استقلال گذشت و برای هفتمین‌بار قهرمان این تورنمنت شد و در کنار آبی‌پوشان تهرانی به عنوان پرافتخارترین تیم معرفی شد. شاگردان یحیی گل محمدی همانند سال 1378 با عبور از سد استقلال توانستند جام قهرمانی را به خود اختصاص دهند. یحیی گل محمدی بدون شک هیچ‌وقت دهم خرداد 1402 را فراموش نمی‌کند. او توانست پرسپولیس را برای سومین مرتبه در تاریخ فوتبال ایران به دبلی رویایی برساند. آن‌ها در سال 1378 با علی پروین و 1398 با برانکو ایوانکوویچ موفق به انجام این کار شده بودند و حالا بار دیگر شاهد این اتفاق بزرگ بودیم. نکته جالب توجه این است که سرمربی 52 ساله پرسپولیس این کار مهم را مقابل دیدگان هواداران تیم رقیب و با پیروزی در 2 دربی متوالی به ارمغان آورد.

یحیی در کنار دایی، پروین و صالح‌نیا

دبل کردن، تنها کار مهمی که یحیی به کمک شاگردانش انجام داد، نبود. او پس از 2 قهرمانی با ذوب‌آهن اصفهان (1394 و 1395)، سومین فتح خود در جام حذفی به عنوان سرمربی را تجربه کرد. گل‌محمدی حالا در کنار بهمن صالح‌نیا، علی پروین و علی دایی با سه قهرمانی پرافتخارترین سرمربی جام حذفی هم خواهد بود.

نقش پررنگ یحیی در دومین پیروزی متوالی در دربی

یحیی در شرایطی توانست انتقام خود از استقلال را در جام حذفی بگیرد و پس از 2 شکست با پرسپولیس از سد این تیم بگذرد که بازهم نقش پررنگی در این موفقیت داشت. تیم تحت هدایت او در جریان بازی و خصوصا در اوقات اضافه میل بیش‌تری برای رسیدن به پیروزی داشت. آن‌ها یک مرتبه دیگر موفق شدند مهدی قایدی و محمد محبی، 2 عنصر تهاجمی تیم سا پینتو را مهار کنند و اجازه خودنمایی به این 2 نفر ندهند. پرسپولیس بعد از دریافت گل در دقیقه آخر، تمرکز خود را در اوقات اضافه از دست نداد و بازگشت خوبی به بازی داشت. همچنین یحیی با تعویض‌های خوب خود مقدمات گل دوم را هم فراهم کرد. امید عالیشاه که در اواخر نیمه دوم به میدان آمده بود توانست با یک ضربه ایستگاهی زیبا، دومین گل خود در دربی‌های پایتخت را به‌ثمر برساند و تیمش را به بردی فراموش‌نشدنی برساند.

گل‌محمدی با پرسپولیس به استقلال نمی‌بازد

گل‌محمدی با 2 پیروزی و یک تساوی در این فصل مقابل استقلال، برنده مقتدر جدال با سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان بود. او تا به حال در 11 تقابل با استقلال به عنوان سرمربی پرسپولیس، باختی در جریان بازی نداشته و مجددا این روند فوق‌العاده را ادامه داد تا نشان دهد راه پیروزی و موفقیت در این مسابقه بزرگ را به خوبی بلد است.

سومین سوپرجام آقای سرمربی در راه است

نباید فراموش کنیم که پیروزی در این دیدار، پرسپولیس را به صورت خودکار فاتح سوپرجام هم کرد. یحیی پیش از این با ذوب‌آهن و پرسپولیس توانسته بود 2 بار این جام را به خود اختصاص دهد و به زودی برای سومین مرتبه شاهد این اتفاق خواهیم بود.باید دید ادامه کار این سرمربی 52 ساله چطور می‌شود. آیا او به همکاری با پرسپولیس ادامه می‌دهد یا شاهد تصمیمی عجیبی خواهیم بود.


ت ت
کدخبر: 158300 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها