«مهدی تاج» و یک چالش بزرگ؛ ثابت کن فدراسیونت سالم است!

یکی از اتفاقات جنجالی روزهای گذشته، اعلام فهرست عجیب تیم امید بود!

«مهدی تاج» و یک چالش بزرگ؛ ثابت کن فدراسیونت سالم است!

به گزارش منیبان، فهرست تیم زیر ۲۳ ساله فوتبال ایران یا همان تیم امید از یک موضوع مهم در فدراسیون فوتبال پرده برداشت؛ عدم شفافیت و سلامت؛ داستان از این قرار است که یک فهرست ۳۵ نفره از بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم امید سه‌شنبه روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت. فهرستی که در آن حضور نام «علی اسدی‌مقدم»، پسر رئیس کمیته اخلاق، باعث تعجب خیلی‌ها شد. از این حیرت‌آورتر این بود که کادرفنی تیم امید از وجود چنین لیستی ابراز بی‌اطلاعی کرد و مسئولیت آن را به عهده نگرفت. فدراسیون فوتبال بدون هماهنگی و اطلاع سرمربی و مربیان تیم امید فهرست بازیکنان تیم امید را منتشر کرده بود و در بین بازیکنان دعوت شده یک آقازاده هم حضور داشت!این اتفاق اگر در هر جای دنیا رخ می‌داد، از آن به عنوان یک رسوایی تمام عیار یاد می‌شد. در ایران اما چنین اتفاق عجیبی رخ  داد و آب از آب تکان نخورد. نه فدراسیون درباره اینکه انتشار آن فهرست کار که بود توضیح داد و نه مشخص شد چگونه پسر رییس کمیته اخلاق از فهرست بازیکنان تیم امید سر درآورده است.

نام «علی اسدی‌مقدم» فرزند «یونس اسدی‌مقدم»، رییس کمیته اخلاق، در جمع بازیکنان تیم امید گنجانده شد، آن‌هم با نام «علی مقدم» که کسی متوجه این موضوع نشود و پس از اینکه فهرست اصلی تیم امید پنجشنبه اعلام شد، کسی توضیح نداد فهرست روز سه‌شنبه کار که بود و چرا علی مقدم در فهرست حضور داشت؟ رضا عنایتی، سرمربی تیم امید، هم در کنفرانس خبری خود وارد این مبحث مهم نشد.سوال اصلی این است که نقش فدراسیون فوتبال در این اتفاق عجیب چیست؟ در این تخلف صورت گرفته چه کسی مقصر است؟ چرا در این‌باره سکوت شده است؟ چه کسی نام علی مقدم را در فهرست وارد کرده بود؟ چه کسی بدون هماهنگی با سرمربی بازیکن به تیم دعوت کرده است؟مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال اگر در این‌باره توضیح شفاف و درستی ندهد و با متخلفان برخورد نکند، هرگز و هرگز نمی‌تواند ادعا کند که مجموعه‌ای پاک و سالم را اداره می‌کند. او باید به منتقدانش حق بدهد که فدراسیون او را یک فدراسیون فاسد معرفی کنند. فدراسیونی که در آن  تلاش شد یک «ژن خوب» وارد یکی از تیم‌های ملی کشور ‌شود.

مهدی تاج حالا وظیفه مهمی دارد. او باید به صورت شفاف اعلام کند که چه کسی فهرست اولیه را بدون هماهنگی با کادرفنی تنظیم کرده، نام علی مقدم را در لیست گذاشته و آن‌را روی خروجی فدراسیون قرار داده است. رئیس فدراسیون باید فرد متخلف را به کمیته اخلاق معرفی و او را از فدراسیون حذف کند. این کار اگر انجام نشد، دیگر هرگز نمی‌شود به این فدراسیون اعتماد کرد و آن‌را مجموعه‌ای سالم دانست. معرفی فرد متخلف به جرم امتیاز دادن به پسر رئیس کمیته اخلاق به کمیته اخلاق البته جزو طنزهای روزگار است! باید دید فدراسیون فوتبال در این آزمون سلامت، عدالت و شفافیت چگونه عمل می‌کند. هر چند در این سال‌ها ثابت شده است آنچه کمترین اهمیت و ارزش را دارد، پاسخ به این ابهامات و سوالات در حوزه‌های مختلف است.


ت ت
کدخبر: 158680 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها