ساپینتو در راه تبدیل شدن به استراماچونی!

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال برای دریافت مطالبات خود از این باشگاه تهرانی قصد دارد به فیفا شکایت کند.

ساپینتو در راه تبدیل شدن به استراماچونی!

به گزارش منیبان، در حالی که تصور می‌شد ماجرای ریکاردو سا پینتو و باشگاه استقلال، پس از پیوستن این سرمربی پرتغالی به آپوئل قبرس خاتمه پیدا کند و یا حداقل برای مدتی ولو کوتاه شاهد کشمکش جدیدی بین طرفین نباشیم، ریکاردو وارد عمل شد و به صورت علنی اعلام کرد که قصد دارد برای دریافت مطالبات خود از باشگاه ایرانی به فیفا شکایت کند. این یعنی دردسری جدید برای تیمی که به دلیل همین شکایت‌ها از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شد.

اصرار سا پینتو بر شکایت علیه استقلال

ساپینتو، حتی زمانی که سکان‌دار استقلال بود هم به این مساله اشاره کرده بود که چند ماهی است مطالبات خود را دریافت نکرده و از باشگاه طلب‌کار است. او در پست خداحافظی‌اش نیز به این ماجرا اشاره کرد و از عبارت «مصائب هشت ماه بدون دستمزد» به عنوان یکی از دلایل اصلی عدم قهرمانی تیم تحت هدایتش یاد کرد.حالا و در شرایطی که سا پینتو به تازگی تیم بعدی خود را هم انتخاب کرده و راهی لیگ قبرس شده است، شاهد وارد شدن درگیری او با باشگاه استقلال به فاز جدیدی هستیم. نشریه معتبر و شناخته‌شده رکوردِ پرتغال در گزارشی عنوان کرده که سا پینتو به خاطر بی‌احترامی صورت گرفته از سوی باشگاه استقلال می‌خواهد برای دریافت مطالبات هشت ماهه خود به فیفا شکایت کند و این موضوع را با وکیل خود در میان گذاشته و از او خواسته تا سریع‌تر این شکایت به ثبت برسد. ریکاردو حتی به درخواست باشگاه استقلال مبنی بر دادن زمان به آن‌ها جهت پرداخت طلبش نیز پاسخ منفی داده تا نشان دهد چقدر در تصمیم خود ثابت‌قدم است.

واکنش عجیب کریمی به شکایت سرمربی پیشین

در سوی دیگر ماجرا واکنش سرپرست باشگاه استقلال در نوع خود عجیب بود. حجت کریمی، درباره شکایت احتمالی ریکاردو سا پینتو گفت: «سا پینتو برای چه باید شکایت کند؟ چیزی از دستمزدش باقی نمانده است و آن هم پرداخت می‌شود. او حدود 200 هزار دلار طلب دارد که کار آن از طریق بانک شهر انجام شده است».کریمی در حالی نسبت به این قضیه خیلی ساده برخورد کرد که 200 هزار دلار برای باشگاه استقلال اصلا مبلغ کمی نیست و آن‌ها طی همین 2ماه مبلغ قابل توجهی را برای پرداخت مطالبات استراماچونی و پادووانی وام گرفتند و دست بر قضا مدافع اسبق و برزیلی استقلال مدعی شده مبلغ مورد نظر در حساب او ننشسته است. از طرفی آبی‌ها حداقل در ظاهر به دنبال جذب یک سرمربی خارجی برای جایگزینی سا پینتو هستند و طبیعتا برای مجاب کردن آن گزینه مدنظر می‌بایست مبلغی را در ابتدا پرداخت کنند و طلب ریکاردو سا پینتو می‌تواند مشکلات آن‌ها را دوچندان کند.

«سا پینتو»، استراماچونیِ جدید می‌شود؟

حال باید به انتظار نشست و دید که سرنوشت شکایت سا پینتو از استقلال به کجا ختم خواهد شد. آیا قرار است پرونده او هم مانند پرونده دیگر سرمربی خارجی آبی‌پوشان یعنی استراماچونی با عواقبی سنگین و جبران‌نشدنی همراه باشد یا به گفته حجت کریمی همه‌چیز به خیر و خوشی برای این تیم خاتمه خواهد پذیرفت و هواداران استقلال نباید نگرانی به دل خود راه بدهند.


ت ت
کدخبر: 159855 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها