پرسپولیسی‌هایی که چشم «قلعه‌نویی» را نگرفتند؛ از «سروش» تا «سعید»

«امیر قلعه‌نویی» در غیاب چند ستاره پرسپولیس فهرست تیم ملی را برای حضور در مسابقات کافا چینش کرد.

پرسپولیسی‌هایی که چشم «قلعه‌نویی» را نگرفتند؛ از «سروش» تا «سعید»

به گزارش منیبان، تیم ملی فوتبال ایران از فردا (شنبه) آخرین اردوی آماده‌سازی خود را برای حضور در مسابقات کافا 2023 پشت سر می‌گذارد و امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی روز گذشته تصمیم گرفت تا بعد از پایان مینی‌کمپ، فهرست بازیکنان موردنظرش برای حضور در اردوی نهایی را اعلام کند. قلعه‌نویی در حالی این فهرست را اعلام کرد که شجاع خلیل‌زاده و احمد نوراللهی به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم ملی نیستند اما در اردوی نهایی حضور دارند.سرمربی تیم ملی در فهرست 25 نفره خود تصمیم گرفت تا چند شگفتانه مهم داشته باشد. مهم‌ترین سورپرایزهای امیر قلعه‌نویی در پست هافبک بود که او به سراغ بازیکنانی مانند سعید مهری و علیرضا علیزاده رفت. البته که انتظار می‌رفت با توجه به سطح مسابقات کافا، فهرست کم‌ستاره‌تری چینش شود و به بازیکنان لیگ برتری میدان داده شود اما با این‌حال، قلعه‌نویی ریسک نکرده و ترجیح داده تا نام همه ستاره‌های کلیدی و تاثیرگذار را در فهرست تیم ملی قرار بدهد.پرسپولیس فصل درخشانی را داشت و سرخ‌پوشان پایتخت با هدایت یحیی گل‌محمدی توانستند هم در لیگ برتر و هم در جام حذفی به عنوان قهرمانی برسند و تصور می‌شد که این افتخارات باعث شود تا سرخ‌ها در تیم ملی بیشترین نماینده را داشته باشند اما امیر قلعه‌نویی به سراغ برقراری توازن رفت و از 3 تیم مدعی پرسپولیس، استقلال و سپاهان هر کدام 4 بازیکن دعوت کرد که این مسئله باعث شد تا چند ستاره شاخص پرسپولیس پشت خط تیم ملی بمانند!

دانیال اسماعیلی‌فر

مدافع راست سرخ‌پوشان پایتخت فصل پرنوسانی را گذراند اما نقش مهمی در اوج‌گیری فوق‌العاده پرسپولیس و کسب 10 برد پیاپی داشت. اوج درخشش اسماعیلی‌فر در دو دربی پایتخت مقابل استقلال در لیگ برتر و جام حذفی بود که توانست هم در مهار ستاره‌ای مانند مهدی قایدی موفق عمل کند و هم در فاز تهاجمی به کمک سرخ‌پوشان پایتخت آمد و در فینال جام حذفی پایه‌گذار گل اول پرسپولیس هم بود. با وجود این عملکرد موفق و ثبت 2 گل و 5 پاس گل در فصل اخیر، امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفت تا در پست دفاع راست به سراغ رامین رضاییان و صادق محرمی برود و روی نام اسماعیلی‌فر خط قرمز کشید.

میلاد سرلک

هافبک دفاعی پرسپولیس نقش پررنگی در قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی داشت. سرلک در 33 بازی این فصل سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ برتر و جام حذفی به میدان رفت و در کنار 2 گلی که برای سرخ‌پوشان به‌ثمر رساند و تک گلی که ساخت، توانست به خوبی ماموریت خود در میانه میدان را انجام بدهد. هافبک دفاعی پرسپولیس که در اردوی قبلی تیم ملی حضور داشت، حالا در تصمیمی جالب‌توجه از سوی امیر قلعه‌نویی از فهرست تیم ملی حذف شده و جای خود را به علیرضا علیزاده داده که در نوع خود جالب‌توجه است.  

سروش رفیعی

رفیعی شروع خوبی در فصل 02-1401 نداشت اما پایانی رویایی را تجربه کرد و کسب 10 برد پیاپی برای پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی و رسیدن به عنوان قهرمانی هر دو رقابت، بدون‌شک بدون‌ حضور سروش رفیعی میسر نبود. هافبک خلاق سرخ‌ها در میانه زمین، نقش رهبری حملات تیمش را برعهده داشت و توانست با خلق موقعیت‌های پرشمار برای تیمش نقش پررنگی در موفقیت پرسپولیس داشته باشد. سروش رفیعی که همواره بازیکنی مورد توجه امیر قلعه‌نویی بود، حالا باید رقابت‌های کافا را خانه دنبال کند و در پست او، سعید مهری به تیم ملی دعوت شده است.

سعید صادقی

وینگر سابق گل‌گهر که زیرنظر امیر قلعه‌نویی فصل درخشانی را گذراند، در پرسپولیس هم توانست مهره موثری باشد و در اولین فصل حضورش در جمع سرخ‌پوشان پایتخت توانست هم برای تیمش گل بزند و هم گل بسازد و نقش پررنگی در قهرمانی سرخ‌ها در لیگ برتر و جام حذفی داشت. صادقی در مسیر رسیدن پرسپولیس به 10 برد پیاپی، 4 گل برای تیمش زد و 2 گل هم ساخت اما این عملکرد چشمگیر باعث دعوت او به اردوی ملی نشد تا در پست وینگر بازیکنانی مانند امیرحسین حسین‌زاده، مهدی قایدی، محمد محبی، مهدی ترابی و علیرضا جهانبخش همراه تیم ملی عازم رقابت‌های کافا شوند.


ت ت
کدخبر: 159859 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها