روزهای برزخی استقلالی‌ها؛ سرنوشت فصل در یک هفته مشخص می‌شود!

با توجه به اینکه زمان مناسب برای آماده‌سازی هر تیم در پیش‌فصل، 45 روز است،آبی‌ها نمی‌توانند در موعد مقرر تمرینات خود را آغاز کنند.

روزهای برزخی استقلالی‌ها؛ سرنوشت فصل در یک هفته مشخص می‌شود!

به گزارش منیبان، هواداران استقلال در روزهای گذشته شرایط عجیبی را پشت سر گذاشته‌اند. شرایطی که البته چندان با آن بیگانه نیستند و همواره در فصول گذشته بی‌ثباتی روی نیمکت استقلال باعث شده تا در روزهای پیش‌فصل، هیاهوی زیادی علیه آبی‌ها ایجاد شود. البته تکلیف نیمکت استقلال روشن شده اما همین الان هم آبی‌ها از رقبای خود عقب افتاده و همچنان درگیر مسئله انتخاب جانشین ریکاردو سا پینتو هستند.استقلالی‌ها برای گذراندن پیش‌فصلی موفق، حداقل باید از 45 روز پیش از موعد شروع فصل جدید تمرینات خود را آغاز کنند. مسئولان سازمان لیگ هنوز تقویم مسابقات را به صورت رسمی اعلام نکرده‌اند اما آن‌ها در آخرین صحبت‌های خود مدعی شدند که قصد دارند از دهه اول مردادماه فصل جدید را آغاز کنند که در خوشبیانه‌ترین حالت برای آبی‌ها، اگر لیگ بیست‌وسوم روز دهم مردادماه هم آغاز شود، بازهم استقلالی‌ها از برنامه استاندارد عقب بوده و حتی اگر امروز سرمربی معرفی شده و تمرینات فردا آغاز شود، آن‌ها فرصتی حدود 40 روزه برای آماده‌سازی خواهند داشت!

سرنوشت مبهم قایدی و محبی

مهدی قایدی و محمد محبی فصل گذشته به صورت قرضی در استقلال حضور داشتند که عملکرد خیره‌کننده‌ای را از خود در جمع آبی‌پوشان پایتخت به جای گذاشتند. این دو بازیکن با توجه به قوانین وضع شده، گویا دیگر نمی‌توانند به صورت قرضی در فوتبال ایران حضور یابند و اگر بخواهند در استقلال حضور پیدا کنند، باید قراردادشان را دائمی کنند. استقلالی‌ها برای دائمی‌کردن قرارداد قایدی و محبی دو مسیر کاملاً متفاوت را در پیش دارند و شرایط ویژه‌ای برای آن‌ها به‌وجود آمده است.آبی‌ها در صورت پرداخت 600 هزار یورو می‌توانند قرارداد محمد محبی را دائمی کنند اما شرایط برای مهدی قایدی متفاوت است و این وینگر بوشهری بعد از پایان اردوی ملی باید به امارات سفر کند و در تمرینات شباب‌الاهلی حضور یابد. با توجه به اینکه هنوز 3 فصل دیگر از قرارداد قایدی با تیم اماراتی مانده، استقلالی‌ها کار سختی برای جلب رضایت مدیران باشگاه شباب‌الاهلی دارند و محدودیت بودجه‌ای آبی‌ها باعث شده تا آن‌ها فعلاً حتی در زمینه جذب محبی هم گامی برندارند!

از چالش خریدهای جدید تا اخطارهای سریالی

حسین حسینی در کنار عارف غلامی، محمدحسین مرادمند و جعفر سلمانی بازیکنانی هستند که قراردادشان با استقلال به پایان رسیده و در کنار این بازیکنان، چهره‌هایی مانند آرش رضاوند، سعید مهری و البته امیرارسلان مطهری هم از وضعیت دریافتی خود گلایه‌مند هستند و اخطار (نوتیس) خود را در زمینه دریافت مطالبات به باشگاه استقلال ارسال کرده‌اند. حتی اگر به قید فوریت سرمربی آبی‌ها انتخاب شود، مدیران باشگاه برای فعالیت در بازار تابستانه چالش بزرگی را در مقابل خود دارند.مدیران آبی‌پوش فعالیت در بازار تابستانه را به بعد از انتخاب سرمربی جدید موکول کرده‌اند و حتی مذاکرات در زمینه جذب قایدی و محبی هم فعلاً پیشرفت خاصی نداشته و استقلالی‌ها همه تمرکزشان روی انتخاب سرمربی جدید است و آن‌ها قصد دارند تا براساس خواسته‌های سرمربی جدید، فعالیت خود را در بازار تابستانه دنبال کنند.استقلالی‌ها برای عقب نماندن از رقبای خود باید نهایتاً طی یک هفته آینده هم تکلیف کادرفنی را مشخص کنند، هم تکلیف بازیکنان بدون قرارداد و هم اینکه بازیکنانی که موردنظر سرمربی جدید هستند را برای حضور در استقلال مجاب کنند. چالش بسیار بزرگی که بعید به نظر می‌رسد که طی یک هفته انجام شود و تاخیر در این فرآیند می‌تواند به روند نتیجه‌گیری استقلال در فصل جدید آسیب بزند. همین مسئله باعث شده تا هواداران آبی‌پوش با حساسیت ویژه‌ای پیگیر شرایط تیم‌شان باشند و آن‌‎ها امید دارند که روزهای بحرانی خیلی زود به پایان رسیده و تیم‌شان به سرعت به سامان برسد؛ رویایی که فعلاً دور از ذهن به نظر می‌آید!


ت ت
کدخبر: 161606 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها