گزارش ویژه/ لیگ 23 از روی نیمکت؛ فقط 4 صندلی مانده!

در کمتر از 24 ساعت، تکلیف دو نیمکت لیگ برتر در فصل آینده مشخص شد: نکونام بالاخره به صندلی محبوبش در استقلال رسید و ساکت الهامی هم راهی رفسنجان شد تا برای اولین بار مس را در لیگ برتر بدون محمد ربیعی ببینیم.

گزارش ویژه/ لیگ 23 از روی نیمکت؛ فقط 4 صندلی مانده!

به گزارش منیبان، حالا و درحالیکه هنوز کسی نمی‌داند لیگ 23 از چه زمانی آغاز می‌شود (درحالیکه وعده داده شده بود برنامه فصل بعد قبل از فینال جام حذفی اعلام شود و البته در لیگ‌های معتبر، حتی تاریخ ال‌کلاسیکوی برگشت و برنامه بیگ سیکس تا انتهای نیم‌فصل اول معلوم است)، تنها 4 نیمکت بدون صاحب داریم.از 12 نیمکت دیگر، 6 نیمکت با همان نفر قبلی ادامه می‌دهند و همین تعداد نیمکت هم به صاحب جدیدی، سپرده شده است.

* ثبات

 فعلا 6 تیم با همان کادر فنی فصل قبل‌شان ادامه کار می‌دهند و این احتمال وجود دارد که 2 تیم دیگر هم با چنین شرایطی وارد لیگ 23 شوند.پرسپولیس، سپاهان و تراکتور تیمهای بالانشین فصل قبل هستند که در لیگ پیش رو هم با یحیی گل‌محمدی، ژوزه مورایس و پاکو خمز وارد ماراتن جدید می‌شوند. هرچند شایعات و خبرهایی درباره سرمربی اسپانیایی تراکتور به گوش می‌رسد و اصلا عجیب نخواهد بود که در صورت واقعی‌تر شدن این اخبار، نصیرزاده راضی به جدایی مرد محبوب شود. دو تیم خوزستانی باقی مانده از فصل قبل هم تصمیم گرفتند با مربیانی که در میانه‌های لیگ پیشین جذب کردند به کار ادامه بدهند بنابراین منصوریان را روی نیمکت فولاد و ویسی را روی نیمکت صنعت نفت خواهیم دید. تیم تازه وارد شمس‌آذر هم بالاخره توانست سعید دقیقی را به ادامه همکاری راضی کند. شاید باقی ماندن تارتار در ذوب‌آهن و پورموسوی در استقلال خوزستان، این قسمت را از 6 تیم- مربی به 8 برساند.

* آمدند

 6 تیم به صورت قطعی تصمیم تغییر سرمربی گرفتند و حالا با نفری جدید، کادر فنی‌شان را تشکیل داده‌اند. نکونام در استقلال جانشین ساپینتو شد. الهامی به رفسنجان رفت تا جای ربیعی را روی نیمکت مس بگیرد. گل‌گهر بعد از 3 فصل ناکامی محض، بالاخره دل از قلعه‌نویی و دوستانش کند و تیمش را به کادری یونانی سپرد. آلومینیوم خیلی زود با مهدی رحمتی به پایان رسید و عنان کار را به مجتبی حسینی داد. هوادار بازهم فصل را با یک سرمربی جدید استارت خواهد زد که محمود فکری است و نساجی هم مهدی رحمتی را استخدام کرده است. این فهرست البته قطعا 2 عضو جدید هم خواهد داشت: ملوان و پیکان.

* نامعلوم

تکلیف 4 صندلی هنوز نامشخص است؛ ملوان قطعا بدون مازیار زارع وارد لیگ 23 می‌شود آنهم درحالیکه تلاش‌ها برای راضی کردن پژمان نوری برای تغییر پست از مدیرعامل به سرمربی، فعلا جواب نداده است. ذوب‌آهن در دوراهی مهدی تارتار و قاسم حدادی‌فر مانده و فعلا در حال از دست دادن زمان است. پیکان باید بدون مجتبی حسینی ادامه بدهد و البته دیگر نمی‌تواند الهامی را هم جذب کند. قصه استقلال خوزستان و پورموسوی هم فعلا منتفی است؛ اولی از گران بودن دومی می‌گوید و دومی از عدم تمایل اولی به ادامه همکاری.

* مورد عجیب

 بعد از جدایی سرمربیان خارجی استقلال و نساجی و حضور امیر قلعه‌نویی و دوستانش در تیم ملی، عجیب‌ترین مورد فصل محمد ربیعی خواهد بود. سرمربی تیم پنجم فصل قبل که وقتی وارد تعطیلات شد، گزینه تیمهای زیادی از جمله استقلال، ذوب‌آهن، نساجی و گل‌گهر بود و البته گزینه تمدید قرارداد و ادامه دادن با مس رفسنجان را هم روی میز داشت. اما حالا او تنها شاید نتواند راهی پیکان هم شود چون نام حمید مطهری با حمایت های پدرخوانده ای، هم مطرح شده است. چیزی که به نظر  می رسد این است که به محمد ربیعی بعید است کار کردن در ملوان و استقلال خوزستان پیشنهاد شود و ذوب‌آهن هم دوراهی خودش را دارد. بنابراین ربیعی یا در لیگ 23 نخواهد بود و یا اگر باشد، با عوض شدن معادلات روی یک نیمکت خواهد نشست. البته یک راه دیگر هم برای ربیعی وجود دارد. او بیرون بماند تا یکی از تیمها در هفته های اول دچار ناکامی شود و آن وقت سراغ محمد ربیعی بیایند!

ت ت
کدخبر: 162030 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها