خروج ستاره‌های بزرگ فوتبال ایران از چرخه مربیگری/نسل 98 مورد نظر در دسترس نیست!

ستاره‌های بزرگ فوتبال ایران در نسل 98 حالا اکثرا به دلایل مختلف از دنیای مربیگری فاصله گرفته‌اند و خبری از آن‌ها روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری نیست.

خروج ستاره‌های بزرگ فوتبال ایران از چرخه مربیگری/نسل 98 مورد نظر در دسترس نیست!

به گزارش منیبان، سرانجام و پس از کش‌وقوس‌های فراوان تکلیف نیمکت 16 تیم حاضر در بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد و تیم‌ها سرمربیان خود را شناختند و مطابق انتظار بازهم همانند سالیان گذشته خبری از ستاره‌های نسل 98 نبود. ستاره‌هایی که تا چند سال پیش در میانه گود بودند و مورد توجه تیم‌های مختلف قرار می‌گرفتند و حتی به موفقیت‌هایی هم دست یافتند اما حالا به کلی از چرخه مربیگری در فوتبال ایران خارج شده‌اند.

علی دایی

پس از دیدار با ذوب‌آهن در هفته بیست‌وهفتم لیگ هجدهم بود که علی دایی در کنفرانس مطبوعاتی اظهارات تکان‌دهنده‌ای را مطرح کرد. او گفت که قبل از بازی ذوب‌آهن از سمتش اخراج شده بود و دلیل این امر کاملا غیرورزشی بود. بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال ایران در ادامه به مدیرعامل وقت باشگاه سایپا، مصطفی مدبر تاخت و اعلام کرد که نام او در گذشته چیز دیگری بوده است. دایی پس از این مصاحبه طوفانی، از سمت خود برکنار شد و طی چهار سال گذشته با وجود نزدیک شدن به تیم‌های مختلف از جمله تراکتور، پرسپولیس، تیم ملی ایران و ... هیچ‌وقت به دنیای مربیگری برنگشت و این در حالی است که او همواره پیشنهادات مدیریتی در این سال‌ها را به خاطر علاقه به کار مربیگری رد کرده است. باید دید شهریار فوتبال ایران چه زمانی دوباره به عنوان سرمربی به دنیای فوتبال بازخواهد گشت.

علی کریمی

سه سال پس از حضوری کوتاه مدت در کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران، اولین تجربه سرمربیگری علی کریمی در تیم نفت تهران بود. او سپس هدایت سپیدرود رشت را در 2 برهه مختلف به عهده گرفت اما تا پایان فصل دوام نیاورد و از تیم جدا شد. کریمی در ادامه از دنیای مربیگری فاصله گرفت و حتی برای ریاست فدراسیون فوتبال کاندیدا شد که مجمع فدراسیون فوتبال به او اعتماد نکرد. باید دید ستاره اسبق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه‌های پرسپولیس، بایرن‌مونیخ و ... بازهم به سمت عشق قدیمی خود فوتبال خواهد آمد یا خیر. به نظر می‌رسد پس از اتفاقات اخیر فعلا نباید منتظر بازگشت او به سمت مستطیل سبز باشیم.

خداداد عزیزی

خداداد هم همانند علی کریمی، آخرین تجربه سرمربیگری‌اش به سپیدرود بازمی‌گردد. او پس از جدایی جنجالی از این تیم دیگر به عنوان نفر اول کادرفنی کار نکرد و هر از چندگاهی در قامت مدیر یا مدیرفنی مشغول شد و کم‌کم به سمت برنامه‌های تلویزیونی و فضای مجازی رفت تا به عنوان مجری، کارشناس، شرکت‌کننده در بازی‌های غیرورزشی و... کارش را پیگیری کند. عزیزی که این روزها از کتاب زندگی‌نامه‌اش هم رونمایی کرده، به کلی از چرخه مربیگری خارج شده و هر از چند گاهی می‌توان او را در بخش (VIP) استادیوم‌های شهر مشهد مشاهده کرد. عزیزی به جز سپیدرود سابقه هدایت تیم‌های ابومسلم، پیام، استقلال اهواز، شهرداری تبریزی و سیاه‌جامگان را در کارنامه خود دارد.

حمید استیلی

دیگر ستاره نسل 98 ایران یعنی حمید استیلی هم همانند دیگر هم‌تیمی‌های سابقش از کار مربیگری فاصله گرفته است. آخرین‌بار او را روی نیمکت تیم امید دیدیم که آن تیم موفق به حضور در المپیک توکیو نشد و استیلی هم با خاطره‌ای تلخ از کار مربیگری فاصله گرفت. زننده گل اول ایران در دیدار برابر آمریکا در جام جهانی 1998 تا چند سال پیش تلاش فراوانی برای موفقیت در کار مربیگری انجام داد اما ماحصل فعالیت او در تیم‌های استیل‌آذین، شاهین بوشهر، پرسپولیس، راه‌آهن و ملوان به نتیجه درخشانی منتج نشد. آخرین حضور جدی استیلی در حوالی مستطیل سبز مربوط به سرپرستی‌اش در تیم ملی فوتبال ایران در زمان دراگان اسکوچیچ می‌شود. 

مهدی مهدوی‌کیا

دیگر بازیکن بزرگ نسل 98 که این روزها نامی از او در بین کاندیداهای مربیگری در تیم‌های ایرانی نیست، مهدی مهدوی‌کیا است. مهدی که در کنار آکادمی کیا، چند سال در تیم‌های پایه هامبورگ، مربی پست‌های مختلف بود، در زمان ریاست شهاب‌الدین عزیزی خادم به عنوان سرمربی تیم امید برگزیده شد اما پس از چند ماه این همکاری خاتمه پیدا کرد و طرفین میلی به ادامه کار با یکدیگر نداشتند. بعید است فعلا شاهد حضور یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران در حوالی تیم‌های داخلی باشیم. باید دید خود مهدی در خارج از کشور به مربیگری ادامه می‌دهد یا خیر.به جز این نفرات باید به نام‌هایی چون نعیم سعداوی، افشین پیروانی، نیما نکیسا، جواد زرینچه، مهدی پاشازاده و ... هم اشاره کنیم که در نسل 98 بودند و حالا حداقل در دنیای مربیگری حضور ندارند. در این جمع هستند کسانی که در پست‌های مدیریتی فعالیت می‌کنند.


ت ت
کدخبر: 162930 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها