تو اولین یاغی نیستی مهرداد محمدی!

اصلا فیلم‌هایش موجود است. همین الان گوگل را باز کنید و بنویسید: «مهرداد و میلاد محمدی در برنامه 90». یک فیلم 30 دقیقه‌ای از سال 1397 بالا می‌آید که در دقیقه 12 آن، یکی از دوقلوها به صراحت می‌گوید: «همه خانواده ما پرسپولیسی هستند. اصلا استقلالی نداریم.»

تو اولین یاغی نیستی مهرداد محمدی!

به گزارش منیبان، حالا کاش فقط همین بود. او می‌گوید وقتی جوان‌تر بودند در ورزشگاه دستفروشی می‌کردند و لیدر جایگاه 26 استادیوم آزادی بودند. یعنی جایگاه ویژه هواداران متعصب پرسپولیس! در همه این سال‌ها هم بارها صحبت از آمدن این دو نفر یا لااقل یکی از دوقلوها به پرسپولیس مطرح بود اما دیروز، لیدر سابقه جایگاه 26 پرسپولیس یعنی مهرداد محمدی رسما به استقلال پیوست!زمانه عوض شده. قبلا نمی‌شد به این راحتی رنگ عوض کرد. حتی اگر فیلم و عکس و سندی هم وجود نداشت این کار خیلی سخت بود. فقط کافی بود بچه‌محل‌هایت یا اقوام بدانند که تو به یکی از این دو تیم تمایل داری. دیگر محال بود بتوانی به «آن تیم دیگر» فکر کنی. چه برسد به این که بخواهی پیراهنش را هم بپوشی. حالا اما وضعیت فرق کرد. می‌توانی یک ادعا بکنی و 5 سال بعد مسیر دیگری را بروی! بحث مهرداد اما فرق دارد. او مثل برخی یاغی‌ها نیست که به خاطر لجبازی، کری خوانی یا مسائل مالی به تیم رقیب می‌روند. برای او اصلا ماجرا آغاز نشده بود. به جرات می‌شود گفت که حتی خوش‌بین‌ترین هوادار استقلال هم فکرش را نمی‌کرد که دوقلوها یا یکی از آنها پیراهن استقلال را به تن کند. 

مهرداد محمدی اما اولین نفرِ این ماجرا نیست. علیرضا بیرانوند را به یاد می‌آوریم. او سال‌ها قبل و زمانی که در ‌نفت تهران بازی می‌کرد در یک پست اینستاگرامی اعلام کرد که طرفدار استقلال است. او حتی به دفتر باشگاه استقلال هم رفت و با این تیم مذاکره هم کرد اما در همان دوره سید مهدی رحمتی دروازه‌بان استقلال بود و ماجرای بیرانوند و استقلال تمام شد. حالا هم بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس است و با درخشش در این تیم «عاقبت به خیر» شده است! بیرانوند یک استقلالی دو آتشه بود اما می دانست با حضور رحمتی به او بازی نمی رسد. آن زمان حسینی هم ذخیره رحمتی بود و اگر بیرانوند به استقلال می رفت، باید با رحمتی و حسینی رقابت می کرد و در کل مسیر زندگی اش عوض می شد. مثالها زیاد هستند. می گویند خود سید مهدی رحمتی پرسپولیسی بوده است! وحید امیری و علی علیپور هم ظاهرا استقلالی بوده اند. روزبه چشمی در دورانی که در تیمهای ملی پایه بوده به پرسپولیس متمایل بوده است. همین دانیال اسماعیلی فر که مهدی قایدی را در دو دربی از کار انداخت، یک استقلالی دو آتشه بوده و دو سه فصل پیش می خواسته استقلالی شود اما بندهای قراردادش اجازه نداده است! در هر حال پول و تفکر حرفه ای همه چیز را عوض می کند!زمانه عوض شده. قبلا حتی اگر خبری مثل این‌‌ها منتشر می‌شد هواداران دو تیم هم واکنش نشان می‌دادند. برای آنها پذیرش کسی که به صراحت از علاقه به تیم رقیب گفته سخت بود. اشتیاق موفقیت و برتری برابر رقیب، اصول هواداری را هم تغییر داده است. یکی از «ملزومات» موفقیت فراموشی گذشته است. باید خودمان را به آن راه بزنیم و یادمان نیاید این بازیکن‌ها وقتی جوان‌تر بودند چطور از ما دلبری کرده بودند.  برای همین هم هست که هواداران پرسپولیس ترجیح می‌دهند هرگز به اسناد و مدارک استقلالی بودن بیرانوند نگاه نکنند. از امروز هم استقلالی‌ها دیگر فیلم گفتگوی بامزه و پر از «سوتی» برادران محمدی با عادل فردوسی پور را تماشا نخواهند کرد. لااقل آنجایی را که با خنده و با سری بلند می‌گوید: «ما لیدر جایگاه 26 آزادی بودیم...»


ت ت
کدخبر: 163525 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها