پرسپولیسی‌هایی که ۳ بار سرخ‌پوش شدند؛ تا ۳ نشه بازی نشه

محمدحسین کنعانی‌زادگان در حالی که سابقه ۲ مقطع بازی در پرسپولیس را داشت مجدداً به این تیم پیوست.

پرسپولیسی‌هایی که ۳ بار سرخ‌پوش شدند؛ تا ۳ نشه بازی نشه

به گزارش منیبان، محمدحسین کنعانی‌زادگان پس از ۲ فصل بازی در فوتبال قطر به پرسپولیس بازگشت. این بازیکن در لیگ‌های نوزدهم و بیستم برای پرسپولیس بازی کرده بود و قبل از آن در لیگ یازدهم هم بازیکن این تیم بود. ۳ بار عضویت در پرسپولیس، رکورد تاریخ این باشگاه است و کنعانی‌زادگان تنها بازیکنی نیست که چنین آماری دارد. به این بهانه بازیکنانی که در طول تاریخ این باشگاه در ۳ مقطع در پرسپولیس بازی کردند مرور شده است.

سروش رفیعی؛ حضورهایی توام با قهرمانی

سروش رفیعی قبل از کنعانی‌زادگان آخرین بازیکنی بود که ۳ بار به عضویت پرسپولیس درآمد. ۲ حضور قبلی سروش بسیار کوتاه و در حد یک نیم‌فصل بود. این بازیکن در نیم فصل دوم لیگ شانزدهم و هجدهم در پرسپولیس بازی کرد و هر ۲ بار جام قهرمانی را بالای سر برد. رفیعی فصل گذشته دوباره به پرسپولیس برگشت و با این تیم قهرمان شد و این‌بار حضور رفیعی به یک نیم‌فصل محدود نشد.

فرشاد احمدزاده؛ بازگشت نافرجام

شروع کار فرشاد احمدزاده تا حد زیادی مشابه کنعانی‌زادگان بود. این بازیکن حضوری بسیار کوتاه در لیگ دوازدهم در پرسپولیس داشت و پس از آن برای خدمت سربازی به تراکتور رفت و در آنجا خوش درخشید. احمدزاده پس از پایان سربازی، دوباره پرسپولیسی شد و در تیم برانکو ایوانکوویچ ۳ فصل درخشان را تجربه کرد و ۲ بار قهرمان لیگ شد. احمدزاده در لیگ هجدهم در شرایطی که پرسپولیس با پنجره بسته نقل‌وانتقالاتی مواجه بود به فوتبال لهستان رفت و همین امر باعث شد تا مورد غضب هواداران قرار گیرد. احمدزاده در بازگشت از لهستان دوباره پیراهن پرسپولیس را پوشید ولی پیش از یک نیم‌فصل موفق نشد در این تیم ادامه دهد. احمدزاده اگر بار دیگر بتواند به پرسپولیس ملحق شود به تنهایی رکورددار بیشترین تعداد دفعات حضور در این تیم خواهد شد.

علی کریمی؛ ۳ دوره جادوگری

علی کریمی ۳ مقطع در پرسپولیس بازی کرد که در هر ۳ دوره یکی از عناصر کلیدی این تیم بود. کریمی سال ۷۷ به پرسپولیس پیوست و در آن سال‌ها با نمایش جادویی خود همه نگاه‌ها را به خود معطوف کرد. کریمی پس از ۷ فصل بازی در اروپا و کشورهای عربی به پرسپولیس بازگشت و از این بازیکن استقبال پرشکوهی به عمل آمد. در پایان فصل اما کریمی جایی در پرسپولیس نداشت، این بازیکن پیشنهاد داد که رایگان برای پرسپولیس بازی کند که پذیرفته نشد. آن زمان شایعه شد علی کریمی پس از اتفاقات بوجود آمده در بازی ایران با کره‌جنوبی در سال ۸۸، با نظر مدیریت وقت باشگاه از پرسپولیس کنار گذاشته شد و کریمی مجبور شد برای ادامه فوتبال به استیل آذین برود. کریمی در لیگ یازدهم به پرسپولیس بازگشت و ۲ فصل در این تیم بازی کرد. در لیگ سیزدهم و با سرمربیگری علی دایی در پرسپولیس، اختلافات کهنه این ۲ اسطوره فوتبال ایران مانع از تداوم حضور کریمی در پرسپولیس شد و این بازیکن در تراکتور از فوتبال خداحافظی کرد.

بازیکنان شاخص دهه ۶۰ و ۷۰

مرتضی کرمانی‌مقدم و نادر محمدخانی ۲ بازیکنی بودند که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ ، سه بار به عضویت پرسپولیس درآمدند. کرمانی‌مقدم در مدت بازی در پرسپولیس ۲ بار برای بازی به کشورهای عربی رفت و به پرسپولیس بازگشت. نادر محمدخانی به عنوان یک بازیکن جوان پرسپولیسی شد. این بازیکن پس از مدت کوتاهی به عضویت گسترش که یکی از تیم‌های متمول اواخر دهه ۶۰ بود درآمد و به پرسپولیس برگشت. این بازیکن دوباره به تیم‌های پولدار آن زمان یعنی کشاورز و بهمن رفت و در بازگشت علی پروین به پرسپولیس در سال ۷۷ دوباره پرسپولیسی شد.


ت ت
کدخبر: 164764 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها