پشت پرده شکست خطیر در پروژه‌های نقل و انتقالاتی!/روزهای تلخ تر از زهر برای استقلال

اوضاع این روزها اصلا بر وفق مراد هواداران استقلال نیست.

پشت پرده شکست خطیر در پروژه‌های نقل و انتقالاتی!/روزهای تلخ تر از زهر برای استقلال

به گزارش منیبان؛ اوضاع این روزهای استقلال آشفته نیست بلکه بحرانی است.شاید برخی  فکر می کردند بعد ازجدایی ساپینتو از استقلال اگر هرچه زودتر سرمربی تیم انتخاب شود استقلال می تواند با قدرت در فصل نقل و انتقالات حاضر شود و بارش را برای قهرمانی سال آینده ببندد اما همه چیز برخلاف میل استقلالی ها رقم خورد. ساپینتو رفت و تقریبا دو هفته ای طول کشید تا استقلال بتواند جواد نکونام را به عنوان سرمربی انتخاب کند. بگذریم که پروسه انتخاب نکونام چقدر طول کشید و شایعات عجیبی که درباره او شنیده می شد چقدر باعث اتلاف وقت برای استقلال شد اما در نهایت نکونام که سال آینده و بعد از جدایی فرهاد مجیدی، به دلیل مخالفت شدید هواداران نتوانست روی صندلی داغ نیمکت استقلال بنشیند، مرد نیمکت اول آبی ها شد و به آرزوی دیرینه اش رسید. اما خوشحالی استقلالی ها از انتخاب نکونام دیری نپایید. از همان روز اول که شایعه مذاکره استقلال با بیرانوند به تیتر یک خبرگزاری ها تبدیل شد هواداران عال استقلال مطمئن بودند این انتقال اتفاق نمی افتد و تنها برنده این بازی بیرانوند است که می تواند رقم درشت تری از پرسپولیس بگیرد و تعداد صفرهای قراردادش را بیشتر کند اما حجت کریمی سرپرست استقلال در بازی بیرانوند گیر افتاد و در نهایت نزدیک به یک هفته تمرکز استقلال روی آمدن بیرانوند هدر رفت و این گلر قراردادش را با قرمزها تمدید کرد. 

استقلال بعد از اینکه تورش برای بیرانوند خالی ماند، با حجم بزرگی از ناامیدی روبرو شد اما این پایان کار نبود. در روزهای داغ نقل و انتقالات حجت کریمی و علی امیری از سمت خود استعفا کردند تا آبی‌ها به تیمی بدون مدیر و قائم‌مقام و صرفا با دو عضو «اقتصادی» در هیات مدیره تبدیل شوند. در همین روزهای تلخ برای استقلال و  در حالی که آبی ها پولی در حساب نداشتند و حتی نفرات تیم نکونام برای برگزاری بازی دوستانه هم به حدنصاب نمی رسید، پرسپولیس یکی یکی با ستاره های خود تمدید و بمب منفجر می کرد. این اتفاقات باعث خروش خشم هواداران و تجمع چندباره آنها شد تا در نهایت با وجود مخالفت وزارت ورزش و اصرار سازمان خصوصی سازی، علی خطیر مدیر استقلالی ها شد. انتخاب خطیر که در کارنامه اش آوردن استراماچونی را به استقلال به عنوان برگ برنده دارد، نقطه امیدی برای استقلالی ها شد اما واقعیت این است که مشکلات استقلال بسیار فراتر از این هستند که با تمدید قرارداد چند بازیکن یا ترکاندن چند بمب حل شوند چون استقلال بخش زیادی از بودجه امسال خود را خرج کرده است.  البته این برای اولین بار نیست که استقلال چنین اوضاعی در لیگ برتر دارد و احتمالا برای آخرین بار هم نخواهد بود. با این حال هواداران استقلال همین که تیم شان چند بازیکن تاپ بخرد و بمب منفجر کند کافی است تا چند سوژه برای کری خوانی پیدا کنند. با این حال به نظر می رسد خطیر برای اجرای برنامه های نکونام در نقل و انتقالات یک حساب پر از پول و دلار می خواهد و تعداد زیادی بازیکن استار که البته اغلب آنها توسط سپاهان و پرسپولیس شکار شده اند! با این حال در ادامه به بررسی پروژه های نقل و انتقالاتی علی خطیر و جواد نکونام می اندازیم که به نظر می رسد استقلال در آنها هم شکست بخورد!

نکونام و خطیر

فقط دو خرید بدون تمدید!

آبی‌پوشان پایتخت بعد از اینکه موفق شدند با آرمین سهرابیان به توافق برسند، در 8 روز گذشته هیچ بازیکن جدیدی را به خدمت نگرفته‌اند و حتی خبری از تمدید قرارداد مهره‌های کلیدی از جمله محمدحسین مرادمند هم نیست. در این فاصله زمانی، تمرکز مدیران پیشین باشگاه استقلال روی جذب علیرضا بیرانوند بود و استقلالی‌ها روزهای پرخبر و جنجالی را پشت سر گذاشتند اما در نهایت نتوانستند با دروازه‌بان شماره یک تیم ملی به توافق برسند و انتقال بزرگ بیرانوند به استقلال انجام نشد. ظاهرا نکونام در جلسه ای که با خطیر داشته درخواست‌های خود را فهرست کرده و خواسته‌هایش را منتقل کرده و امیدوار است که به سرعت فعالیت نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها آغاز شود. باتوجه به اینکه آبی‌ها در بازار تابستانه تنها موفق به جذب مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان شده‌اند، به دنبال آن هستند تا در روزهای آینده به شکل جدی‌تری کار خود را پیش ببرند و در کنار گزینه‌های خارجی مطرح شده و البته بازیکنانی مانند محمدحسین مرادمند و عارف غلامی که نکونام خواستار تمدید قرارداد آن‌ها بوده، 4 بازیکن به عنوان بمب نقل‌وانتقالات نام‌شان در حوالی استقلال به میان آمده است.

سعید عزت‌اللهی

هافبک دفاعی تیم ملی فوتبال ایران که این روزها به دنبال جدایی از تیم وایله دانمارک است، در روزهای گذشته موردتوجه مسئولان باشگاه پرسپولیس قرار گرفته است. گفته می‌شود که پرسپولیسی‌ها حاضر به پرداخت هزینه رضایت‌نامه سعید عزت‌اللهی شده‌اند و در این زمینه رایزنی‌ها برای جلب رضایت شخصی عزت‌اللهی هم آغاز شده است. در مسیر موازی، برخی خبرها از تماس جواد نکونام با سعید عزت‌اللهی حکایت دارد و گفته می‌شود که روز گذشته علی خطیر هم شخصاً برای انجام این انتقال وارد عمل شده و مذاکراتی را با پدر عزت‌اللهی که در نقش مدیربرنامه‌های او فعالیت می‌کند، داشته است. بدون‌شک هایجک سعید عزت‌اللهی که گفته می‌شود در آستانه پیوستن به پرسپولیس قرار دارد، می‌تواند یکی از دستاوردهای بزرگ استقلال در بازار تابستانه به شمار آید.

مهدی قایدی

استقلالی‌ها در پست وینگر بازیکنانی مانند کوین یامگا و مهرداد محمدی را در تمرینات خود دارند و گفته می‌شود که جواد نکونام از بازگشت محمد محبی و مهدی قایدی ناامید شده است. محبی در آستانه امضای قرارداد با تیم روستوف روسیه است و قایدی هم مورد توجه الاتحاد کلبا قرار گرفته است. در این میان گفته می‌شود که مهدی قایدی هنوز قراردادش را با تیم اماراتی نهایی نکرده و گوش به زنگ تماس استقلالی‌ها است که بتواند به جمع آبی‌پوشان پایتخت بازگردد و فصل آینده را هم در لیگ ایران پشت سر بگذارد. با توجه به شرایط مالی باشگاه استقلال، آبی‌ها کار بسیار سختی برای دریافت رضایت‌نامه قایدی از تیم  شباب‌الاهلی و دائمی‌کردن قرارداد او دارند اما هایجک این ستاره خوش‌تکنیک می‌تواند ورق را به سود استقلالی‌ها برگرداند و آن‌ها را به جمع تیم‌های موفق بازار نقل‌وانتقالات اضافه کند.

یاسین سلمانی

سلمانی با توجه به اینکه سهمیه زیر 23 سال محسوب می‌شود و یک بازیکن آزاد است، چهره ویژه بازار نقل‌وانتقالات تابستانه به‌شمار می‌آید. در این زمینه گفته می‌شود که با توجه به عدم تمایل سپاهانی‌ها به حفظ یاسین سلمانی در فهرست خود، استقلال و پرسپولیس دو رقیب جدی در مسیر جذب این ستاره جوان هستند و از تیم پرسپولیس خبر می‌رسد که با توجه به سبک بازی سرخ‌پوشان پایتخت، یحیی گل‌محمدی تمایلی به جذب این بازیکن جوان ندارد و به نظر می‌آید که پرسپولیسی‌ها خود را از فرآیند جذب یاسین سلمانی کنار کشیده‌اند. در نقطه مقابل، استقلالی‌ها با نظر مثبت جواد نکونام به دنبال جذب سلمانی هستند که به نظر می‌رسد با مشخص شدن سرپرست مدیرعاملی استقلال، فرآیند جذب یاسین سلمانی سرعت بیشتری به خود بگیرد و این احتمال وجود دارد که آبی‌ها بتوانند این هافبک جوان را در بازار تابستانه به خدمت گیرند.

محمد نادری

مدافع چپ سابق استقلال که بعد از گذراندن روزهای پرنوسان در فوتبال ترکیه به دنبال بازگشت به فوتبال ایران است، در روزهای گذشته مذاکراتی را با مدیران پیشین باشگاه استقلال داشت اما توافقی میان طرفین حاصل نشد. عدم توافق استقلالی‌ها با نادری باعث شده تا چند تیم‌ از جمله فولاد خوزستان پیشنهادات خود را برای جذب نادری مطرح کنند اما گفته می‌شود که این مدافع باتجربه همچنان امید به توافق با استقلالی‌ها دارد و اولویت اول خود را حضور در جمع شاگردان جواد نکونام قرار داده است. با توجه به دوئل استقلال و فولاد بر سر جذب محمد نادری و از دست دادن بازیکنانی مانند عارف آقاسی در روزهای گذشته، نکونام امیدوار است که استقلالی‌ها بتوانند این جنگ نقل‌وانتقالاتی را به سود خود به پایان ببرند و این مدافع چپ‌پا را جذب کنند.

امیرحسین حسین زاده

استقلالی‌ها در زمینه جذب وینگر سابق خود فعلاً رقیبی ندارند. با توجه به مشکلات به‌وجود آمده برای حفظ مهدی قایدی و محمد محبی، سرمربی آبی‌پوشان پایتخت فهرست خود را با اضافه کردن نام امیرحسین حسین‌زاده به‌روزرسانی کرده است. در این زمینه گفته می‌شود که در رایزنی‌های اولیه، مدیران باشگاه شارلروا خواستار پرداخت 800 هزار یورو شده‌اند که رایزنی‌ها برای کاهش این مبلغ ادامه دارد. حسین‌زاده فصل موفقی را در فوتبال بلژیک نگذراند و با توجه به در پیش بودن مسابقات جام ملت‌های آسیا، او امیدوار است بتواند با بازگشت به استقلال، احیا شده و با قرار گرفتن در فرم ایده‌آل به تیم ملی هم بازگردد؛ هر چند که با توجه به مصائب مالی باشگاه استقلال، تامین هزینه رضایت‌نامه او کار سختی برای مدیران باشگاه آبی‌پوش محسوب می‌شود.

سامان فلاح

پدیده فصل گذشته لیگ برتر و بازیکن فعلی پیکان مدتهاست مدنظر باشگاه استقلال است اما رقم درشتی که خودروسازان برای فروش او تعیین کرده اند آنقدر زیاد است که استقلال حتی قادر به تامین نیمی از آن هم نیست چه برسد به آنکه بخواهد دستمزد خود این بازیکن را هم پرداخت کند. بنابراین باید انتقال این بازیکن را به استقلال منتفی بدانیم مگر اینکه به استقلال هم مثل پرسپولیس بودجه ای 150 میلیاردی تزریق شود.

علاوه بر اینها استقلال باید هرچه زودتر مطالبات بازیکنان سال گذشته و پیش پرداخت های قراردادهای جدید را هم پرداخت کند تا فسخی صورت نگیرد. علاوه بر این استقلال باید فکری هم به حال مطالبات ساپینتو و دستیارانش کند تا دوباره با معضلی مثل استراماچونی روبه رو نشود. حالا با توجه به این همه مشکل و حساب خالی استقلال به نظر شما خطیر می تواند پروژه های نقل و انتقالاتی اش را به سرانجام برساند یا او هم زورق در هم شکسته استقلال را به حال خود رها کرده و می رود؟ برای رسیدن به جواب این سوال چند روز دیگر صبر کنید.


ت ت
کدخبر: 165188 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها