اسکواد استقلال؛ قهرمانی می تواند سورپرایز باشد!

استقلال شانسی برای قهرمانی در لیگ 23 دارد؟

اسکواد استقلال؛ قهرمانی می تواند سورپرایز باشد!

به گزارش منیبان، سومین تیم در این لیست، استقلال است که فصل پیش در لیگ برتر سوم شد و البته در فینال جام حذفی به پرسپولیس باخت و جام حذفی را از دست داد. البته باخت استقلال به پرسپولیس در فینال حذفی هم باعث شد تا ساپینتو از استقلال برود و هم اینکه حجت کریمی، سرپرست وقت باشگاه مورد انتقاد شدید قرار بگیرد. پس از اولین جلسه تمرین استقلال با جواد نکونام سرمربی استقلال و حضور اوباش معروف در این تمرین، کریمی و همراهانش زیر فشار رفتند. پس از این فشار، خبر مذاکره با بیرانوند برای استقلالی شدن، قمار حجت کریمی در استقلال شد. او قمار را باخت و با شکست در این قمار و ماندن بیرانوند در پرسپولیس، کریمی از استقلال برکنار شد و علی خطیر جانشین او شد. وضعیت نقل و انتقالاتی استقلال به همین دلیل بغرنج شد که وزیر ورزش و جوانان، حدود دو ماه و اندی قبل با انتخاب علی خطیر مخالفت کرد. در حالیکه خطیر گزینه سازمان خصوصی سازی پس از اعلام نتایج مصاحبه و آزمون های این سازمان برای انتخاب مدیران باشگاههای استقلال و پرسپولیس بود، اما وزارت ورزش و جوانان، حجت کریمی را برای سرپرستی باشگاه انتخاب کرد. فرایند انتخاب سرمربی و البته نقل و انتقالات بازیکنان، با این فرایندها به تاخیر افتاد.

همواره دست و پا بسته

دکترین استقلال برای این فصل چنین نوشته شد:" حذف همه آنچه یک تیم برای موفقیت، نیاز دارد." موتیف «معمولی»سازی که بارها از زبان بازیکنان و هواداران این تیم شنیده شده و خواهد شد، دقیقا از چنین نقشه راهی می‌آید. البته با حضور علی خطیر به عنوان مدیرعامل و البته جواد نکونام به عنوان سرمربی، هواداران امیدوار شدند که فرایند «معمولی» سازی اتفاق نیفتد. هر چند برخی هم عقیده دارند، استقلال هیچگاه معمولی نخواهد شد و به قول علی خطیر، تیم رویایی را باید ساخت. استقلالی که دست کم 600 میلیارد تومان بدهی دارد و برای رو به راه شدن، باید آوار برداری کند.

* ورودی

آرمین سهرابیان دوباره برگشته تا جانشین خوبی برای آنهایی باشد که رفته‌اند. ایمان سلیمی مدافعی که در تراکتور نمایش خوبی است اما با بدشانسی رباطش پاره شد، بعد از تقریبا یک فصل نیمکت‌نشینی در رفسنجان و یک فصل قبلش بازی نکردن به دلیل پارگی رباط صلیبی، جذب استقلالی شد که 2 مدافع به نامهای سیلوا و عارف غلامی را ندارد. البته سیلوا فسخ کرده و رفته اما عارف غلامی را خود نکونام نخواسته بود. درهر حال نظر نکونام درباره غلامی عوض شده اما حالا که نظر عوض شده، توقع غلامی بالا رفته است. در نقل و انتقالات استقلال، مهرداد محمدی، فعلا تنها برگ «آس» نکونام در بازار نقل و انتقالات بوده است. آریا برزگر مهاجم تیم امید ایران صاحب پیراهن شماره 10 شده و خالدآبادیِ جوان برای شوک دادن به حسینی و بیمه شدن دروازه، اضافه شده است. خالدآبادی هم دروازه بان تیم امید است. البته استقلال از هرنظر لیستش پر است و حالا باید برای خالی کردن لیست تلاش کند.

* خروجی

استقلال فصل پیش دو بازیکن قرضی گرفته بود و البته این بازیکن فرشته های نجات تیم در بازیهای بزرگ نشدند. محبی و قایدی در مقابل پرسپولیس و سپاهان فروغ چندانی نداشتند. بازیکن قرضی هم اختیارش دست باشگاه مبدا است. البته آجورلو، بعدها فتح الله زاده و حتی حجت کریمی وعده داده بودند، بند قرضی قرارداد محبی را دائمی می کنند اما از این کار ناتوان بودند تا محبی از استقلال جدا شود و بازیکن تیم  روستوف روسیه شود. ماجرای مهدی قایدی هم که مشخص بود. او را هیچ رقمه نمی شد به صورت دائمی از شباب الاهلی گرفت اما ادامه روند قرضی ماندنش در استقلال چیزی نزدیک به 75 میلیارد تومان برای استقلال آب می خورد. در این میان آرمان رمضانی با استقلال فسخ کرد و البته سجادشهباززاده به مس رفسنجان پیوست. علیرضا رضایی هم قرار است از استقلال جدا شود. البته گفته می شود حامدی فر و زواری در لیست خروج نکونام هستند. باید منتظر ماند و دید استقلال چه در ادامه نقل و انتقالات چه خواهد کرد.

* علامت سوال

در استقلال قرار است چه کسی گل بزند؟ مهدی قایدی و محمد محبی رفته‌اند. استقلال مطمئنا مهاجم خارجی خواهد خرید. البته پیمان بابایی هم ماندنی شده اما او آنقدرها هم برای استقلال قابل اتکا نیست. به قول معروف استقلالی ها باید فقط روی یامگا و پنالتی‌هایش حساب کنند و البته منتظر درخشش محمدی بمانند.البته گفته می شود که تورس هم به عنوان هافبک قرار است به استقلال بپیوندد و علاوه بر او هم استقلالی ها در پستهای دفاع، وینگر و مهاجم هم خارجی می گیرند.

* اتفاق ویژه

دقتی که در خالی کردن استقلال از ستاره طی چند فصل اخیر وجود داشته، در هر رشته علمی دیگری بود، نتایج شگفت‌انگیزی برای بشریت به همراه داشت. این رویه امسال با راهنمایی مهدی قایدی و محمد محبی به سمت درب خروج انجام شد: مردانی که 36 گل فصل قبل آبی‌ها را زدند یا ساختند. پیش از آنها، چنین اتفاقی برای حسین‌زاده، تیام، سید مجید حسینی، صیادمنش، جپاروف و چند نفر دیگر رخ داده بود؛ بنابراین در استقلال عمر مفید یک ستاره در بهترین حالت فقط یک سال است!

* بیلان تاریخ

برای رسیدن به بهترین تیم در بیشتر آیتم‌های تاریخ لیگ برتر، مقصدی جز استقلال وجود ندارد. آنها 1226 امتیاز از 672 بازی گرفته و صدرنشین جدول هستند با بهترین خطوط حمله و دفاع و البته مقتدرانه‌ترین نتایج در بازیهای بیرون از خانه. استقلال با نکونام در این فصل به اولین تیم این بازیها با 1000 گل زده تبدیل خواهد شد. استقلال همیشه تا لب چشمه رفته و تشنه برگشته است. شاید هر تیم دیگری به جای استقلال بود و چنین شرایط امتیازی داشت، دو برابر این تعداد قهرمانی را در لیگ برتر بدست آورده بود. 

* پیش‌بینی

صحبت از قهرمانی، خوش بینانه است چون استقلال به نسبت مدعیان سنتی (پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و حتی گل‌گهر)، اسکواد ضعیف تری دارد اما در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست. مطمئنا استقلال بین چهار تیم بالای جدول خواهد بود چرا که بودن روی پله‌های پنجم به بعد هم اصولا در ژن استقلال جایی ندارد. بنابراین استقلال نکونام شاید اینطور تعریف شود: تیمی جزو مدعیان و جزو بالانشینان که قهرمان شدنش، یک معجزه کامل فوتبالی است. 

* برنامه بازیها تا پایان هفته پنجم

هفته اول: در خانه صنعت نفت

هفته دوم: میزبانی از ملوان

هفته سوم: در مهمانی سپاهان

هفته چهارم: دربیِ استقلالی در خانه

هفته پنجم: دربی


ت ت
کدخبر: 168851 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها