مهاجمانی که راهی جز درخشیدن ندارند؛ فصل احیا

برخی از مهاجمان شاغل در فوتبال ایران باید بعد از مدت‌ها بار دیگر توانایی خود را نشان دهند و بازگشتی باشکوه را خلق کنند.

مهاجمانی که راهی جز درخشیدن ندارند؛ فصل احیا

به گزارش منیبان، چیزی تا آغاز فصل جدید فوتبال ایران باقی نمانده و به همین خاطر از سرعت و شدت نقل‌وانتقال بازیکن بین تیم‌ها کاسته شده و تقریبا هر باشگاه نیازمندی‌های خود را در بازار تا حد زیادی مرتفع کرده است. باید به زودی بازیکنان زیادی را در لباس تیم‌های جدید مشاهده کنیم و ببینیم که آن‌ها در آزمون جدید خود چه عملکردی خواهند شد. برخی از این نفرات انگیزه‌های فراوانی برای احیا کردن خود دارند و شاید در آینده دیگر چنین فرصتی نصیب‌شان نشود.

کاوه رضایی

فصل گذشته، فصلی کابوس‌وار برای کاوه رضایی بود. او بعد از چند سال به فوتبال ایران برگشت تا برای تیم محبوبش استقلال به میدان برود. چند روز در تمرینات این تیم حاضر شد اما خالی نشدن لیست آبی‌ها و عدم رضایت بازیکنانی چون امیرارسلان مطهری به خروج از لیست، کار را به جایی رساند که کاوه در انتقالی اجباری راهی تراکتور تبریز شود. مهاجم اسبق شارلوا خیلی زود دچار مصدمیت شد اما با زدن 2 گل و نمایشی قابل قبول، اعتماد پاکو خمس را جلب کرد. با این وجود رضایی علاقه‌ای به ماندن نداشت و قراردادش را به صورت یک طرفه فسخ کرد. این ماجرا اما برای کاوه گران تمام شد و با شکایت تبریزی‌ها به کمیته وضعیت، آقای مهاجم تا پایان فصل خانه‌نشین شد. حالا اما رضایی برای فصل جدید مجددا به شهری برگشته که در آن خاطرات شیرینی را دارد. او به جای ذوب‌آهن در لباس سپاهان و زیر نظر ژوزه مورایس به بازگشتی بزرگ می‌اندیشد. یک اعاده حیثیت به معنای واقعی کلمه؛ آن هم در 31 سالگی. 

شهاب زاهدی

یکی از نکات عجیب زندگی فوتبالی شهاب زاهدی این است که او در سطح اول سه لیگ اروپایی (ایسلند، اوکراین و مجارستان) گل زده اما هنوز سابقه گلزنی در لیگ برتر فوتبال ایران را ندارد. شهاب در دوره اول حضورش در لیگ برتر موفق نشد با لباس تیم‌های پرسپولیس و ماشین‌سازی دروازه رقبا را باز کند و حالا در بازگشت به جمع سرخ‌پوشان تهرانی به چیزی جز شکستن این طلسم فکر نمی‌کند. نکته عجیب‌تر اما این است که ستاره سابق پوشکاش مجارستان در دیدارهای پیش‌فصل نتوانسته برای تیم یحیی گل‌محمدی گلزنی کند و یکی از دلایل اصرار کادرفنی پرسپولیس به جذب مهاجم خارجی، شاید همین مساله باشد. 

سجاد شهباززاده

چه کسی فکر می‌کرد سجاد شهباززاده در سومین دوره حضورش در استقلال تا این حد ناامیدکننده ظاهر شود و در 16 بازی حتی یک گل هم برای این تیم به‌ثمر نرساند؟ آقای گل بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در 2 فصل گذشته نمایشی دور از انتظار داشته و حالا در 33 سالگی به رفسنجان رفته تا در دل کویر یک مرتبه دیگر توانایی‌هایش را به رخ بکشد و نشان بدهد راه دروازه را گم نکرده است. مس، پنجمین تیم ایرانی‌ای است که شهباززاده قرار است برایش به میدان برود.

گادوین منشا

ششمین مقصد ایرانی ستاره نیجریه‌ای فوتبال ایران، فولاد خوزستان است. باتوجه به 33 ساله بودن گادوین منشا، ادامه حیات آقای گل بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران بستگی به عملکردش در فصل پیش رو دارد. منشا در فصلی که گذشت اصلا خوب کار نکرد و با 4 گل زده به کار خود پایان داد. او حالا زیر نظر علیرضا منصوریان باید بار دیگر همانند دوران حضورش در پیکان، پرسپولیس و فصل اولش در مس رفسنجان، با ارائه نمایشی تحسین‌برانگیز به همه اثبات کند که هنوز فوتبالش تمام نشده است و می‌تواند مهاجمی قابل اتکا باشد.


ت ت
کدخبر: 169365 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها