نتیجه یک تصمیم واپس‌گرایانه؛ خوش به حال سرخابی‌ها

لغو دیدارهای هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در بین تیم‌های مدعی به سود پرسپولیس و استقلال شد.

نتیجه یک تصمیم واپس‌گرایانه؛ خوش به حال سرخابی‌ها

به گزارش منیبان، در دنیای موازی در حال لحظه‌شماری برای آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بودیم اما در واقعیت، در فاصله 48 ساعت تا شروع بیست‌سومین دوره، تمام دیدارهای هفته نخست به بهانه گرمای هوا لغو شد. یک نشانه بسیار واضح برای فوتبال‌دوستان ایرانی تا بدانند در فصل پیش رو هم قرار نیست تغییر خاصی رخ بدهد و همچنان همه‌چیز روی همان پاشنه بی‌نظمی و واپس‌گرایی خواهد چرخید.اما این تاخیر لحظه‌آخری در بین مدعیان اصلی عنوان قهرمانی به ضرر یا به نفع کدام تیم‌ها خواهد بود؟ در شرایط طبیعی باید به این نتیجه می‌رسیدیم که همگی تیم‌ها از این اتفاق متضرر خواهند شد اما در فوتبال ایران که اکثر تیم‌ها برنامه‌های‌شان را دقیقه نودی انجام می‌دهند، این تاخیر به وجود آمده آن‌قدرها هم به مذاق تیم‌ها بد نبود.

به سود سرخابی‌ها

پرسپولیس و استقلال از عقب افتادن لیگ راضی هستند. جواد نکونام شاید خوشحال‌ترین فرد باشد. آبی‌ها عملکرد خیلی ضعیفی در فصل نقل‌وانتقالات داشتند و هنوز هم برای تکمیل ترکیب خود نیاز به چند خرید دارند. به همین خاطر تاخیر در برگزاری نخستین بازی لیگ بهترین خبر برای تیم سوم فصل قبل بود. حالا مدیریت باشگاه استقلال می‌تواند با جذب بازیکنان مدنظر، آبی‌ها را با آمادگی بیشتری روانه میدان کند. البته اگر در این روزها اتفاق خاصی رخ بدهد و بازهم مشکل جدیدی حادث نشود.اوضاع مدافع عنوان قهرمانی از رقیب سنتی بهتر است. با این وجود آن‌ها هم نسبت به تاخیر به وجود آمده حس مثبتی دارند. یحیی گل‌محمدی شدیدا در پی جذب یک مهاجم خارجی است و حالا آن‌ها زمانی اضافی به دست آورده‌اند تا پیش از شروع مسابقات این بازیکن را به خدمت بگیرند. پرسپولیس در شروع باید با آلومینیوم اراک پیکار داشته باشد و سرخ‌پوشان باید هر چه زودتر خرید مدنظر را انجام دهند تا با نفرات کامل پا به مسابقات بگذارند.

به ضرر خواهرخوانده‌های سابق

ماجرای 2 مدعی دیگر قهرمانی اصلا شبیه استقلال و پرسپولیس نیست. سپاهان و تراکتور پیش‌فصل ایده‌آلی را پشت سر گذاشتند. آن‌ها هم خریدهای قابل توجهی داشتند و هم زیر نظر سرمربیان خارجی خود اردوی خوبی در ترکیه برگزار کردند و به واسطه دیدارهای دوستانه‌ای که به انجام رساندند، در آمادگی کامل به سر می‌برند و منتظر بودند تا لیگ را با بازی مقابل یکدیگر آغاز کنند ولی عقب افتادن زمان شروع بازی‌ها برنامه این 2 تیم را با مشکل مواجه کرد. همین قضیه باعث شده تا هر 2 تیم حسابی از بابت دیر شروع شدن بازی‌ها عصبانی باشند و آن را تصمیمی در جهت منتفع شدن تیم‌های پایتخت‌نشین قلمداد کنند.


ت ت
کدخبر: 169368 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها