تاثیر جالب کاپیتان روی هر 4 گل استقلال

فرهاد مجیدی در این بازی مثل بازی گذشته به صورت همزمان از مثلث شیخ دیاباته،‌ مهدی قائدی و ارسلان مطهری در خط حمله استفاده کرد و با همان سیستم 1-3-2-4 بازی قبلی به میدان رفت اما وریا غفوری در این دیدار به عنوان دفاع راست به زمین رفت و با توجه به این که آبی ها با سیستم سه مهاجمه بازی می کردند، شاید بهتر بود وریا یا در پست وینگر راست بازی می کرد یا جایش را در ترکیب استقلال به احمد موسوی می داد. بهتر است بگوییم باید این قضیه را بپذیریم که وریا غفوری دیگر توان بازی در پست دفاع راست را ندارد. آن هم دفاع راستی که بار هجومی تیم هم بر روی دوش هایش باشد.

تاثیر  جالب کاپیتان روی هر 4 گل استقلال

به گزارش طرفداری، در بازی شب گذشته وریا غفوری روی هر چهار گل بازی تاثیر داشت و به رغم نشان دادن توانایی هایش در فاز هجومی، نتوانست عملکرد خوبی در خط دفاع داشته باشد. وریا به همان اندازه که در حمله موثر بود و هر دو گل استقلال را ساخت، در دفاع متزلزل نشان داد و البته بخشی از این تزلزل طبیعی است. او دیگر آن تمرکز سابق روی کارهای تدافعی را ندارد و بی احتیاطی هایی که اغلب در محوطه جریمه تیم خودی انجام می دهد، به واسطه نداشتن تمرکز است. وریا گل اول استقلال را پایه گذاری کرد. چپاس منجر به پنالتی گیری فرشید اسماعیلی متعلق به وریا بود و گل دوم هم محصول پاس مستقیم او به مهدی قائدی اما در عوض روی هر دو گل حریف هم ردپای او مشهود است؛

روی گل اول دریافتی استقلال شاید داور بازی اشتباه کرد اما وریا هم با بی احتیاطی مقابل چشمان داور پایش را بلند کرد. در سیستم جدید استقلال وظایف هجومی ای که به فولبک های تیم داده شده در عملکرد دفاعی آن ها تداخل ایجاد کرده است. فشار بازی گاها باعث می شود بازیکن از موقعیت مکانی خود در زمین خبر نداشته باشد.

وریا غفوری در این فصل بار ها نشان داده زمانی که در کار های هجومی شرکت می کند نمی تواند به خوبی وظایف دفاعی اش را اجرا کند اما سرمربیان استقلال اصرار عجیبی به دفاع راست بازی دادن او دارند. این در حالی است که وریا ذخیره خوبی مثل احمد موسوی دارد. البته در فصل های گذشته با توجه به این که جایگزین خوبی برای او در ترکیب نداشتند شاید می توانستیم این تصمیم آن ها را بپذیریم.


ت ت
کدخبر: 17332 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها