فولاد در برزخ سو‌ مدیریت/تیم متمول لیگ بدون سرمربی مقابل پرسپولیس

فولاد خوزستان، تیم ریشه‌دار فوتبال ایران؛ در شرایطی آماده مصاف با پرسپولیس به عنوان یکی از مهم‌ترین بازی‌های این فصل در لیگ برتر می‌شود که هنوز نامی قطعی به عنوان سرمربی برای این تیم عنوان نشده است.

فولاد در برزخ سو‌ مدیریت/تیم متمول لیگ بدون سرمربی مقابل پرسپولیس

به گزارش منیبان، این در شرایطی است که برزخ سو‌ مدیریت و تاثیرات آن روی نیمکت فولاد ماجرای تازه‌ای نیست. استارت فاصله هواداران فولاد با نیمکت تیم محبوبشان از زمان حضور جواد نکونام در فولاد زده شد و حتی علیرضا منصوریان با زمان چرب و نرمش موفق به ترمیم این فاصله نشد. تا جایی که تنها پس از سه بازی از لیگ امسال، پرونده‌ این مربی هم برای فولاد و هوادارانش بسته شد. حالا در آستانه یکی از مهمترین مسابقات لیگ برتر امسال، فولاد با کوله‌باری از بحران مانده و هواداران عصبانی و نیمکتی که سرمربی ندارد.

اولین شوک؛ خداحافظی عجیب نکونام

در شرایطی که هواداران فولاد دل چندان خوشی از جواد نکونام و تیمی که ساخته بود نداشتند، خداحافظی عجیب او از تیم در شب بازی با الهلال شوک بزرگی به آنها وارد کرد. در چنین شرایطی وعده‌ مذاکره با مربیان خارجی تنها قوت قلب مدیران باشگاه به هواداران بود. حضور مربیانی مثل خمس و‌ مورایس در تیم‌های تراکتور سازی و سپاهان به عنوان دو تیم هم سطح در تمول مالی با فولاد، سطح انتظار هواداران اهوازی برای اعلام نام سرمربی بزرگ تیمشان را بالا برده بود تا اینکه نام علیرضا منصوریان به‌ عنوان سرمربی فولاد خوزستان اعلام شد تا شوک دیگری به هواداران فولاد وارد شود.

منصوریان نامی که برای فولاد کوچک بود

علیرضا منصوریان در شرایطی هدایت فولاد را به دست گرفت که کارنامه‌هایی نه چندان چشمگیر از آلومینیوم اراک و صنعت نفت آبادان به عنوان آخرین تیم‌های تحت هدایتش در رزومه او ثبت شده بود. با این حال منصوریان فصل را با دو‌ رده صعود نسبت به جایگاهی که از نکونام تحویل گرفته بود، به پایان رساند. با این حال نه تنها این نتیجه بلکه زبان چرب و‌ نرم منصوریان با ادبیات معر‌وفش هم چاره ترمیم رابطه خراب هواداران فولاد و نیمکت تیمشان نشد. حالا و پیش از شروع لیگ، زمانی بود که نام سرمربی خارجی یا یک مربی ایرانی با سطحی بالاتر از منصوریان می‌توانست آتش خشم هواداران فولاد را خاموش کند. اما در عین ناباوری و‌ در شرایطی که هشتگ‌های اخراج منصوریان در صفحات مجازی هواداری و حتی صفحه رسمی باشگاه دیده می‌شد، فولاد فصل جدید را هم با منصوریان آغاز کرد!

شروع فصل با ناکامی سنگین پسران منصوریان

در شرایطی که فولاد در اولین بازی فصل با سه گل از گل گهر سیرجان شکست خورد، منصوریان خوش شانس بود که این ناکامی را در یک بازی بیرون از خانه تجربه می‌کرد. با این حال دومین بازی فولاد در دربی خوزستان و ورزشگاه فولاد آرنا، نه تنها روی چمن مستطیل سبز بلکه در گوی نازک شیشه‌ای برگزار میشد و ناکامی در این مسابقه مساوی با انفجار و پرتاب تکه‌های تیز گوی به سمت جایگاه منصوریان بود. شکست تیم منصوریان در هفته دوم خشم هواداران فولاد را شعله‌ور کرد و‌ کار تا جایی بالا گرفت که هواداران فولاد هم صدا با هواداران رقیب علیه تیم خودشان و سرمربی‌اش شعار دادند. همین موضوع با واکنش تند منصوریان در کنفرانس مطبوعاتیش همراه شد و او در مقابل رسانه‌ها با دلخوری اعلام کرد که در تمام عمر حرفه‌ای کاریش این سطح از توهین و‌ ناسزا را به چشم ندیده است.

و‌ سرانجام پایان منصوریان و فولاد

منصوریان که امیدوار بود در سومین بازی و در رویارویی با ملوان سر و سامانی به وضعیت تیمش بدهد در عجیب‌ترین نتیجه ممکن با ۴ گل از ملوان مهدی تارتار‌ سنگین‌ترین شکست ممکن را پذیرا شد. آمار سه باخت در سه بازی با ۸ گل خورده و تنها یک گل زده نتیجه‌ای بود که مدیران فولاد را با وجود حمایت‌های‌ بی‌سابقه‌شان از سرمربی که طبق شنیده‌ها از پشتوانه قوی سیاسی برخوردار بود، بر آن داشت که چاره‌ای جز اخراج وجود ندارد. 

گزینه‌های مطرح برای نیمکت خالی

از روز برکناری علیرضا منصوریان‌ تا امروز گزینه‌های مختلفی برای هدایت فولاد مطرح می‌شود. از برانکو ایوانکوچیچ، قربان بردیف و دراگان اسکوچیچ گرفته تا گزینه‌های ایرانی چون مهدی تارتار، محرم نویدکیا و محمد ربیعی. جالب اینجاست که محمد ربیعی در شرایطی به عنوان جدی‌ترین گزینه ایرانی فولاد مطرح می‌شود که در شروع فصل به عنوان مربی آزاد شرایط ساده‌تری برای پیوستن به فولاد داشت و حالا فولادی‌ها با مانع بزرگی مثل قرارداد او با باشگاه ذوب آهن و مخالفت مدیران اصفهانی با جدایی مربی موفقشان رو به رو هستند. در چنین شرایطی باید منتظر تصمیم نهایی مدیران فولاد برای انتخاب سرمربی و خروج تیمشان از بحران نشست و دید گره پیچیده نیمکت فولاد و‌ هواداران خوزستانی به دست کدام مربی باز خواهد شد.

با همه این‌ها محتمل‌ترین اتفاق در بازی فولاد مقابل پرسپولیس حمایت هواداران از تیمشان پس از مدت‌ها قهر و دوری حتی با وجود نیمکتی است که هنوز سرمربی ندارد.

نویسنده: سنا حیدریان

ت ت
کدخبر: 173768 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها