یک تیر و 5 هدف برای تراکتوری‌ها؛ آسمان ناگهان آفتابی شد!

شکست دادن مس رفسنجان در تبریز باعث شد تا تراکتوری‌ها بتوانند از بحران به‌وجود آمده خیلی زود خارج شوند.

یک تیر و 5 هدف برای تراکتوری‌ها؛ آسمان ناگهان آفتابی شد!

به گزارش منیبان، تراکتور فصل جدید رقابت‌های باشگاهی را با 3 شکست پیاپی مقابل سپاهان اصفهان، پرسپولیس تهران و شارجه امارات آغاز کرد؛ 3 شکستی که باعث شد تا شاگردان پاکو خمس همسایه فولاد خوزستان در قعر جدول لیگ بیست‌وسوم شوند و ناکام در صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بودند و در همان مرحله پلی‌آف از گردونه این رقابت‌ها کنار رفتند. این 3 شکست متوالی باعث شد تا هواداران پرشمار تراکتور به شدت علیه عملکرد فنی بازیکنان تیم‌شان موضع گیرند و در سوی دیگر، پاکو خمس رفته‌رفته به روزهای دشوار کاری‌اش در تبریز نزدیک می‌شد و احتمال اعطای اولتیماتوم از سوی مدیران باشگاه وجود داشت. شاگردان خمس برای دور کردن سایه بحران از تیم‌شان راهکاری جذب شکست دادن مس رفسنجان در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران نداشتند؛ اتفاقی که شب گذشته رخ داد و در واپسین دقایق سرخ‌پوشان تبریزی موفق شدند دروازه حریف خود را باز کنند و با کسب بردی اقتصادی، طلسم‌های مهمی را علیه تیم‌شان شکستند تا بحران زودرس به‌وجود آمده موقتاً از اردوی تراکتور رخت بر ببندد و سرخ‌پوشان تبریزی بتوانند با روحیه مناسب‌تری در ادامه فصل شرکت کنند. جالب آنکه تا ثانیه‌هایی پیش از ثبت گل برتری تراکتور، هواداران این تیم مشغول سر دادن شعارهای تندی علیه بازیکنان تیم‌شان بودند اما به یک‌باره جو سکوها به سود شاگردان خمس تغییر کرد. پیروزی برابر مس رفسنجان باعث شد تا چند طلسم مهم برای سرخ‌پوشان تبریزی به صورت همزمان شکسته شود.

و سرانجام سلام به کلین‌شیت

حسین پورحمیدی یکی از چهره‌های ویژه بازار نقل‌وانتقالات تابستانه بود که مدیران باشگاه تراکتور تصمیم به حفظ او گرفتند و محمدرضا اخباری از تراکتور جدا شد. پورحمیدی که در 2 فصل گذشته در جمع برترین دروازه‎‌بانان فصل بود، شروعی ناامیدکننده در تراکتور داشت و اشتباهات سریالی او در کنار خط دفاعی باتجربه تراکتور با حضور بازیکنانی مانند شجاع خلیل‌زاده و عارف آقاسی زمینه‌ساز شکست‌های سریالی تراکتور شد. شب گذشته خط دفاعی سرخ‌پوشان تبریزی عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشت تا سرانجام چشم‌انتظاری پورحمیدی برای ثبت کلین‌شیت در تبریز به پایان برسد و او اولین کلین‌شیت خود در لیگ بیست‌وسوم را به‌ثبت برساند.

نوار باخت‌های سریالی پاره شد

سرخ‌پوشان تبریزی تا پیش از مسابقه شب گذشته، 4 بازی اخیر خود را با شکست به پایان برده بودند؛ از دوئل با استقلال تهران که با باخت سنگین 7 گله خاتمه یافت تا شکست برابر سپاهان اصفهان، پرسپولیس تهران و شارجه امارات. شاگردان پاکو خمس شب گذشته موفق شدند این طلسم را بشکنند و با شکست دادن مس رفسنجان موفق شدند بعد از 4 مسابقه متوالی پذیرش شکست در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، طعم شیرین پیروزی را بچشند و از روزهای بحرانی فاصله بگیرند.

دشت اولین امتیازات در لیگ بیست‌وسوم

تراکتور یکی از 2 تیم بدون امتیاز در جدول رده‌بندی لیگ بیست‌وسوم تا پیش از آغاز هفته چهارم بود؛ آن‌هم در شرایطی‌که حتی شمس‌آذر که 3 امتیاز منفی در کارنامه‌اش دارد، توانسته جمع امتیازات خود را مثبت کند اما تراکتوری‌ها تا پایان هفته سوم با قبول 2 شکست و البته تعویق یک مسابقه‌شان نتوانسته بودند از عدد صفر عبور کنند که سرانجام این طلسم شب گذشته شکسته شد و سرخ‌پوشان تبریزی که از آن‌ها به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم یاد می‌شود، موفق شدند 3 امتیاز شیرین دیدار خانگی را به‌دست آورند و خود را از قعر جدول دور کنند.

انتقامی که گرفته شد

سرخ‌ها فصل گذشته در بازی رفت‌وبرگشت مقابل مس رفسنجان شکست خوردند. در بازی رفت، قربان بردیف سرمربی تراکتور بود و در مسابقه برگشت هم هدایت این تیم برعهده پاکو خمس بود اما با این‌حال نتیجه بازی تغییر نکرد و هر 2 مسابقه با برتری یک‌گله مس رفسنجان به پایان رسید. شاگردان در مسابقه دیشب توانستند انتقام 2 شکست متوالی در فصل گذشته را از حریف رفسنجانی خود بگیرند تا ضمن انتقام‌گیری هم از بحران خارج شوند و هم حریف خود را بیش از پیش در بحران غوطه‌ور کنند.

و بازهم تعویضی طلایی از خمس

پاکو خمس نشان داده در انجام تعویض برای تغییر جریان مسابقه به سود تیمش تبحر دارد. در فصل جاری تراکتوری‌ها توانسته‌اند 3 گل به‌ثمر برسانند که هر 3 گل روی درخشش مهره‌های تعویضی خمس بوده است. در جریان بازی با سپاهان، عارف رستمی و سعید کریم‌آذر با همکاری یکدیگر روی دروازه طلایی‌پوشان موقعیت ایجاد کردند و کریم‌آذر اولین گل تراکتور در لیگ بیست‌وسوم را به‌ثمر رساند. در دیدار با شارجه که با برتری 3 بر یک حریف اماراتی خاتمه یافت، مهدی هاشم‌نژاد در نقش یار تعویضی به ترکیب تراکتور اضافه شد و توانست گلزنی کند. شب گذشته هم مهدی حسینی و مهدی عبدی به عنوان یار جانشین به وارد ترکیب سرخ‌پوشان تبریزی شدند که حسینی سازنده گل برتری تراکتور شد و عبدی هم در نقش تمام‌کننده درخشید تا بیش از پیش توانایی خمس در انجام تعویض‌های موفق نمایان شود.


ت ت
کدخبر: 173858 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها