پرده تازه از یک جنگ بزرگ؛ ساکت پای تاج را هم به پرونده جنجالی باز کرد

مدیرعامل سپاهان در نامه‌ای سرگشاده به رئیس فدراسیون فوتبال علیه حواشی ایجاد شده در روزهای گذشته واکنش نشان داد.

پرده تازه از یک جنگ بزرگ؛ ساکت پای تاج را هم به پرونده جنجالی باز کرد

به گزارش منیبان، فدراسیون فوتبال پیش از آنکه لیگ بیست‌وسوم آغاز شود به سراغ تغییر و تحولات در قوانین نقل‌وانتقالاتی رفت و بعد از طرح چندین پیشنهاد مختلف، سرانجام قوانین جدید در هیات‌رئیسه تصویب شد تا رسمیت پیدا کند. یکی از جنجالی‌ترین مفاد قانون جدید، موضوع بازگشت سقف بودجه به فوتبال ایران بود؛ آن‌هم در شرایطی که گفته می‌شد در فصل گذشته برخی تیم‌ها هزینه‌ای بیش از 500 میلیارد تومان داشته‌اند! موضوعی که حتی حمید سجادی وزیر پیشین ورزش‌وجوانان هم نسبت به آن واکنش نشان داد و مدعی شد که یکی از تیم‌های شهرستانی 570 میلیارد تومان در فصل گذشته هزینه کرده است!

مسئولان فدراسیون با قید چندین تبصره، سقف بودجه فصل جدید را برای تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند، 325 میلیارد تومان عنوان کردند و سایر تیم‌ها حدود 300 میلیارد تومان حق هزینه‌کرد در فصل جدید را داشتند. این قانون از همان روز نخست که وضع شد، مخالفان پرشماری داشت که جدی‌ترین مخالف آن‌هم محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان بود؛ آن‌هم در حالی‌که ساکت، خود یکی از اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال است اما گفته می‌شود که حاضر به امضای صورت‌جلسه تصویب این قانون نشده است.باشگاه سپاهان با مدیریت محمدرضا ساکت در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه فعالیت چشمگیری داشت و طلایی‌پوشان اصفهانی ستاره‌های سرشناسی را به خدمت گرفتند؛ از دائمی‌کردن قرارداد پیام نیازمند تا خرید هادی محمدی، احسان پهلوان، رضا شکاری، رضا اسدی، کاوه رضایی، برایان دابو و عیسی آل‌کثیر. البته که سپاهانی‌ها به‌واسطه قانون جدید فعلاً نتوانسته‌اند قرارداد دابو و آل‌کثیر را ثبت کنند که همین مسئله باعث شده تا یکی از جنجالی‌ترین مناقشات فوتبال ایران در سالیان گذشته شکل گیرد.

اتحاد سرخابی‌ها علیه حریف اصفهانی

باشگاه استقلال با استناد به قوانین نقل‌وانتقالاتی وضع شده، از حریف اصفهانی خود شکایت کرده و مستند به قانون مصوب هیات‌رئیسه، آبی‌ها معتقدند باتوجه به سقف‌شکنی سپاهانی‌ها، باید نتایج دیدارهای این تیم در فصل جدید 3 بر صفر شود. باتوجه به حضور علی خطیر در کمیته نقل‌وانتقالات پیش از شروع فصل جدید و حالا فعالیت او در کسوت مدیرعامل استقلال، مطمئنا خطیر اشراف کاملی به قوانین جدید دارد و این موضوع می‌تواند برای سپاهانی‌ها دردسرساز شود.پرسپولیسی‌ها هم در شرایطی مشابه حریف همشهری خود وارد این مناقشه جنجالی شده‌اند و بعد از چند جبهه‌گیری رسانه‌ای، رسماً نامه شکایت باشگاه پرسپولیس علیه فعالیت نقل‌وانتقالاتی سپاهان تنظیم شده تا سرخابی‌های پایتخت در اقدامی مشترک و با اتحادی کم‌نظیر در فصول اخیر، علیه فعالیت نقل‌وانتقالاتی سپاهان موضع گیرند. البته که در نقطه مقابل سپاهانی‌ها تلاش می‌کنند تا در این مناقشه جنجالی، پا پس نکشیده و در مقابل هجمه‌ها و شکایت‌ها ایستادگی کنند!

سپاهانی‌ها پا پس نمی‌کشند!

محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان ساعتی پیش نامه‌ای جنجالی را خطاب به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نوشت و علیه شرایط به‌وجود آمده موضع گرفت. ساکت در شرایطی این نامه را تنظیم کرده که تاج در روزهای گذشته در تلاش بوده تا واکنشی به مناقشه ایجاد شده نداشته باشد و این موضوع از طریق مجاری قانونی و انضباطی کارش پیش‌روی کند؛ آن‌هم در حالی‌که تصور می‌شد باتوجه به دوستی دیرینه ساکت و تاج، رئیس فدراسیون فوتبال موضع حمایتی خود را در این زمینه اعلام کند اما در این میان سکوت تاج در نوع خود جالب‌توجه است.مدیرعامل سپاهان در بخشی از نامه بلندبالای خود خطاب به تاج علیه رویه مدیران فدراسیون در روزهای گذشته موضع گرفته و نوشته است: «برخی افراد صاحب عنوان در مجموعه فدراسیون فوتبال، با به کار بردن الفاظ مختلف و همچنین تشویش اذهان عمومی، موجب به هم ریختن ذهن اهالی فوتبال و دستگاه های مختلف شده و بر خلاف واقع، زمینه سیاه‌نمایی‌های بسیاری را برای اهالی فوتبال فراهم کرده‌اند. از سوی دیگر عدم اشراف عزیزان تحت مدیریت حضرتعالی به الفاظ حقوقی و موارد قراردادی و اصرار به بیان نمودن موارد اشتباه در مصاحبه‌های پیاپی برای اینجانب جای سوال دارد».

تاج کدام سمت می‌ایستد؟

استقلال و پرسپولیس شکایت خود را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برده‌اند و در این میان، سپاهانی‌ها همزمان با شکایت علیه اظهارات مدیران سرخابی‌های پایتخت، نامه‌ای را هم خطاب به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال تنظیم کرده‌اند. تاج در روزهای گذشته هیچ اظهارنظر رسمی در این‌باره نداشته اما منصور قنبرزاده نایب‌رئیس دوم فدراسیون صحبت‌های مهم و کدگذاری شده‌ای را انجام داده که همین صحبت‌ها باعث شده تا بیش از پیش سرخابی‌های پایتخت برای شکایت از سپاهان مصمم شوند.قنبرزاده در واکنش به نامه محرمانه نهادهای نظارتی درباره روند نقل‌وانتقالاتی سپاهان گفته بود: «نامه محرمانه بود یا غیرمحرمانه. اگر محرمانه باشد، نباید دروغ بگویم. در جریان نامه هستم، اما به دلیل محرمانه بودن، عرف اداری و اخلاق حکم می‌کند، عمومی نکنیم. نفیا، اثباتا و اصالتا چیزی را تایید یا رد نمی‌کنم. با سازمان لیگ ۲ مکاتبه شده و حتی درمورد یک بازیکن ایرانی خود ما را زیر سوال بردند. گفتند چرا سازمان لیگ کنترل نکرده است. بازیکنی در یکی از باشگاه‌ها داشتیم که قراردادش ریالی بوده، اما گفتند هرچه نرخ ارز تغییر پیدا کرد، مبلغ قراردادش افزایش پیدا کند. اخلاقی نیست اسم باشگاه را بیاوریم، اما موضوع در دست پیگیری است».

مهدی تاج به نظر می‌رسد راه چاره‌ای جز نشان دادن واکنش ندارد. از طرفی استقلال و پرسپولیس علیه سپاهان اعلام موضع کرده‌اند و از طرف مقابل، سپاهانی‌ها علیه رقبای تهرانی موضع گرفته‌اند و البته کنایه‌ای هم به مسئولان فدراسیون به‌ویژه منصور قنبرزاده‌ زده‌اند. در این شرایط مطمئنا تاج برای موضع‌گیری کار بسیار دشواری را دارد؛ همان‌طور که اعضای کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال کار بسیار دشواری برای بررسی ادله ارائه شده از سوی 3 باشگاه دارند. آنچه واضح است اینکه مناقشه به‌وجود آمده تداوم دارد و با توجه به نامه امروز ساکت به تاج، باید منتظر روزهای جنجالی‌تر هم ماند؛ مناقشه‌ای که فرجام آن نامعلوم است و مطمئنا می‌توان به آن عنوان یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های فوتبال ایران را اختصاص داد.


ت ت
کدخبر: 174709 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها