تمدید شکست‌ناپذیری‌های قلعه‌نویی؛ به یاد باخت مقابل استقلال!

امیر قلعه‌نویی در 8 تجربه اخیر سرمربیگری‌اش در فوتبال ایران شکستی را متحمل نشده است.

تمدید شکست‌ناپذیری‌های قلعه‌نویی؛ به یاد باخت مقابل استقلال!

به گزارش منیبان، تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته در دیداری تدارکاتی و بیرون از خانه توانست در شب گلزنی محمد محبی بردی یک‌گله را مقابل تیم ملی بلغارستان به‌دست آورد؛ بردی که باعث شد تا بردهای سریالی قلعه‌نویی در تیم ملی ادامه داشته باشد. البته که در این میان انتقاد وارده به کادرفنی تیم ملی، انتخاب رقبای کم‌نام‌ونشان برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی است و بررسی آمار و ارقام نشان می‌دهد که طرح این انتقاد چندان هم غیرمنطقی نیست و در قیاس با تیم‌های برتر قاره آسیا، تیم ملی فوتبال ایران حریفان تدارکاتی مطرحی را در مقابل خود نمی‌بیند.امیر قلعه‌نویی شب گذشته برای ششمین‌بار روی نیمکت تیم ملی ایران در دوره جدید حضور پیدا کرد که بازهم توانست رکورد شکست‌ناپذیری‌اش را حفظ کند. قلعه‌نویی در دوره اول حضورش به عنوان سرمربی در تیم ملی ایران توانست در 17 مسابقه، 10 برد به‌دست آورد و 6 تساوی و یک شکست در کارنامه او به چشم می‌خورد اما در دوره جدید، بردهای سریالی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه دارد و او توانسته رکورد جالب‌توجهی را از خود به جای بگذارد.

8 بازی بدون باخت برای قلعه‌نویی

قلعه‌نویی پیش از آنکه در قامت سرمربی تیم ملی فوتبال ایران کارش را آغاز کند، هدایت تیم گل‌گهر سیرجان را در لیگ برتر برعهده داشت. سرمربی کهنه‌کار فوتبال ایران بعد از قبول شکست مقابل استقلال تهران، موفق شد برابر تیم‌های نفت مسجدسلیمان (در لیگ برتر) و فولاد خوزستان (در جام حذفی) جشن پیروزی بگیرد و کارش را در تیم سیرجانی با 2 برد پیاپی به پایان برد و سپس در قامت سرمربی جدید تیم ملی جانشین کارلوس کی‌روش شد و هدایت یوزهای ایرانی را برعهده گرفت.سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران در نخستین گام برابر روسیه شاگردانش را به میدان فرستاد که این مسابقه با نتیجه تساوی به پایان رسید اما بعد از آن، ملی‌پوشان موفق شدند برابر کنیا به پیروزی برسند و سپس در فیفادی ماه ژوئن در مسابقات کافا 2023، 3 برد پیاپی برای تیم ملی ایران مقابل تیم‌های ملی افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان به‌دست آمد و شب گذشته هم شاگردان قلعه‌نویی توانستند بلغارستان را از پیش بردارند تا در 8 بازی پیاپی، امیر قلعه‌نویی شکستی را در عرصه ملی و باشگاهی تجربه نکند و 7 برد و یک تساوی در کارنامه او به چشم آید!

رکوردی که از 200 روز عبور می‌کند؟

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی خود در فیفادی ماه سپتامبر باید 21 شهریورماه به مصاف تیم ملی آنگولا برود. در صورت تداوم شکست‌ناپذیری شاگردان امیر قلعه‌نویی، این سرمربی باتجربه می‌تواند رکورد شکست‌ناپذیری خود در عرصه باشگاهی و ملی را به عدد 9 برساند و بیش از 200 روز شکست‌ناپذیری را در کارنامه خود ثبت کند که رکوردی جالب‌توجه است. البته که برای رساندن این رکورد به یک‌سال، روزهای سختی در انتظار قلعه‌نویی است و حریفانی مانند اردن، قطر و عراق در انتظار شاگردان او در فیفادی بعدی هستند.امیر قلعه نویی امید به آن دارد تا با حفظ این رکورد ویژه بتواند تیم ملی ایران را به جام ملت‌های آسیا برساند و با حضور در جمع 4 تیم برتر، رسماً مجوز ادامه فعالیت روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران را تا جام جهانی 2026 بگیرد. البته که قلعه‌نویی معتقد است قرارداد او با تیم ملی تا جام جهانی 2026 منعقد شده اما به نظر می‌رسد که عملکرد یوزهای ایرانی در جام ملت‌های آسیا 2023 در تعیین سرنوشت امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی نقش پررنگی خواهد داشت.


ت ت
کدخبر: 175311 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها