قدرت‌های آسیا و «فیفادی»ها؛ ما چه می کنیم و دیگران چه می‌کنند؟

جام ملتهای آسیا در ژانویه 2024 به میزبانی قطر برگزار خواهد شد.

قدرت‌های آسیا و «فیفادی»ها؛ ما چه می کنیم و دیگران چه می‌کنند؟

به گزارش منیبان، تورنمنتی که بعید است با قهرمانی تیمی جز مدعیان سنتی قاره کهن شامل ژاپن، ایران، کره جنوبی، عربستان، استرالیا و قطر به پایان برسد. البته ایران تیمی پرستاره است و بسیاری هنوز به این تیم امید دارند اما تیم ملی رقبای سرسختی دارد. ژاپن، کره جنوبی، عربستان و حتی همین قطر که با کارلوس کی روش، مطمئن یک حریف سرسخت به نظر می رسد. در این گزارش برنامه تیمهای مدعی آسیایی را در فیفادی بررسی کرده ایم.

* ژاپن

در فیفادی قبلی، 2 بازی تدارکاتی‌اش را برابر پرو و السالوادور برگزار کرد. ولی برای تعطیلات فعلی، برنامه بهتر و پر و پیمان‌تری دارد. آنها در این 2 بازی به مصاف آلمان و ترکیه می‌روند. آنها دیشب آلمان را در ولفسبورگ، چهار بر یک شکست دادند و جهان فوتبال را شگفت زده کردند. برنامه سامورایی‌ها برای فیفادی بعدی در مهرماه هم مشخص است و آنها برابر کانادا و تونس قرار می‌گیرند.

* عربستان

برنامه عجیبی را تدارک دیدند. فیفادی قبلی را از دست دادند و بدون بازی سپری کردند. برنامه شان برای فیفادی بعدی هم فعلا خالی است و رقیبی ندارد. آنها در این بازه تعطیلات اما به مصاف کاستاریکا رفتند که سه بر یک به این تیم باختند و این هفته هم با کره جنوبی بازی خواهند کرد.

* کره جنوبی

درست مانند ژاپن در فیفادی قبلی با پرو و السالوادور مصاف کردند. در این بازه زمانی هم برنامه‌شان اینطور است: بازی با ولز (که بدون گل تمام شد) و رویارویی با عربستان در این هفته. کره برای فیفادی بعدی هم بازی با تونس را برنامه‌ریزی کرده است و فعلا یک حریف دارد و برای بازی بعدی دنبال حریف می گردد.

* قطر

در فیفادی قبلی، برنامه فشرده‌ای داشتند و به مصاف نیوزیلند، هائیتی، هندوراس، پاناما و مکزیک رفتند که حاصل حضور در گلدکاپ بود. برای بازه زمانی فعلی، بازی با روسیه و کنیا تدارک دیده شده بود. دو بر یک به کنیا باختند و با روسیه پس فردا در الوکره قطر بازی می کنند. در فیفادی بعدی هم باید با ایران، اردن و عراق بازی کنند.

* ایران

افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان، رقبای‌ ایران در فیفادی قبلی در تورنمنت کافا بودند. در این فیفادی، برتری یک گله برابر بلغارستان رقم خورد و بازی با آنگولا هم در تهران در پیش است. فیفادی بعدی هم در تورنمنتی با حضور عراق، اردن و قطر خواهد گذشت که ایران با حداقل با دو تیم از این سه تیم بازی خواهد کرد. ایران قرار است در این تورنمنت اول با اردن بازی کند و در صورت برنده شدن با برنده عراق و قطر و در صورت بازنده شدن مقابل اردن با بازنده بازی عراق و اردن دیدار می کند.

* استرالیا

در 3 فیفادی سال 2023 تنها 4 بازی تدارکاتی انجام خواهند داد. بازی با آرژانتین چند ماه قبل برگزار شد. این بار به مصاف مکزیک می‌روند و در فیفادی پایانی سال میلادی، به مصاف انگلیس و نیوزیلند خواهند رفت که بهترین برنامه بین آسیایی‌هاست. فعلا  برای فیفا دی بعدی در مهرماه فعلا برنامه ای ندارند. 


ت ت
کدخبر: 175785 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها