سوباسا اوزارا و واکاشی زوما خیال‌بافی نبود؛ غفلت‌زده و سهل‌انگار ما بودیم!

ژاپن از دهه‌ها پیش نشان داد که دیگر به فوتبال آسیا قناعت نمی‌کند و پیروزی بر تیم‌های ایران، عربستان و کره جنوبی را کافی نمی‌بیند.

سوباسا اوزارا و واکاشی زوما خیال‌بافی نبود؛ غفلت‌زده و سهل‌انگار ما بودیم!

به گزارش منیبان؛ تیم ملی فوتبال آلمان در ورزشگاه فولکس واگن ولفسبورگ، با نتیجه‌ای تحقیرآمیز (۴-۱) مقابل ژاپن شکست خورد. آلمان جوری این بازی را باخت که رسانه‌های این کشور باور نمی‌کردند چنین اتفاقی رخ داده و هنوز در شوک این تراژدی هستند.در نقطه مقابل، این فوتبال ژاپن (و در مجموع ورزش این کشور) است که می‌تواند به سادگی اعلام کند از آسیا عبور کرده و دلیلی برای بازگشت دوباره نمی‌بیند. ژاپن که در گذشته‌های نسبتا دور، با ساخت انیمیشین فوتبالیست‌ها، آن‌چه به عنوان یک ایده‌آلیسم مطرح بود را به جهان عرضه کرد، آن‌قدر در این زمینه اغواگرانه پیش رفت که در باور کسی نمی‌گنجید روزی فوتبال این کشور، یکی از تیم‌های اساطیری دنیا را بتواند زمین‌گیر کند.

تیم ملی ژاپن

ژاپنی‌ها از همان‌زمان نشان دادند که دیگر به فوتبال آسیا قناعت نمی‌کنند و شکست دادن تیم‌های ایران، عربستان، کره جنوبی و... برایشان فضیلت خاصی به ارمغان نمی‌آورد. امروز پس از سال‌ها مشخص شد هدف ژاپن از ساخت کارتون فوتبالیست‌ها و شخصیت‌پردازی سوباسا اوزارا و واکاشی زوما، خیال‌بافی نبود. یعنی این ژاپنی‌ها نبودند که توهم فانتزی در آن دوران زدند بلکه این خودِ ما بودیم که در دهه ۶۰، سر از کار سامورایی‌ها در نمی‌آوردیم و نمی‌دانستیم افکار عمومی از ۳۰ سال قبل برای پذیرش قدرت فوتبال ژاپن در این مقطع زمانی، آماده شده بود.بذر اعتمادبه‌نفس و برنامه‌ریزی گسترده در فوتبال این کشور از همان‌موقع کاشته شد تا ژاپنی‌ها امروز، آلمان را با ۴ گل در هم بکوبند و ما هم به فکر طرح نقشه‌ای خاص از حالا باشیم؛ این‌که صعود از گروه مقدماتی در جام ملت‌های آسیا را یک اتفاق خارق‌العاده ارزیابی کنیم!


ت ت
کدخبر: 175887 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها