تازه‌ترین احتمالات از موعد دربی پایتخت؛ چهاردهمین مصاف سرخابی‌ها در مهر؟

یکی از مهم‌ترین چالش‌های مسئولان سازمان لیگ، تعیین زمان برگزاری دربی پایتخت است.

تازه‌ترین احتمالات از موعد دربی پایتخت؛ چهاردهمین مصاف سرخابی‌ها در مهر؟

به گزارش منیبان، لیگ برتر فوتبال ایران در بلاتکلیفی محض به سر می‌برد و آینده رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم نامشخص است؛ هر چند که روی کاغذ مسئولان سازمان لیگ بعد از تعویق رقابت‌های هفته ششم، برنامه هفته‌های هفتم، هشتم و نهم را در مقابل خود دارند اما با توجه به شانس بالای تیم امید ایران برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی، احتمالاً مسابقات هفته هفتم هم لغو خواهد شد تا عملاً رقابت‌های لیگ برتر تا بعد از فیفادی ماه اکتبر و اواخر مهرماه در تعطیلات به سر ببرد.مسئولان سازمان لیگ در حالی در تلاش هستند تا بتوانند برای ادامه رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم برنامه‌ریزی کنند که یکی از مهم‌ترین چالش‌ها، تعیین سرنوشت زمان برگزاری مسابقات دربی پایتخت است؛ دیداری که در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران قرار بود به انجام برسد اما موعد برگزاری آن نامشخص است و گمانه‌زنی‌های پرشماری درباره آن انجام شده است. یکی از جنجالی‌ترین گمانه‌زنی‌ها، برگزاری مسابقه در کشور قطر بود که به سرعت از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال تکذیب شد.

برگزاری دربی در اولویت قرار می‌گیرد!

استقلالی‌ها بعد از انجام مسابقه‌شان برابر استقلال خوزستان به تعطیلات رفته‌اند و دیدارهای آن‌ها برابر پرسپولیس و هوادار لغو شده و احتمالاً مسابقه‌شان برابر مس رفسنجان هم به‌واسطه حضور 3 آبی‌پوش در تیم امید، در صورت رسیدن این تیم به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی لغو خواهد شد. در طرف مقابل شرایط متفاوت است و پرسپولیسی‌ها بعد از رویارویی با فولاد خوزستان در هفته چهارم، با النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا رقابت کرده‌اند و خود را برای دوئل با الدحیل قطر آماده می‌کنند.

فیفادی ماه اکتبر از 17 تا 25 مهرماه خواهد بود؛ آن‌هم در شرایطی‌که تیم ملی ایران قرار است در تورنمنتی 4 جانبه به میزبانی کشور اردن شرکت کند. براساس برنامه‌ریزی انجام شده برای این رقابت‌ها، شاگردان قلعه‌نویی 21 مهرماه در مرحله نیمه‌نهایی به میدان می‌روند و تیم ملی ایران باید 24 مهرماه هم مسابقه رده‌بندی و یا فینال دومین دیدار خود را برگزار کنند و قرار است بلافاصله کاروان تیم ملی به تهران بازگردد. با توجه به قانون برگزاری مسابقات باشگاهی 72 ساعت بعد از بازی‌های ملی، عملاً مسئولان سازمان لیگ می‌توانند از 27 مهرماه برای برنامه‌ریزی ادامه رقابت‌های لیگ برتر اقدام کنند.سعید فتاحی مسئول سابق برگزاری مسابقات لیگ برتر که این روزها به عنوان معاون ورزشی باشگاه مس رفسنجان فعالیت می‌کند، روز گذشته از مسئولان سازمان لیگ خواسته بود تا برنامه‌ریزی مجددی برای رقابت‌های لیگ برتر انجام بدهند و مسابقات از هفته پنجم پیگیری شود؛ خواسته‌ای که گفته می‌شود در صورت لغو مسابقات هفته هفتم، عملی خواهد شد و همین موضوع باعث شده تا برگزاری دربی پایتخت و دیدارهای معوقه هفته پنجم در اولویت قرار گیرد.

28 مهرماه، زمانی ایده‌آل برای برگزاری دربی؟

پرسپولیس دوشنبه دوم آبان‌ماه باید در تهران سومین بازی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کند و سرخ‌پوشان پایتخت باید به مصاف استقلال تاجیکستان بروند. با توجه به فاصله زمانی 27 مهرماه تا دوم آبان‌ماه، احتمالاً مسئولان سازمان لیگ از این فرصت برای برگزاری دربی پایتخت استفاده خواهند کرد و به نظر می‌رسد که دربی پایتخت احتمالاً در موعد جمعه 28 مهرماه برگزار خواهد شد تا سرخ‌پوشان پایتخت بعد از مصاف با استقلال تهران مهیای رویارویی با استقلال دوشنبه شوند!

مسئولان سازمان لیگ اگر بخواهند دیدار استقلال و پرسپولیس را به بعد از تقابل سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ قهرمانان آسیا موکول کنند، آن‌گاه تقابل سرخابی‌ها در آبان‌ماه برگزار خواهد شد که موعد احتمالی، دوشنبه هشتم آبان‌ماه است. با توجه به شانس حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی به نظر می‌رسد که جمعه 28 مهرماه موعد مناسب‌تری برای برگزاری دربی خواهد بود و باید دید آیا مسئولان سازمان لیگ رسماً این روز را به عنوان موعد تقابل شاگردان جواد نکونام و یحیی گل‌محمدی اعلام می‌کنند یا خیر.سرخابی‌های پایتخت در دوران رویارویی‌هایشان با یکدیگر، 13 بار در مهرماه مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که 4 مسابقه با برتری استقلال به پایان رسیده و 2 بار هم پرسپولیسی‌ها توانسته‌اند برنده دربی پایتخت در مهرماه شوند و 7 دیدار با نتیجه تساوی خاتمه یافته است. آخرین‌بار که دو تیم در مهرماه به مصاف هم رفته‌ند، پنجم مهرماه 1397 بود که در دور رفت هجدهمین دوره لیگ برتر، سرخابی‌ها به نتیجه تساوی بدون گل رضایت دادند و حالا باید دید بعد از 5 سال مجدداً مسابقه دربی پایتخت در مهرماه برگزار خواهد شد یا هواداران دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران همچنان باید چشم‌انتظار رویارویی تیم‌های مورد علاقه‌شان با یکدیگر بمانند.


ت ت
کدخبر: 177973 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها