الدحیل – پرسپولیس؛ «برندگان هت‌تریک» مقابل هم قرار می‌گیرند

الدحیل فصل گذشته در فوتبال باشگاهی قطر، جام ستارگان، لیگ ستارگان و جام حذفی را فتح کرد.

الدحیل – پرسپولیس؛ «برندگان هت‌تریک» مقابل هم قرار می‌گیرند

به گزارش منیبان، پرسپولیس دوشنبه شب در دومین بازی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در قطر میهمان تیم الدحیل خواهد بود. الدحیل حریف آشنایی برای پرسپولیس است. این تیم همان زمانی که لخویا نام داشت هم یک حریف سرسخت برای پرسپولیس بود. لخویا در سال 2017 با باشگاه الجیش قطر ادغام شد و نام باشگاه به الدحیل تغییر کرد. در فوتبال قطر البته باشگاه‌هایی مثل السد، الریان، الاهلی، العربی، الوکره و حتی الغرافه تیم‌های شناخته شده‌ای هستند اما الدحیل از زمانی که نامش لخویا بود داشت به یک باشگاه قدرتمند در فوتبال قطر تبدیل می‌شد.

آنها با سرمایه‌گذاری زیاد و جذب چند ستاره بزرگ کم‌کم خودشان را بزرگ کردند و حالا چند فصلی است که در کنار السد، دوقطبی فوتبال قطر را ایجاد کرده‌اند. البته السد معمولا دست بالاتر را داشته‌اند اما الدحیل هر گاه فرصت پیدا کرده توانسته قهرمانی‌های مهمی در قطر به دست بیاورد.یکی از این فرصت‌ها فصل گذشته به وجود آمد و الدحیل توانست درخشان‌ترین فصل فوتبالی تاریخ این باشگاه را رقم بزند. آنها ابتدا جام ستارگان قطر را فتح کردند. این جام البته با لیگ ستارگان قطر متفاوت است.جام ستارگان قطر با حضور 12 تیم لیگ ستارگان در دو گروه 6 تیمی برگزار می‌شود و دو تیم برتر هر گروه به مرحله نهایی می‌رسند. فصل گذشته الدحیل در نیمه نهایی السد را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و به فینال رسید. در فینال هم با یک گل ام صلال را برد و قهرمان شد.سپس نوبت به جام حذفی رسید. اینجا الدحیل و السد در فینال همدیگر را ملاقات کردند. این بار هم الدحیل بود که توانست با نتیجه دو بر صفر پیروز شود و جام حذفی را فتح کند.

تنها جام باقی مانده، لیگ ستارگان قطر بود که الدحیل در هفته آخر این جام را هم گرفت. شاگردان هرنان کرسپو در هفته آخر برای قهرمانی فقط به یک تساوی نیاز داشتند اما در ان بازی با نتیجه 5 بر دو الشمال را شکست دادند تا هیچ حرف و حدیثی باقی نماند.برتری همه‌جانبه الدحیل در فصل گذشته البته یک دلیل مهم هم داشت. السد فصل گذشته تعداد زیادی بازیکن ملی‌پوش در تیم ملی قطر و جام جهانی داشت. با تصمیم فدراسیون فوتبال قطر و البته توافق با باشگاه‌ها، همه بازیکنان ملی‌پوش از باشگاه‌‌‌های‌شان جدا شدند تا به طور کامل در خدمت تیم ملی باشند. به همین دلیل السد تقریبا با تیم دومش فصل را ادامه داد.الدحیل فصل گذشته کاری را انجام داد که پرسپولیس در ایران انجام داده بود. البته کار پرسپولیس به اندازه الدحیل راحت نبود. پرسپولیس در لیگ جدال سخت و نزدیکی با سپاهان و استقلال داشت و در جام حذفی هم در فینال استقلال را شکست داد. سوپرکاپ هم به طور خودکار نصیب شاگردان گل‌‌محمدی شد.به این ترتیب می‌شود گفت بازی دوشنبه شب الدحیل و پرسپولیس، بازیِ تیم‌هایی است که فصل گذشته در مسابقات باشگاهی کشورشان هت‌تریک کرده‌اند.


ت ت
کدخبر: 178724 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها