آقای رئیس در اصفهان حرف سعودی‌ها را به کرسی نشاند

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: در مواردی مانند بازی سپاهان و الاتحاد تنها فرد تصمیم گیرنده رئیس برگزاری مسابقه است، نه داور!

آقای رئیس در اصفهان حرف سعودی‌ها را به کرسی نشاند

به گزارش منیبان؛ دیدار تیم‌های سپاهان و الاتحاد عربستان که قرار بود در چهارچوب هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود سوت نخورده لغو شد. این دیدار که بنا به دلایل نامشخص برگزار نشد در شرایطی بود که قریب به ۵۰ هزار هوادار سپاهانی برای تماشای این مسابقه به استادیوم نقش جهان رفته بودند.علی میرزابیگی، داور بین المللی بازنشسته و کارشناس قضاوت فوتبال در گفتگو با خبرورزشی، درباره اینکه داور چه سهمی در لغو این مسابقه داشته اظهار داشت: وظایف و اختیارات داور از زمانی که دو تیم وارد استادیوم می‌شوند آغاز می‌شود و تا زمانی که دو تیم از استادیوم خارج نشده‌اند ادامه دارد و آن زمان است که وظایف داوری به پایان می‌رسد. باید گفت این نیست که وظایف داوری تنها منوط به ۹۰ دقیقه زمان برگزاری مسابقه باشد.

وی افزود: در عین حال یک سری از تصمیمات داور تابع تصمیمات «مچ کامیشنر» یا همان ناظر مسابقه است. برای مثال ممکن است ناظر مسابقه در دقیقه ۲۰ داور را لب خط صدا بزند و به خاطر مسائل مختلفی مثل اتفاقات سیاسی، امنیتی یا سکوهای ملتهب ورزشگاه از او بخواهد بازی را متوقف کند یا حتی بازی را لغو کند. ناظر می‌تواند تصمیم بگیرد که از همان لحظه به بعد بازی متوقف شود. دلیل این اقدام این است که ناظر در واقع رئیس برگزاری آن مسابقه است و تصمیم گیرنده نهایی اوست. می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که قدرت ناظر تا این اندازه بالاست.

میرزابیگی در ارتباط با اینکه داور چه حرفی درباره این بازی می تواند بزند تاکید کرد: مسائل غیر فنی بیرون از درون زمین همگی به ناظر مسابقه مربوط می‌شوند. حالا که گفته می‌شود داوران هم خودشان را گرم کرده بودند و آماده شروع مسابقه بودند تنها کاری که داور می‌تواند بعد از این بازی انجام بدهد این است که به مراجع انضباطی گزارش بنویسد که ما آمدیم، گرم کردیم و مسائل به این شکل جلو رفت. ناظر مسابقه به مسائل فنی اشاره‌ای نمی‌کند بلکه در برگه‌ای که می‌نویسد گزارش می‌دهد که فلان تیم به دلیل مطرح شده وارد زمین نشد و از حضور در مسابقه امتناع کرد.

لازم به ذکر است؛ قرار است به زودی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره تکرار و یا هر تصمیم دیگری در رابطه با مصاف لغو شده تیم‌های سپاهان و اتحاد نظر خود را اعلام کند در حال حاضر مدیریت باشگاه سپاهان اعلام کرده نسبت به این رفتار باشگاه الاتحاد شکایت خود را به مراجع ذی‌صلاح ارائه خواهد کرد.


ت ت
کدخبر: 179383 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها