تقابل ویژه قلعه‌نویی و کی‌روش

بدون شک مهمترین نکته بازی فردا شب ایران و قطر، تقابل کارلوس کی‌روش با تیم سابقش است.

تقابل ویژه قلعه‌نویی و کی‌روش

به گزارش منیبان، ایران در شرایطی با برتری مقابل اردن فینالیست تورنمنت چهارجانبه اردن شد که نمایش شاگردان امیر قلعه نویی در فاز دفاعی اصلا رضایت‌بخش نبود و حالا آنها باید مقابل تیمی قرار بگیرند که سرمربی اش تبحر ویژه‌ای در امور دفاعی دارد.

جدال حیثیتی؛ قلعه‌نویی-کی‌روش

کارلوس کی‌روش که در دو مقطع مختلف سرمربی ایران بود و در بیش از ۱۰۰ مسابقه روی نیمکت تیم ملی نشسته، بعد از جدایی از تیم ملی در پایان جام جهانی، حالا برای اولین بار مقابل تیم سابقش قرار خواهد گرفت و طبیعتا این بازی برای او اهمیت زیادی دار. آن طرف میدان، امیر قلعه‌نویی هم می‌داند که پیروزی احتمالی مقابل قطر به عنوان تیمی که قهرمان دوره قبلی جام ملتهای آسیاست، برد باارزشی برای او و تیمش محسوب خواهد شد.

آخرین تقابل؛ ۵ سال قبل 

آخرین باری که ایران و قطر در برابر هم قرار گرفتند، کی‌روش سرمربی ایران بود و فیلیکس سانچز سرمربی قطر؛ پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در کشور قطر دو تیم جهت آماده‌سازی خود در یک دیدار دوستانه به مصاف هم رفتند که یوزهای ایرانی به برتری ۲ بر یک دست یافتند.

آمار به سود ایران

ایران و قطر تاکنون در ۲۳ مسابقه رسمی و دوستانه در برابر هم قرار گرفته‌اند که ماحصل آن ۱۵ برد برای ایران و ۳ برد برای قطری‌ها بوده است. در این ۲۳ بازی ۵۳ گل میان دو تیم رد و بدل شده است که ۳۷ تای آن سهم ایران و ۱۶ تایش سهم عنابی‌ها بوده است. ضمن اینکه علی دایی با ۴ گل زده بهترین گلزن تقابل‌های دو تیم بوده است.

آخرین بازی‌های دو تیم 

پیش از آغاز تورنمنت اردن، تیم ملی قطر با نتیجه یک بر یک در برابر روسیه متوقف شد. ایران هم مقابل آنگولا به یک برد ۴ گله دست یافت. 


ت ت
کدخبر: 181694 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها