نگاهی به فهرست استقلال و بررسی ادعای نکونام؛ دستِ خالی آبی‌ها در نبرد با رقبا؟

بررسی شرایط فهرست استقلال نشان می‌دهد که ادعای جواد نکونام درباره وضعیت فهرست آبی‌پوشان پایتخت چندان هم بیراه نیست.

نگاهی به فهرست استقلال و بررسی ادعای نکونام؛ دستِ خالی آبی‌ها در نبرد با رقبا؟

به گزارش منیبان، استقلال در لیگ بیست‌وسوم عملکرد خوبی داشته و با وجود مشکلاتی که آبی‌ها پیش از شروع فصل جدید لیگ برتر داشتند، اما آن‌ها حالا با کسب 15 امتیاز از 18 امتیاز ممکن مدعی صدرنشینی هستند و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس در جایگاه دوم قرار دارند. با وجود ارائه عملکرد مطلوب، جواد نکونام نسبت به آینده تیمش در لیگ بیست‌وسوم نگران است و بارها نسبت به کمبود بازیکن در فهرست تیمش موضع گرفته است.نکونام در نشست خبری پیش از دیدار با هوادار تهران که با کامبک آبی‌پوشان با نتیجه 3 بر 2 به سود استقلال پایان رسید، نسبت به کمبود بازیکن در فهرست تیمش بار دیگر موضع گرفت و گفت: «بلانکو بازیکن باکیفیتی است و ما به او نیاز داریم؛ به‌ویژه اینکه در شرایط فعلی ما کمبود بازیکن هم داریم و خودتان می‌دانید که اگر قرارداد امید حامدی‌فر هم ثبت شود، ما جمعاً بازیکنان‌مان 18 نفر می‌شوند وگرنه 17 بازیکن داریم که از میان آن‌ها هم یک نفر دروازه‌بان است و عملاً 16 نفر می‌شویم!»

سرمربی استقلال در شرایطی نسبت به شرایط فهرست تیمش معترض است که از فهرست بازیکنان موردنیاز نکونام در ابتدای فصل، تنها آرمین سهرابیان و مهرداد محمدی به همراه گوستاوو بلانکو جذب شده‌اند و دیگر گزینه‌های موردپسند جواد نکونام به فهرست آبی‌پوشان پایتخت اضافه نشده‌اند. جالب آنکه هنوز شرایط ورود بلانکو به فهرست استقلال هم مهیا نشده و این ستاره آرژانتینی با وجود آنکه بیش از یک ماه است که با استقلال قراردادش را امضا کرده اما همچنان در انتظار فراهم‌شدن شرایط بازی‌اش در تیمِ تحت هدایت جواد نکونام است. نگاهی به شرایط فهرست استقلال نشان می‌دهد که آبی‌ها در برخی پست‌ها ضعف دارند و ادعای سرمربی استقلال چندان هم بیراه نیست؛ هر چند که در برخی از پست‌ها، استقلال جزو غنی‌ترین تیم‌های لیگ محسوب می‌شود.

دستِ پُر نکونام در خط دروازه و دفاع

استقلال در خط دروازه جزو پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ بیست‌وسوم است؛ به‌طوری‌که حسین حسینی، محمدرضا خالدآبادی و محمدجواد کیا در دسترس جواد نکونام هستند. حسینی در تیم ملی بزرگسالان عضویت دارد، خالدآبادی دروازه‌بان شماره یک تیم امید است و کیا هم در تیم جوانان جزو چهره‌های کلیدی و تاثیرگذار محسوب می‌شود. در خط دفاعی هم آبی‌ها جزو تیم‌های پرمهره هستند و در دفاع میانی، ایمان سلیمی در کنار محمدحسین مرادمند و آرمین سهرابیان گزینه‌های در دسترس جواد نکونام هستند و روزبه چشمی هم توانایی بازی در این پست را دارد.صالح حردانی و سامان تورانیان به همراه کوین یامگا گزینه‌های حضور در سمت راست خط دفاعی استقلال هستند و جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی هم بازیکنانی هستند که می‌توانند در سمت چپ خط دفاع آبی‌ها حضور پیدا کنند. با توجه به حضور این بازیکنان، نکونام در خط دفاعی کمترین دغدغه را دارد و می‌توان گفت که ادعای جواد نکونام درباره کمبود بازیکن در فهرست تیمش حداقل در فاز دفاعی سندیت ندارد و سرمربی استقلال در این فاز کمترین دغدغه را دارد.

چالشی به نام کمبود بازی‌ساز و وینگر

روزبه چشمی در کنار زبیر نیک‌نفس و امید حامدی‌فر هافبک‌های دفاعی در دسترس جواد نکونام هستند تا در این پست هم نکونام دغدغه‌ای نداشته باشد. سعید مهری به همراه مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند و محمدحسین زواری گزینه‌های حضور در پست هافبک میانی و هافبک بازی‌ساز هستند و این مسئله نشان می‌دهد که یکی از دغدغه‌های نکونام در پست هافبک بازی‌ساز است؛ جایی‌که قرار بود بازیکن خارجی برای استقلال جذب شود اما مدیران باشگاه در جذب گزینه‌های موردنظر نکونام ناموفق بودند.کوین یامگا و مهرداد محمدی در کنار امیرعلی صادقی وینگرهای تخصصی حاضر در فهرست استقلال هستند و می‌توان به این فهرست نام جعفر سلمانی و پیمان بابایی را هم اضافه کرد. آنچه واضح است اینکه جای خالی محمد محبی و مهدی قایدی با جذب گزینه‌‎های موردنظر نکونام پر نشده و به جز مهرداد محمدی، گزینه‌های خارجی موردپسند سرمربی استقلال جذب نشدند تا در کنار هافبک بازی‌ساز، جای خالی وینگر خارجی هم در فهرست آبی‌ها نمایان باشد.

تیمِ نکونام در خط حمله هم قدرتمند است

امیرارسلان مطهری، آرمان رمضانی و پیمان بابایی مهاجمان داخلی حاضر در فهرست استقلال هستند و در کنار این 3 مهاجم داخلی، گوستاوو بلانکو مهاجم خارجی حاضر در فهرست آبی‌ها است تا با حضور 4 بازیکن در خط حمله، جواد نکونام در خط آتش تیمش هم دغدغه کمبود بازیکن نداشته باشد؛ البته در صورتی‌که مجوز بازی گوستاوو بلانکو صادر شود و این مهاجم آرژانتینی بتواند از دیدار پیش‌رو مقابل آلومینیوم اراک، در فهرست استقلال حضور پیدا کند.


ت ت
کدخبر: 183281 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها