وضعیت غم‌انگیز پایین جدول لیگ برتر؛ خوزستان، خوزستان، خوزستان

سه تیم خوزستانی حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران رتبه‌های چهاردهم تا شانزدهم را به خود اختصاص داده‌اند و وضعیت خوبی را پشت سر نمی‌گذارند.

وضعیت غم‌انگیز پایین جدول لیگ برتر؛ خوزستان، خوزستان، خوزستان

به گزارش منیبان، جدول رده‌بندی بیست‌وسومین دوره لیگ برتر هنوز شکل نگرفته و با یک برد و یا باخت ممکن است تیم‌ها با چند پله صعود و یا سقوط روبرو شوند. با این وجود اگر به پایین جدول نگاهی بیندازید با صحنه تلخی روبرو خواهید شد. هر سه نماینده استان خوزستان رتبه‌های چهاردهم تا شانزدهم را از آن خود کرده‌اند و در بدترین وضعیت ممکن قرار دارند.

صنعت‌نفت آبادان

همچنان همانند پایان فصل قبلی تیم چهاردهم جدول هستند. عبدالله ویسی هرطور بود در آبادان ماند تا هواداران صنعت‌نفت از این اتفاق خوشحال باشند. با این وجود نتایج کسب شده در هفت دیدار لیگ بیست‌وسوم باعث شده تا بازهم طلایی‌پوشان در منطقه سقوط قرار داشته باشند. برزیل ایران با آمار یک برد، سه تساوی و سه باخت موفق به کسب تنها 6 امتیاز شده و یکی از پنج تیم با این تعداد امتیاز به حساب می‌آید. یکی از مهم‌ترین مشکلات صنعت‌نفت تا به اینجا عملکرد ناموفق در دیدارهای خانگی بوده است. آن‌ها در چهار بازی برگزار شده در ورزشگاه تختی آبادان، سه تساوی و یک باخت در کارنامه‌شان به ثبت رسیده است. تنها پیروزی به بار آمده نیز در ورزشگاه فولادآره‌نا مقابل دیگر تیم اهوازی یعنی فولاد حاصل شد. ویسی پس از مسابقه با استقلال خوزستان از سمت خود استعفا کرد اما مدیریت باشگاه با درخواست او مخالفت نمود. آن‌ها همچنان به همکاری ادامه خواهند داد؛ چرا که هواداران و بازیکنان خواهان ادامه حضور قهرمان لیگ برتر در پانزدهمین دوره روی نیمکت‌شان هستند. صنعت‌نفت باید در هفته نهم جدال دشواری را در ورزشگاه آزادی برابر پرسپولیس به انجام برسانند.

فولاد خوزستان

تیم هفتم لیگ بیست‌ودوم، فصل جدید را با حواشی بسیار زیادی شروع کرد. بخش قابل توجهی از هواداران و همچنین تعدادی از بازیکنان با علیرضا منصوریان رابط خوبی نداشتند و همین مساله در کنار نتایج ضعیف در هفته‌های ابتدایی باعث شد تا کار به برکناری آقای سرمربی بکشد. پس از یک هفته بدون سرمربی، خوان ایگناسیو مارتینس هدایت سرخ‌پوشان اهوازی را به دست گرفت و همین مساله در کنار وقفه به وجود آمده در مسابقات لیگ، شوکی را به اردوی قهرمان 2 دوره لیگ برتر وارد کرد و آن‌ها با شروع مجدد رقابت‌ها به 2 پیروزی متوالی دست یافتند اما در هفته هشتم شاهد اولین شکست سرمربی اسپانیایی بودیم. فولاد در خانه به شمس آذر باخت تا در جایگاه پانزدهم بایستد. به جز آن‌ها چهار تیم دیگر نیز همین امتیاز را دارند ولی تفاضل گل سرخ‌پوشان نسبت به بقیه بدتر است. فولاد این هفته باید در رفسنجان به دیدار مس این شهر برود.

استقلال خوزستان

اما قعرنشین لیگ. یکی از 2 تیم تازه‌وارد که نتوانسته هنوز شرایط پایداری داشته باشد. استقلال خوزستان با 6 باخت و 2 تساوی، تنها تیم بدون پیروزی این فصل به حساب می‌آید. شاگردان سیروس پورموسوی دیگر فرصت اشتباه ندارند. آن‌ها اکثر امتیازات خود را با گل‌هایی که در دقایق پایانی دریافت کردند، از کف دادند و هر 2 تیم هم‌استانی نیز از همین نقطه‌ضعف نهایت استفاده را کردند. صنعت‌نفت با گل دقیقه 86 از شکست گریخت و فولاد با گل در دقیقه 93 تساوی را به برد تبدیل کرد. یکی از انتقاداتی که به آبی‌ها می‌شود این است که آن‌ها با اسکواد لیگ برتری این فصل را شروع نکردند و به همین خاطر پس از گذشت هشت هفته، بین‌ این تیم و دیگر تیم‌ها فاصله افتاده است. از طرفی مدل بازی تیم پورموسوی به گونه‌ای است که نمی‌توان گفت آن‌ها مستحق حضور در این جایگاه هستند. آبی‌ها در خیلی از مسابقات‌شان لایق کسب امتیاز بودند. گل‌گهر سیرجان، حریف بعدی استقلالی‌ها خواهد بود؛ رقابتی که در اهواز به انجام می‌رسد.فصل قبل نفت مسجدسلیمان پس از پنج فصل به لیگ آزادگان سقوط کرد اما صعود استقلال خوزستان باعث شد تا سهمیه‌های این استان فوتبال‌خیز روی عدد سه باقی بماند. حال باید دید طی هفته‌های پیش رو آیا تغییری در موقعیت سه تیم خوزستانی ایجاد خواهد شد یا آن‌ها قرار است جزو فانوس‌به‌دست‌ها باقی بمانند. 


ت ت
کدخبر: 184579 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها