درباره آمار رحمتی در نساجی؛ رشد منفی!

شکست برابر ذوب‌آهن، داشت دوران حضور مهدی رحمتی را روی نیمکت نساجی را به پایان می‌رساند.

درباره آمار رحمتی در نساجی؛ رشد منفی!

به گزارش منیبان، اما این اتفاق نیفتاد. آن هم به دلایلی که در این مجال شاید فرصت باز کردنش نباشد. گفته شد رحمتی در رختکن با بازیکنان خداحافظی کرده اما در نهایت تصمیم مالک و مدیران باشگاه این شد که او در قائمشهر بماند. البته این ماندن می تواند دائمی نباشد. پس از انتشار این خبر که بازیکنان نساجی اعلام کرده‌اند که رحمتی با آنها در رختکن وداع کرده است، نسخه حضور یک مربی خارجی کنار رحمتی هم تایید نشد، تا رحمتی فعلا بعد از علیرضا منصوریان، دومی خروجی نیمکت‌های لیگ 23 لقب نگیرد. رحمتی درحالی در نساجی ماند که هنوز در تاریخ سرمربیگری‌اش در لیگ برتر به امتیاز 100 نرسیده و تیمهایش، بیشتر از اینکه گل زده باشند، دروازه‌شان باز شده است.

* دوران بد

دو برد، 3 مساوی و 7 باخت؛ این بیلانی است که رحمتی روی نیمکت نساجی در همه رقابتها (لیگ برتر و لیگ قهرمانان) ثبت کرده است. کارنامه‌ای که اخراج را جزو گزینه‌های روی میز مدیران می‌آورد هر چند رحمتی هنوز اخراج نشده و سرجایش مانده است. کسب تنها یک برد در این فصل و 3 باخت در 4 بازی آخر، وضعیت رحمتی را وضعیت پیچیده ای کرده است. باید دید او در لیگ قهرمانان آسیا چه خواهد کردو هر چند نساجی حذف شده اما باید دید آیا او خواهد توانست اعاده حیثیت کند؟

 * روند ادامه‌دار

 واقعیت این است که نتایج رحمتی در ثلث پایانی لیگ قبل روی نیمکت آلومینیوم، اصلا قابل قبول نبود. او این روند را در نساجی هم ادامه است. رحمتی در 11 هفته پایانی فصل قبل، فقط در یک بازی روی نیمکت آلومینیوم رنگ برد را دید. با اضافه شدن آمار نساجی، کسب تنها 2 برد در 19 بازی، هر مربی‌ را ناخواسته به سمت درب خروج راهنمایی می‌کند. آمار او این نزول را به وضوح نشان می‌دهد؛ معدل امتیازگیری او در لیگ‌های 21، 22 و 23 اینچنین بوده:1.38، 1.33 و 0.67 که هر سال، کمیتی پایین‌تر از فصل قبلی است.

* کارنامه‌ای متوسط

 مهدی رحمتی تا به امروز، 77 بار روی نیمکت تیمهای مختلف در لیگ برتر نشسته است. کارنامه او، ما را به مردی می‌رساند که در گرفتن نیمی از امتیازات هم ناکام بوده و معدل 1.23 امتیاز از هر بازی را به عنوان سرمربی ثبت کرده است که چندان میانگین استاندارد و قابل قبولی نیست. واقعیت این است که رحمتی هر چه به دوران حضورش روی نیمکت افزوده شده، منحنی امتیازگیری‌اش نزول کرده است. او در 19 سرمربیگری ابتدایی‌اش صاحب 5 برد شد درحالیکه در همین تعداد بازی ولی در بازیهای آخر حضورش روی نیمکت تنها به 2 برد دست یافت. شرایط رحمتی در اراک بسیار بهتر از قائمشهر بود اما برای تجربه کردن یک چالش جدید، از مرکز به شمال کشور رفت و حالا باید دید چقدر او دوام خواهد آورد. آن هم در شهری که معمولا ناکامی زیاد تحمل نمی‌شود. 


ت ت
کدخبر: 187445 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها