خاطره شیرین پرسپولیس - النصر تکرار می‌شود؟

از سوی کمیته داوران (AFC)، ما نینگ به عنوان داور دیدار تیم‌های النصر عربستان و پرسپولیس ایران معرفی شده است.

خاطره شیرین پرسپولیس - النصر تکرار می‌شود؟

به گزارش منیبان، لیگ قهرمانان آسیا در هفته پنجم دور گروهی در حالی امروز (دوشنبه) ششم آذرماه فعالیت خود را آغاز می‌کند که در یکی از مهم‌ترین دیدارهای این فصل رقابت‌ها، النصر عربستان در خانه پذیرای پرسپولیس ایران است؛ آن‌هم در حالی‌که النصری‌ها با کسب حتی یک امتیاز هم صعودشان به مرحله حذفی در قامت صدرنشین گروه پنجم مسجل خواهد شد اما پرسپولیسی‌ها برای زنده نگه داشتن شانس صعودشان به دور حذفی، نیاز مبرمی دارند تا بتوانند حداکثر امتیاز را کسب کنند و خود را در قامت یکی از بهترین تیم‌های دوم نشان بدهند. هر چند که شاگردان یحیی گل‌محمدی کورسوی امیدی برای سرگروهی هم دارند اما به نظر می‌آید که تمرکز اصلی آن‌ها تلاش برای کسب عنوان یکی از بهترین تیم‌های دوم در مسیر رسیدن به مرحله حذفی رقابت‌ها است.النصری‌ها در بازی رفت در ورزشگاه آزادی تهران توانستند با 2 گل از سد پرسپولیس بگذرند و حالا در سودای آن هستند در ادامه روند درخشان خود در 19 بازی گذشته‌شان بتوانند برابر نماینده ایران موفق شوند و پرسپولیسی‌ها هم به دنبال انتقام شکست دور رفت هستند. با توجه به حساسیت این مسابقه، کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا به سراغ یک چهره نام‌آشنا رفته و مسئولیت قضاوت نبرد شاگردان لوئیس کاسترو و یحیی گل‌محمدی را به ما نینگ، داور 44 ساله چینی سپرده است.

ما نینگ و 19 قضاوت برای تیم‌های ایرانی

داور باتجربه چینی نزدیک به 15 سال است که در قاره آسیا مشغول به قضاوت است و در این سال‌ها تجربه قضاوت برای نمایندگان ایرانی در مسابقات مختلف از جمله لیگ قهرمانان آسیا و انتخابی جام جهانی را در کارنامه خود دارد. از 19 قضاوت ما نینگ، 7 داوری او در نبردهای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بوده که در این دیدارها، 4 بار سرخ‌پوشان به پیروزی رسیده‌اند و 3 شکست هم در کارنامه نماینده ایران به چشم می‌آید. ما نینگ همچنین تجربه 2 قضاوت برای تیم ملی ایران را در کارنامه‌اش دارد که هر 2 مسابقه در مسیر انتخابی جام جهانی 2022 با پیروزی شاگردان دراگان اسکوچیچ خاتمه یافت.

نینگ در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در جریان تساوی 2-2 سپاهان برابر نیروی هوایی عراق و شکست 3 بر صفر نساجی برابر الهلال، برای نمایندگان ایرانی قضاوت کرده است. او پیشتر برای تیم‌های استقلال تهران، استقلال خوزستان، تراکتور تبریز، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان و سایپا تهران هم در رقابت‌های آسیایی سوت زده بود که در مجموع 19 قضاوت او برای تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و انتخابی جام جهانی، 9 برد برای نمایندگان ایران، 3 تساوی و 7 شکست رقم خورده و حالا دوئل امشب النصر و پرسپولیس، بیستمین قضاوت داور چینی برای نمایندگان ایرانی است.

خاطره فصل 15-2014 تکرار می‌شود؟

ما نینگ در اتفاقی جالب‌توجه تجربه قضاوت در نبرد تیم‌های النصر عربستان و پرسپولیس ایران را در کارنامه خود دارد؛ جایی‌که او در فصل 15-2014 در مرحله گروهی نبرد سرخ‌پوشان برابر حریف عربستانی را سوت زد که در آن مسابقه یک ضربه پنالتی را هم به سود پرسپولیسی‌ها اعلام کرد که مهدی طارمی توانست از روی نقطه پنالتی گل بزند و بعد از گلزنی، شادی جنجالی را از خود در مقابل لنز دوربین عکاسان به‌ثبت رساند. حالا بعد از نزدیک به یک‌دهه، داور 44 ساله چینی باید در نبرد نمایندگان ایران و عربستان سوت بزند.

پرسپولیسی‌ها که از دیدارهایشان با قضاوت داور چینی خاطرات تلخی را هم در ذهن خود دارند و تلخ‌ترین خاطره مربوط به شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا برابر کاشیما است، امیدوارند در مسابقه امشب، خاطره فصل 15-2014 تکرار شود و آن‌ها بتوانند با بردی تاریخی در خاک ریاض مقابل النصر، در یک‌قدمی صعود به مرحله حذفی قرار گیرند. داور چینی در طول تاریخ لیگ قهرمانان آسیا تجربه 3 بار قضاوت برای النصر عربستان را دارد که به جز شکست یک‌گله مقابل پرسپولیس، النصری‌ها در مرحله گروهی فصل 19-2018 موفق شدند برابر الوصل امارات با نتیجه 3 بر یک پیروز شوند و در فصل 21-2020 هم در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل الوحده امارات با نتیجه 5 بر یک به پیروزی رسیدند.


ت ت
کدخبر: 188959 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها