نقش پررنگ مدافعان روی گل‌های استقلال؛ 40 درصدی‌ها را بشناسید!

مدافعان استقلال در لیگ بیست‌وسوم تاثیر پررنگی روی گل‌های این تیم ایفا کرده‌اند.

نقش پررنگ مدافعان روی گل‌های استقلال؛ 40 درصدی‌ها را بشناسید!

به گزارش منیبان، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران تیم‌های ذوب‌آهن و استقلال در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان نتیجه مساوی 1-1 حکم‌فرما شد. با این نتیجه آبی‌پوشان تهرانی با 23 امتیاز از 10 بازی به صدرنشینی ادامه دادند و گاندوهای نصف جهان با 19 امتیاز از 11 مسابقه در جایگاه سوم قرار گرفتند. یکی از نکات قابل توجه این پیکار، گلزنی آرمین سهرابیان برای تیم پایتخت‌نشین بود.

آرمین، چهارمین مدافع گلزن استقلال

مدافع استقلال با شوتی از راه دور دروازه پارسا جعفری را گشود و تیمش را در آستانه ثبت هشتمین پیروزی فصل قرار داد اما این گل دقایقی بعد جبران شد. آرمین، بعد از ایمان سلیمی، محمدحسین مرادمند و صالح حردانی تبدیل به چهارمین مدافع استقلال در لیگ بیست‌وسوم شد که توانسته برای تیمش گلزنی کند. این اتفاق در شرایطی رخ داده که آبی‌پوشان در این فصل 15 گل به‌ثمر رسانده‌اند که حدود یک‌سوم آن‌ها به وسیله بازیکنان خط دفاعی به‌ثمر رسیده است. 

تاثیر 40 درصدی مدافعان روی گل‌های استقلال

در این بین گل مرادمند، گلی سه امتیازی بود و آخرین باخت ملوان در این فصل را رقم زد. گل سلیمی تیم جواد نکونام را در مسیر غلبه بر تراکتور قرار داد و اگر گل آرمین نبود ممکن بود استقلال برابر میزبان اصفهانی‌اش شکست را پذیرا شود. در کنار این نفرات باید از ابوالفضل جلالی هم یاد کنیم. مدافع چپ تیم پایتخت‌نشین تا به اینجای کار 2 پاس گل داده که یکی برای امیرارسلان مطهری در دیدار با صنعت‌نفت بود و دیگری در بازی با تراکتور برای گوستاوو بلانکو ارسال شد تا او هم به تنهایی روی 2 گل تیمش اثر مستقیم داشته باشد. این یعنی 6 گل از 15 گل استقلال با اثرگذاری مستقیم بازیکنان خط دفاعی زده شده است؛ 40 درصد شگفت‌انگیز. 

مدافعانی که وظیفه اصلی‌شان را فراموش نکرده‌اند

استقلال بعد از انجام 10 بازی با ثبت هفت کلین‌شیت، بهترین تیم لیگ برتر از این حیث بوده است. آن‌ها با احتساب یک مسابقه بیش‌تر نسبت به رقیب سنتی خود پرسپولیس با دریافت 6 گل، دومین خط دفاعی برتر هم بوده‌اند. این عملکرد قابل‌توجه در فاز تدافعی نشان می‌دهد که مدافعان استقلال در کنار نمایش شگفت‌انگیز در خط حمله، در انجام وظایف اصلی خود نیز عملکرد قابل‌قبولی داشته‌اند و تنها در سه مسابقه اجازه داده‌اند تیم‌شان گل دریافت کند. با توجه به این نکات، یکی از علل درخشش سید حسین حسینی در این فصل، داشتن یک خط دفاعی آماده و روی فرم بوده است. باید دید آن‌ها در پایان فصل چه اعدادی را به‌ ثبت خواهند رساند.


ت ت
کدخبر: 188960 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها