سوال روز؛ تغییر سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، تصمیم درستی بود؟

تغییرات در تیم ملی کشتی آزاد آن هم در فاصله 8 ماه تا شروع المپیک این سوال را در ذهن اهالی ورزش ایران به وجود آورده که آیا این تغییرات درست بود؟

سوال روز؛ تغییر سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، تصمیم درستی بود؟

به گزارش منیبان، واقعیت این است معمولا تغییر کادرفنی چند ماه مانده به مسابقات بزرگ کمتر جواب می دهد چون سرمربی تازه نمی تواند ایده ای را که ورزشکاران چند سال با آن جلو رفته اند را فقط در چند ماه تغییر بدهد.این موضوع درباره کشتی هم صدق می کند. وقتی کشتی گیران ایرانی چند سال با پژمان درستکار کار کرده اند، آیا تغییر او در آستانه شروع المپیک تغییر درستی بوده است؟ فقط 8 ماه تا المپیک مانده و اگر قرار بود این تصمیم گرفته شود، چرا زودتر رقم نخورد؟عملکرد تیم ملی کشتی آزاد ایران زیر نظر پژمان درستکار به شرح زیر بوده است:

مسابقات جهانی 2021 | ۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز

مسابقات جهانی ۲۰۲۲ | ۲ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز

مسابقات جهانی ۲۰۲۳ | یک طلا، ۲ نقره و یک برنز

بررسی عملکرد تیم ملی در مسابقات ادوار گذشته جهانی نشان می دهد هر چند پژمان درستکار ورود درخشانی به تیم ملی داشت و در همان سال اول 3 طلا به دست آورد اما به مرور عملکرد تیم ملی نزولی شد و هر سال یک طلای ایران کمتر شد تا اینکه در سال 2023 ایران فقط یک طلا به دست آورد.همه این موارد نشان می دهد تغییرات در کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد نیاز بوده اما مساله ما زمان است. اینکه این اتفاق باید زودتر رقم می خورد یا اینکه با همین کادر ادامه می دادیم.تغییرات در فاصله 8 ماه تا شروع المپیک چندان منطقی به نظر نمی رسد و باید دید آیا محسن کاوه می تواند در همین مدت کوتاه کاری انجام بدهد یا نه. البته شاید شوک تغییر سرمربی جواب بدهد، همانطور که گفتیم هرچند این تغییر در با توجه به زمان باقی مانده تا المپیک غیرمنطقی است اما گاهی چنین شوک هایی جواب می دهد و عملکرد ورزشکاران بهتر می شود ولی اگر این شوک جواب بدهد بازهم باید بگوییم کاش فدراسیون زودتر این تصمیم را می گرفت.


ت ت
کدخبر: 189943 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها