در انتظار یک اتفاق تاریخی در دربی پایتخت/خوش‌آمد به زنان پرسپولیسی و استقلالی

به نظر می‌رسد که مقدمات حضور زنان در ورزشگاه آزادی در دربی پایتخت فراهم شده است.

در انتظار یک اتفاق تاریخی در دربی پایتخت/خوش‌آمد به زنان پرسپولیسی و استقلالی

به گزارش منیبان، پرسپولیس و استقلال در دیداری معوقه از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران باید روز پنجشنبه بیست‌وسوم آذرماه به مصاف هم بروند و در روزهای گذشته، زمزمه‌های پرشماری درباره حضور یا عدم حضور تماشاگران زن و میزان سهمیه آن‌ها برای تماشای مسابقه دربی مطرح شد. هنوز جلسه نهایی درباره میزان بلیت‌فروشی برای مسابقه دربی پایتخت انجام نشده اما با این‌حال به نظر می‌رسد که بحث حضور تماشاگران زن در ورزشگاه آزادی برای مسابقه دربی نهایی شده است.سرخ‌پوشان پایتخت در 2 دیدار اخیرشان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تیم میزبان بوده‌اند و در مسابقه دربی هم میزبان خواهند بود که البته استقبال انجام شده از دیدار با الدحیل با استقبال انجام شده از دیدار با هوادار قابل‌مقایسه نبود. با وجود شایعاتی که درباره احتمال تقسیم 90 به 10 سکوها به سود سرخ‌ها مطرح بود اما به نظر می‌رسد که همچنان نبرد سرخابی‌های پایتخت در شرایطی برگزار می‌شود که تماشاگران دو تیم با میزان یکسان در ورزشگاه حضور پیدا خواهند کرد و از نزدیک جدال حساس تیم‌های پرسپولیس و استقلال را به نظاره می‌نشینند.

ورزشگاه آزادی در طول ماه‌های گذشته در حال بازسازی بوده اما با این وجود در نبرد تیم‌های پرسپولیس و الدحیل نزدیک به 60 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور یافتند. گفته می‌شود که برای مسابقه حساس دربی احتمالاً این میزان ظرفیت در اختیار تماشاگران 2 تیم قرار نخواهد گرفت و در خوشبینانه‌ترین حالت، حدود 50 هزار علاقه‌مند به 2 تیم پرطرفدار پایتخت می‌توانند در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کنند که از این میزان قرار است برای نخستین‌بار در تاریخ دربی در طول 4 دهه گذشته، بخشی از ظرفیت ورزشگاه در اختیار زنان علاقه‌مند به پرسپولیس و استقلال قرار گیرد.

در انتظار یک روز تاریخی در آزادی

مسئولان سازمان لیگ و مدیران شورای تامین استان تهران هنوز جمع‌بندی نهایی در زمینه حضور زنان در ورزشگاه را انجام نداده‌اند اما براساس آخرین خبرها، گفته می‌شود که حدود 3000 صندلی قرار است در اختیار زنان علاقه‌مند به تیم‌های پرسپولیس و استقلال قرار گیرد و هر کدام از تیم‌ها می‌توانند از حضور 1500 تماشاگر زن علاقه‌مند به تیم‌شان در ورزشگاه آزادی بهره ببرند. البته که در صورت افزایش سهمیه حضور تماشاگران مرد در ورزشگاه، قرار است سهمیه تماشاگران زن هم افزایش پیدا کند اما فعلاً در این زمینه شورای تامین استان تهران تصمیمی نگرفته است.

اتفاقی که برای دومین‌بار در تاریخ لیگ برتر رخ می‌دهد

زنان علاقه‌مند به تیم‌های پرسپولیس و استقلال در طول یک‌سال گذشته توانسته‌اند برای تماشای مسابقات تیم مورد علاقه خود در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کنند اما از زمان آزاد شدن حضور زنان در ورزشگاه آزادی، تنها در مصاف تیم‌های استقلال و نساجی در فصل گذشته بود که از هر 2 تیم، هواداران زن در ورزشگاه حضور داشتند و حالا بعد از حدود یک‌سال دوباره قرار است این اتفاق مهم رخ بدهد که برای اولین‌بار در تاریخ دربی در طول 45 سال اخیر محسوب می‌شود!


ت ت
کدخبر: 191348 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها